X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזהיר מפני שיחרור האסירים הכלואים ביריחו אבו מאזן יטיל רשמית על איסמעיל הנייה את מלאכת הרכבת הממשלה החמאס החל לקיים שיחות מדיניות
▪  ▪  ▪

החמאס מתחיל להרכיב ממשלה. שר הביטחון, שאול מופז, שיגר הלילה מסר חד-משמעי לעבר הממשלה החדשה של הרשות הפלשתינית, והזהיר מפני שיחרור מהכלא ביריחו של רוצחי השר רחבעם זאבי, וכן מפני שיחרורו של איש הכספים הפלשתינית פואד שובאכי. דבריו באו בעקבות מגעים שמנהל החמאס עם אנשי החזית העממית.
לדבריו של מופז, שיחרור האסירים, ובהם בכיר החזית העממית, אחמד סעדאת, יהיה הפרה בוטה של ההסכמים שהושגו בין ישראל והרשות. "זוהי הפרה חמורה ובוטה של ההסכם. לא נעבור על כך לסדר היום", אמר מופז. הוא הדגיש, כי שיחרורם יגרור תגובה ישראלית קשה. "על יו"ר הרשות הפלשתינית להתערב מיד כדי לעצור זאת", אמר.
שיחרור האסירים עלה כתנאי של החזית העממית להצטרפותם לממשלה בראשות החמאס. במהלך היממה האחרונה החלו אנשי החמאס לנהל מגעים על הרכבת הממשלה עם כל הפלגים והארגונים הפלשתינים. בתנועה מנהלים משא-ומתן הן עם התנועות הדתיות והן עם התנועות החילוניות, כדוגמת הפת"ח.
בתחילת החודש פורסם כי הרשות שיחררה 39 אסירים אנשי הג'יהאד האיסלאמי אשר היו כלואים בבתי כלא ברשות. חלק מהאסירים ששוחררו נכלאו בעקבות מעורבותם בפיגוע במועדון הסטייג' וכן באירועי טרור נוספים.
אבו מאזן מטיל על הנייה להרכיב ממשלה;
לא שולל הקמת ממשלת אחדות עם הפת"ח
יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, הודיע כי החליט להטיל (יום ב', 20.2.06) על איסמעיל הנייה, איש ארגון הטרור החמאס, את מלאכת הרכבת הממשלה. ההכרזה הרשמית תבוצע ביום ג'. בשלב זה לא ברור האם אנשי הפת"ח ייכנסו לממשלת אחדות עם החמאס או ישבו באופוזיציה.
בשעות הלילה הודיע אבו מאזן, כי הוא לא שולל על הסף הליכה לממשלת אחדות - חמאס ופת"ח יחדיו. עם זאת הוא ציין, כי יש צורך בקיום משא-ומתן בין הצדדים. לדבריו, ממשלה שכזו תקום במידה ויימצא מכנה משותף מתאים.
אבו מאזן היה צפוי להכריז כבר הלילה על הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על הנייה, ולא ברור מדוע ההודעה נדחתה ליום ג'. עוזרו של היו"ר, נביל אבו רדיינה אמר הלילה, כי השיחות יימשכו מחר, ובמהלכן תצא ההכרזה הרשמית.
הנייה: ישראל מרעיבה את העם הפלשתיני
בסיום הפגישה עם היו"ר אמר הנייה לכתבים, כי הוא ינסה להקים ממשלת אחדות עם הפת"ח, כי "שכולם יתנו כתף אחריות בתחומים הפוליטיים והפנימיים".
ביחס להחלטת ישראל להקפיא את העברת הכספים אמר הנייה: "הישראלים מנסים להרעיב את האוכלוסיה החפה מפשע על-ידי כך שהם לוקחים מהם את כספי המיסים שלנו". הוא הדגיש, כי "אנחנו נילחם בהחלטה בדרכים חוקיות. העונש הקולקטיבי לא ישבור את הנחישות של העם הפלשתיני".
בשעות הבוקר החלו אנשי החמאס בשורה לקיים שורה פגישות עם נציגי הפלגים הפלשתינים וכן עם אבו מאזן. הפגישות עם אנשי הארגונים והפלגים השונים הם חלק ממשימת החמאס והנייה להרכיב את הממשלה החדשה. סוגייה שעדיין לא זכתה לתשובה רשמית על-ידי אנשי החמאס היא: האם ירכיבו ממשלה של טכנוקרטים או של אנשי הארגונים.
במקביל לשיחות ברצועה, נפגש באירן מנהיג החמאס, חאלד משעל, עם המנהיג הרוחני של אירן, עלי חמינאי. המנהיג האירני חיזק את ידי החמאס ואמר, כי יש להמשיך בהתנגדות למשטר הכיבוש הישראלי. לדבריו, "העם הפלשתיני ידע שמשמעות ההצבעה לחמאס היא המשך הלחימה נגד משטר הכיבוש הציוני".
החזית העממית שוקלת להצטרף לממשלת החמאס
מנהיג החמאס ברצועה, מחמוד א-זאהר, המנהל את השיחות מטעם הארגון אמר לפני פגישה עם אנשי החזית העממית, כי ירכיבו את הממשלה תוך שבועיים בלבד ולא יזדקק לחמשת שבועות, אשר ניתנו להם כחוק להרכיב את הממשלה. "אנחנו אופטימיים לגבי הרכבת ממשלת אחדות לאומית אשר יכולה לייצג את המצב הלאומי", אמר א-זהאר.
סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" מדווחת, כי החזית העממית לשחרור פלשתין הכריזה על הסכמתה העקרונית להשתתף בהרכבת הממשלה הפלשתינית בראשות החמאס. בתנועה ציינו כי יצטרפו רק לאחר שיתאמו עם החמאס את התוכנית המדינית.
כאיד אל-ע'ול, חבר הוועד המרכזי של החזית העממית, הודיע לאחר הפגישה בין הצדדים כי דנו בתחום המדיני והחברתי. כמו כן הוא ציין ששני הצדדים הסכימו על רוב הנושאים.

תאריך:  20/02/2006   |   עודכן:  21/02/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
ועדת מנכ"לים: יש לתת עדיפות לחיזוקם של בתי ספר וגני ילדים, בתי חולים ממשלתיים ומבני מינהל הדיור הממשלתי
יפעת גדות
מחקר נוסף מראה כי גם אנשים קשישים יכולים לשפר את כוחם, גמישותם וקלות התנועה שלהם על-ידי התעמלות
ברוך לוי
IKEA רוסיה בחרה במערכת הממוחשבת לדיווח נוכחות, אשר פיתחה לביא טיימטק הישראלית. היקף הפרויקט מוערך ב- 100 אלף דולר. מערכת לביא טיימטק לניהול משאבי זמן מותקנת בסניפים נוספים של איקאה בעולם
הדר פרבר
פרשת הרעלת הכלבים ירד מהכותרות, אך ישנם עדיין כלבים שנלחמים על חייהם
ברוך לוי
חברת "סונול-קט": ההחלטה המאשרת הקמת תחנות זעירות, מבשרת את התחרות האמיתית במשק הדלק    הדבר יביא להוזלה דרסטית של המחירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il