X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות כוונת הפלשתינים לשחרר את סעדאת

צה"ל, לרוצחי זאבי: צאו - או שתמותו

כוחות גדולים של צה"ל פועלים ביריחו למעצר רוצחי השר זאבי שר החוץ הבריטי הודיע על יציאת המפקחים מיריחו אחמד סעדאת: "אנחנו לא מתכוונים להיכנע"
▪  ▪  ▪
פעילות צה"ל [צילום: דו"צ]

רחבעם זאבי

רוצחי זאבי בכלא ביריחו [צילום: ערוץ 10]

אחמד סעדאת



   יהונתן דחוח-הלוי
הושג הסדר ברשות לשחרור רוצחי זאבי

   עומר שיקלר
מופז: נגיב קשות אם ישוחררו רוצחי זאבי

ענבל אביב
אבו מאזן: עצרו הפעולה - ונשאירם בכלא

   שלומי דיאז
כוננות בבתי הכלא הביטחוניים

   עומר שיקלר
לפחות 14 אזרחים זרים נחטפו בעזה ובגדה

מבצע הבאת ביכורים: כוח גדול של צה"ל מכתר מהבוקר (יום ג', 14.3.06) את מבנה המוקטעה הישן שביריחו, אשר בתוכו ממוקם הכלא הפלשתיני בו מוחזקים, בין היתר, רוצחיו של השר רחבעם זאבי. בכלא זה מוחזקים מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת, פואד שובאכי, שתיכננו את רצח השר זאבי, וכן מבצע הרצח, חמדי קוראן.
חיילי צה"ל כורזים ליושבי הכלא לצאת מהכלא בידיים מורמות, ולא - הם ייהרגו. כ- 200 אסירים פלשתינים, בהם סוהרים ואנשי מנהלה יצאו מהמבנה, והם נבדקו על-ידי כוחות צה"ל. במבנה נותרו כ-30 איש, רובם מרוכזים באגף אחד. בצה"ל כורזים לרוצחי זאבי לצאת מהמבנה באופן מיידי, ולא - הם ימותו.
קצין בכיר אמר, כי צה"ל לא מקיים כל משא-ומתן עם המחבלים. הוא הוסיף, כי צה"ל מעוניין לסיים את הפעולה עוד לפני רדת החושך ואין כוונה שאירועי כנסיית המולד בבית לחם יחזרו.
גורמי צבא אמרו ל- Nfc כי בתקופה האחרונה התקבל מידע מודיעיני כי הסוהרים הבריטים והאמריקנים עומדים לעזוב את המקום בשל חשש לחייהם. בעקבות כך, בצה"ל ריעננו את תוכניות המבצע, אשר הוכנו כבר לפני כשנה. הבוקר נודע למערכת הביטחון, כי הסוהרים עזבו את המקום ומיד החלה פעילות צה"ל. הגורמים ציינו, כי ישראל מעוניינת ללכוד את ששת המבוקשים המרכזיים בחיים מבלי לפגוע בהם. לדבריהם, שאר האסירים שהוצאו מהמבנה מוחזקים על-ידי הכוחות ולא שוחררו.
אחמד סעדאת הודיע מהכלא בראיון טלפוני לרשת אל-ג'זירה, כי לא יסגיר עצמו. "אנחנו לא מתכוונים להיכנע. אנחנו מתכוונים לעמוד מול גורלנו באומץ". לדבריו, הפעולה היא קנוניה של ארה"ב, בריטניה וישראל נגד הפלשתינים.
כוחות צה"ל השתלטו על מרבית אגפי הכלא והחלו לסגור על האגף הצפוני בו נמצאים המחבלים עצמם. החיילים כל העת קראו לכלואים להסגיר את עצמם. במקביל, ביצעו הכוחות ירי הרתעתי וכן כלים כבדים החלו להחריב חלקים מהמבנה כדי ליצור לחץ על המחבלים להסגיר את עצמם. גורמי צבא ציינו, כי צה"ל יפעל בצורה איטית לבניית "סיר לחץ" על הכלואים במטרה לסיים את הפשיטה ללא נפגעים וכן כדי ללכוד את המחבלים בחיים.
לדברי הפלשתינים, שלושה פלשתינים נהרגו בעימותים, לפחות אחד מהם הוא שוטר פלשתיני שירה לעבר כוחות צה"ל בעת הפריצה למתחם המוקטעה. לפחות עשרה נפצעו בחילופי האש עם צה"ל. שני אסירים שניסו לברוח מהכלא נורו ברגליהם על-ידי החיילים ונפצעו באורח קל.
צה"ל: פועלים לעצור את רוצחי זאבי;
הפעולה אושרה על-ידי הדרג המדיני
בצה"ל אישרו כי בעיר מתנהלת פעילות מבצעית. בצה"ל ציינו, בעקבות ההפרות של ההבנות וההתחייבויות הפלשתיניות לגבי מעצרם של רוצחי השר זאבי ומחבלים בכירים נוספים בבית הכלא בעיר יריחו ולאחר שהגורמים הבינלאומיים, שהיו אמורים לפקח על ההתחייבויות, עזבו את העיר כתוצאה מהפרות אלה של הפלשתינים, פועלים כוחות הביטחון, בהוראת הדרג המדיני, לשם מעצרם של רוצחי השר זאבי ושל המחבלים מהכלא.
נמסר, כי "עד להפרות הרשות, הקפידה ישראל לעמוד בהתחייבויותיה שלא לנקוט בכל פעולה המסכנת את ביטחון מתקן הכליאה של הרשות או את המחבלים, כל עוד הם מוחזקים במשמורת הרשות ונתונים לפיקוח אמריקני בריטי, בהתאם להסכם שהושג בין הצדדים". בצה"ל מדגישים, כי "במידה ויסכנו המחבלים את הכוחות, יאלצו אלו להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם".
סמוך לשעה 09:30 נכנסו לעיר כוחות גדולים של חי"ר המלווים בכוחות ימ"מ וכן בכלים הנדסיים אשר נועדו לפלס את הדרך לתוך הכלא.
מכתרים את הכלא תוך חילופי אש כבדים
הפלשתינים ציינו, כי חיילי צה"ל השיבו באש כבדה לעבר הכלא לאחר שנפתחה לעברם אש. מסוקי צה"ל ומטוסי קרב מחפים על הכוחות הפועלים בשטח. חלק מהכוחות מבצעים חסימות דרכים סביב הכלא כדי למנוע הגעה של חמושים נוספים למקום.
לדברי הפלשתינים, החיילים כיתרו את המבנה, וקראו במערכות כריזה ורמקולים לאנשים אשר נמצאים במבנה להסגיר את עצמם לידי ישראל. גורמים בחזית העממית אשר שוחחו עם הכלואים דיווחו, כי בעת פריצת צה"ל למתחם הכלא - כל הכלואים היו בתאיהם. שומרי הכלא הפלשתינים החלו בחילופי אש עם חיילי צה"ל. בנוסף, כלואים כ- 90 אסירים נסופים במרחבי הכלא, רובם אסירים פליליים.
הסוהרים עזבו את הכלא
הפלשתינים דיווחו כי הסוהרים הבריטים והאמריקנים עזבו את הכלא ואז נכנסו הכוחות לעיר. לעומת זאת, גורמים אחרים סיפרו כי רק לאחר כניסת הכוחות יצאו הסוהרים ממתחם הכלא.
עם זאת שר החוץ הבריטי, ג'ק סטרו, מיהר לפזר את הערפל והודיע כי ממשלתו שיגרה כבר לפני כשבוע מכתב לשלטונות הרשות הפלשתינית שהודיע כי עקב חוסר הביטחון לסוהרים, ביום ה- 14.3.06 הסוהרים יעזבו את המתחם. לדבריו, ההחלטה התקבלה בעקבות עליית החמאס וכניסתו לממשלה הפלשתינית.
רוצחי זאבי כלואים בהוראת ערפאת
נציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר יעקב גנות, הורה להעלות את הכוננות בבתי הכלא הביטחוניים. זאת מחשש להתפרעויות של אסירים בשל המתרחש ביריחו.
פואד שובאכי הוא האדם העומד מאחורי ניסיון הברחת הנשק באמצעות ספינת הנשק קראין A. הוא נחשב לאיש הכספים שמימן את הפעילות להברחת הנשק לרשות.
באוקטובר 2001 נרצח השר זאבי בפתח חדר בבית המלון הייאט בירושלים. ישראל פעלה למעצר האחראים לרצח, והרשות הפלשתינית, ובהוראה ישירה של יאסר ערפאת, עצרה אותם וכלאה אותם ביריחו, תחת פיקוח של סוהרים מארה"ב ובריטניה. בשבועות האחרונים, מאז עליית החמאס לשלטון, התנהל מו"מ בין החזית העממית לחמאס ולפת"ח לשחרור הכלואים. ישראל הודיעה כי במידה וישוחררו הם ייפגעו או יעצרו על-ידי ישראל.
בימים האחרונים אף פורסם כי צה"ל העמיד באיזור העיר יחידות מיוחדות בכוננות כדי ללכוד את העצורים במידה ואלה ישוחררו. בעקבות הודעת הרשות כי הם עשויים להשתחרר חזר צה"ל לפעול בעיר לאחר תקופה ארוכה שנמנע מלהיכנס אליה.

תאריך:  14/03/2006   |   עודכן:  15/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עינב רוזיליו
קדם אירוויזיון 2006 ישודר מחר בשידור חי ובלעדי ב- oboxlive, פורטל הדור השלישי של אורנג'    בנוסף, ניתן יהיה לצפות במסגרת הפורטל בחזרות ובהתרחשויות מאחורי הקלעים
עידן יוסף
חגיגות הפורים בעיצומן ורבים מקיימים את מצוות החג    בחברון שרפו תמונה של הרב אבינר וניצב בר-לב    כרוזים ברחובות השכונות החרדיות שולחים את הקמצנים לכלא ולראשונה בלב תל אביב קריאת מגילה באופן רצוף עד הערב
מתי טוכפלד
ש"ס וישראל ביתנו מסרבות להתחייב כי ימליצו בפני הנשיא שנתניהו יקים את הקואליציה
עינב רוזיליו
משרד הפרסום מימד המתמחה בפרסום ושיווק למגזר החרדי, ינהל את תקציב הפרסום של קוקה קולה
במגזר החרדי
מירב לוי
עיריית ירושלים ובנק לאומי מקדמים תוכנית לשימור הבנין ששימש בית דירות להשכרה    בית בונם תוכנן ע"י האדריכל והצייר ליאופולד קרקואר כקומפוזיציה של גושים גיאומטריים פשוטים, הקשורים ביניהם באמצעות מרפסות ייחודיות, חצר פנימית ופתחים שנבחרו בקפידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il