X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חמושים פלשתינים צעדו ברחובות הרצועה ומחו נגד ישראל, ארה"ב ובריטניה לפחות ארבעה אזרחים זרים נחטפו על-ידי חמושים
▪  ▪  ▪

כאוס בשטחי רצועת עזה ובגדה. מאות רבות של חמושים פלשתינים יצאו לרחובות רצועת עזה, רמאללה ויריחו והחלו להפגין נגד פעילות צה"ל במתחם המוקטעה ביריחו במטרה ללכוד את רוצחי השר זאבי ומבוקשים נוספים. לפחות 14 אזרחים זרים נחטפו ברצועה. חלקם שוחרר כעבור זמן קצר. עם זאת גורמים אחרים דיווחו על מספר גבוה יותר של חטופים.
משרד החוץ הבריטי פירסם הודעה בה הוא קורא לאזרחי המדינה לצאת משטחי הרשות ולא להגיע אליהם מחשש לפגיעה בחייהם. פקחי האיחוד האירופי המוצבים במעבר הגבול ברפיח החליטו לנטוש את המעבר מחשש לפגיעה בחייהם. הפלשתינים החליטו לסוגר את המעבר לתנועת אזרחים.
מיד עם היוודע דבר פעולת צה"ל הכריזו הארגונים החמושים ברצועה, כי כל האזרחים הזרים הם בחזקת מבוקשים והודיעו כי הם נותנים להם שעתיים לעזוב את שטחי הרשות או שיחטפו וייפגעו. במסיבת עיתונאים שקיימו בעזה איימו ראשי החזית העממית לפגוע בשגרירים, שגרירויות וכנסיות במידה וסעדאת ייפגע על-ידי ישראל.
עוד לפני שהסתיים האולטימטום, דיווחו סוכנויות הידיעות כי חמושים חטפו לפחות 14 אזרחים זרים. ברצועת עזה תפסו חמושים עובד זר של ארגון הצלב האדום. בשלב ראשון לא ידוע ארץ מוצאו של העובד. אזרח אמריקני המשמש כמורה בבית ספר אמריקני בצפון רצועת עזה נחטף על-ידי חמושים בעיירה בית להיא. בנוסף, שלוש אזרחיות צרפתיות נחטפו.
בשעות אחר-הצהריים נחטפו שני מורים אוסטרלים בצפון הרצועה, אך הם שוחררו כעבור זמן קצר. גם שבשכם נחטו מספר אזרחים זרים. בג'נין נחטף פרופסור לאנגלית המלמד באוניברסיטה האמריקנית בעיר. כעבור כשעה הוא שוחרר לדרכו.
פעילי החזית החזית העממית הודיעו, כי חטפו שבעה אזרחים זרים ברצועה ואיימו להוציאם להורג אם ישראל תפגע במנהיג החזית, אחמד סעדאת. באחד מאתרי האינטרנט הפלשתינים נמסרו שמות של שתיים מהחטופות - דיאנה תירני ואנני תרז העובדות בארגון רופאים לא גבולות.
כמו כן דווח, כי כוחות הביטחון הפלשתינים סיכלו חטיפת אזרח אמריקני נוסף בבית חנון. בתקרית אחרת, ירו חמושים פלשתינים לעבר ג'יפ של האו"ם. לא דווח על נפגעים. כמו כן פרצו חמושים למשרדי תחנת הטלוויזה הגרמנית הפועלת בעזה.
בשעות הצהריים פרצו עשרות חמושים למבנה הקונסוליה הבריטית בעזה והציתו את המבנה. אחרים יצאו בתהלוכות מחאה גדולות וקראו קריאות בגנות ישראל והמערב. הצועדים האשימו את ישראל, ארה"ב ובריטניה בקנוניה נגד העם הפלשתיני.
חמושים גם הסתערו על משרדי ארגון צדקה אמריקני AMIDEAST הפועל להענקת חינוך אמריקני לתושבי הרצועה. התוקפים שברו את חלונות המבנה הכו אזרחים פלשתינים הפועלים בשירות הארגון שניסו לעצור אותם. "אנחנו לא רוצים לראות אמריקנים פה", אמר אחד החמושים שהיה רעול פנים לאנשי סוכנות הידיעות AP.

תאריך:  14/03/2006   |   עודכן:  14/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
יורם מרציאנו טוען, כי כתבה שפרסם מוסף הארץ בשבוע שעבר קושרת אותו למשפחות פשע ופוגעת גם במפלגת העבודה, במסגרתה הוא מתמודד לכנסת
ברוך לוי
דורשים: החזירו את גובה דמי הביטוח הלאומי ל- 25% מהשכר הממוצע    מציינים: ל- 70% מהקשישים בישראל אין פנסיה
ברוך לוי
ההסתדרות הודיעה על השבתת העיריה ומערכת החינוך בעיר    מחר בבוקר יפגינו מאות עובדים ברחבת העיריה
ברוך לוי
מנהלת הון של כמיליארד דולר    עלייה של כ- 13% בהון המנוהל של 26 קרנות ההון סיכון וההשקעות המובילות בישראל לכ- 11 מיליארד דולר
ברוך לוי
מדובר בקרן התלת לאומית לפיתוח תעשייתי, המשותפת לישראל, ירדן וארה"ב    ד"ר איתן יודילביץ, מנהל הקרן: אני מזמין חברות להעלות יוזמות לשותפויות ולפרויקטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il