X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחמד סעדאת, מזכ"ל ארגון החזית העממית הוא האדם שהורה על רציחתו של השר רחסעם זאבי נלכדו גם עאהד ע'ולמה, מג'די רימאוי, באסל אלאסמר, וחמדי קורעאן גם האחראי על ספינת הנשק קארין A, פואד שובאכי, נלכד
▪  ▪  ▪

בסופו של יום מותח הסגירו עצמם לידי כוחות הביטחון ששת המבוקשים אשר היו כלואים בכלא הרשות הפלשתינית ביריחו. חמישה מהם הינם אנשי החזית העממית, האחראים לרצח השר רחבעם זאבי, ובראשם מזכ"ל התנועה, אחמד סעדאת. כמו כן נעצר פואד שובאכי, האחראי על הכספים של יאסר ערפאת והמממן של אוניית הנשק קארין A.
בחודשים ינואר-פברואר 2002, בעקבות רצח השר רחבעם זאבי, נעצרו על-ידי הרשות הפלשתינית חמישה פעילי החזית העממית והועברו למשמורת במוקטעה ברמאללה. במאי 2002, במסגרת הסכם בינלאומי, הועברו החמישה לכלא של הרשות הפלשתינית ביריחו, שם נכלאו בפיקוח אמריקני-ובריטי.
הפעילים שנעצרו על-ידי הרשות בשנת 2002 הינם שני ראשי ארגון החזית העממית - אחמד סעדאת, מזכ"ל הארגון, ועאהד ע'ולמה מפקד 'גדודי אבו עלי מוסטפה' הזרוע הצבאית של הארגון בגדה, וכן שלושת המעורבים ברצח השר מג'די רימאוי, באסל אלאסמר, וחמדי קורעאן.
כמו כן נעצר ב- 2002 פואד שובאכי, שהיה אחראי על הברחות אמל"ח בקנה מידה גדול מאוד לרשות, בכלל זה הברחת הספינה קארין A. הוא נכלא ביריחו יחד עם פעילי החזית העממית תחת אותו ההסכם הבינ"ל.
במערכת הביטחון מציינים, כי במהלך הכליאה ביריחו המשיכו אחמד סעדאת ועאהד ע'ולמה לנהל ולאכוון פיגועים מתוך כותלי הכלא. מקום כליאתם שימש מוקד עלייה לרגל לפעילי הארגון ומזדהים שונים. בעת ביקורים אלה גויסו פעילים וכן בוצעה אינדוקטרינציה אידיאולוגית וניתנו הנחיות לפעילות בשטח.
אחמד סעדאת יוסף עא רסול
סעדאת שימש מזכ"ל החזית העממית בזמן רצח השר זאבי ז"ל. הוא נעצר שש פעמים (מ- 1976- ועד סוף שנת 1993). החל משנת 1994 החל להתנהג כמבוקש עקב פעילותו הצבאית.
בדצמבר 1996 שילח סעדאת חוליה שהורכבה מפעילי הארגון ברמאללה, אשר ביצעה ירי ממכונית לעבר מכונית בה נסעה משפחה ישראלית באזור רמאללה. כתוצאה מהירי נרצחו אם ובנה ונפצעו שלושה ילדים נוספים.
סעדאת שימש מפקד הזרוע הצבאית של החזית העממית עד מותו של מזכ"ל הארגון אבו עלי מצטפא ב- 27 באוגוסט 2001. מאז הוא משמש מזכ"ל החזית העממית. במסגרת תפקידו כאחראי על הפעילות הצבאית והפיגועים של הארגון ביצעו פעילי הארגון פיגועים חמורים רבים, בהם:
1) פברואר 2001 - הנחת מכונית תופת באיזור שכונת מאה שערים בירושלים, 10 ישראלים פצועים.
2) אפריל 2001 - הנחת מכונית תופת במרכז המסחרי באור יהודה. 8 ישראלים נפצעו.
3) מאי 2001 - הנחת מכונית תופת במרכז ירושלים במגרש הרוסים. 5 ישראלים נפצעו.
4) יוני 2001 - פיגוע מטען באיזור התעשיה בעטרות.
5) יולי 2001 - הנחת 2 מכוניות תופת ביהוד. 6 ישראלים נפצעו.
6) יולי 2001 - הנחת מטען חבלה בתוך אבטחי תופת באוטובוס המוביל לקניון מלחה בירושלים.
לאחר היבחרו למזכ"ל החזית העממית, המשיך והדגיש סעדאת את מחויבותו ומחויבות ארגונו להמשך ביצוע פיגועים, ללא תלות או התחשבות בהסכמים של הרש"פ עם ישראל. ביום 17.10.01 ביצע הארגון את רצח השר זאבי במלון הייאט בירושלים.
בבחירות האחרונות ביום 25.1.06 נבחר כחבר פרלמנט פלשתיני מטעם רשימת החזית העממית. מאז הבחירות - אחמד סעדאת ובכירים בארגון ניהלו משא-ומתן קדחתני עם החמאס להצטרפות לממשלתם. המחלוקות ביניהם נבעו מהבדלי גישה בנוגע לאופי הרחוב הפלשתיני, אך הצדדים תמימי דעים ביחסם למדינת ישראל והמשך המאבק המזוין.
עאהד יוסף מוסא ע'ולמה
במערכת הביטחון מספרים, כי ע'ולמה הוא מאכוון רצח השר זאבי. הוא פעיל הזרוע הצבאית של החזית העממית. היה מבוקש טרם מעצרו על-רקע פעילותו הצבאית, במסגרתה גייס ואימן פעילים לביצוע פיגועים. החל מאוקטובר 2000 שימש ע'ולמה מפקד בכיר במנגנון הצבאי שהנחה ואכוון חוליות שביצעו פיגועים ברמאלללה, שכם וירושלים.
מאז ינואר 2001 עמד ע'ולמה באופן ישיר מאחורי ביצוע מספר פיגועי תופת, בהם פיגועי התופת ביהוד ובירושלים.
ע'ולמה משמש מאז מותו של אבו עלי מצטפא כראש הזרוע הצבאית של החזית העממית, לאחר שהחליף את אחמד סעדאת בתפקיד. הוא שימש פעל במסגרת הדרג המאכוון של רצח השר זאבי ז"ל. לאחר הרצח, ברח לעיר שכם, משם השתתף בתכנון פיגוע התאבדות בפיצרייה במרכז המסחרי בקרני שומרון בו נהרגו נער ונערה, ונפצעו 30 נוספים.
ע'ולמה קשור בנוסף, באופן ישיר, במספר פיגועים נוספים שביצעו פעילי הארגון בהם:
1) אוקטובר 1993: רצח שני מטיילים ישראלים בוואדי קלט.
2) מרס 1993: רצח ישראלי בירושלים.
מג'די חזין יוסף רחימה/רימאוי
רימאוי הוא מפקד החוליה שרצחה את השר זאבי. לדברי מערכת הביטחון, הוא פעיל חזית עממית ותיק. במהלך 2001 פעל לצידו של עאהד ע'ולמה והיה מעורב בשילוח מספר פיגועי תופת בירושלים ויהוד. מג'די שילח את מבצעי הפיגוע ביהוד, וחימש אותם במטענים אשר הטמינו המפגעים ברכבים ביהוד. כאמור, בפיגוע נפצעו שישה ישראלים.
רימאוי שימש כפקד הישיר שגייס הפעיל ושילח את החוליה שרצחה את השר זאבי.
חמדי קורעאן
על-פי מערכת הביטחון, קורען הוא מרוצחי השר זאבי. הוא גויס לחזית העממית בתחילת אוקטובר 2000 על-ידי רימאוי שהנחה אותו לבצע פיגועים בתוך ישראל. ביולי 2001 קיבל ממנו מטעני חבלה אותם הניח במכונית חונה ביהוד שגרמה לפציעת 6 אזרחים.
ביום 17.10.01, בהנחיית רימאוי וע'ולמה, יצא יחד עם באסל אסמר למלון היאט בירושלים וארבו לשר זאבי בפתח חדרו במלון. קרעאן היה זה שלחץ על ההדק וירה בשר שלושה כדורים.
באסל עא רחמאן אחמד אסמר
אסמר היה חבר בחוליה אשר ביצעה את רצח השר זאבי. הוא פעיל חזית עממית. שימש מאבטח ומתריע בפתח חדר המדרגות של המלון בזמן שקורעאן ירה בשר, בשעה שעמד להיכנס לחדרו.
פואד חג'אזי מחמד שובאכי
שובאכי מעורב בניסיון הברחת אמל"ח לשטחי הרשות בספינה קארין A. הוא יליד 1942 ומוצאו מרצועת עזה. עד ספטמבר 2001 נשא תעודת V.I.P לאחר שבתפקידו הרשמי היה אחראי על מנהלת הכספים במנגנון הביטחון הכללי ברשות.
במסגרת תפקידו היה אחראי ומעורב אישית בהפעלה ומימון חוליות לביצוע פיגועים, רכישת נשק ותחמושת, בכלל זה נשק מכפיל כוח במדינות שונות והברחתם לשטחי האוטונומיה. בין שאר פעולותיו היה מעורב בניסיון הברחת אמל"ח באמצעות הספינה 'קארין A'. שובאכי נכלא בכלא יריחו יחד עם פעילי החזית העממית תחת אותו הסכם פיקוח בינ"ל.

תאריך:  14/03/2006   |   עודכן:  14/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מחמוד עבאס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
המגזין המקוון Salon.com העלה את השאלה בדבר זהותו של האדם כפי שפורסמה בעיתון, כשהוא מתבסס על בחינות של 280 תמונות מהכלא השנוי במחלוקת
ניר וייס
לאחר עשר שנות התדיינות בערכאות השונות, בניסיון לבטל את החלטת בימ"ש השלום שניתנה בשל אי התייצבות הנתבע לדיונים, בחר ביהמ"ש העליון לדחות את בקשת רשות הערעור של היבואן, ולהותיר על כנו את העונש שנקבע בערכאה הראשונה
הדר פרבר
מאמין כי למדיה המודפסת יש עדיין עתיד אך היא חלק ממגוון פלטפורמות אשר תופסות תאוצה והם יצטרכו להתאים עצמם לדרישות הקוראים
ניר וייס
הודעת ענקית התוכנה על דחיית פרסום הדוחות הכספיים בשל בדיקה מחודשת של הקצאת האופציות לעובדים, הביאה לירידה של כ- 13% בערך מניותיה הנסחרות בוול סטריט
הדר פרבר
עם ישראל בוחר בתחפושת של עמיר פרץ כמועדפת    חלק ניכר מהציבור מעדיף שלא להתחפש לאיש מבין הפוליטיקאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il