לפעמים לגבר יש תמונה אידיאלית של אישה ולהיפך. בדרך כלל מי שמחפש את בן הזוג האידיאלי נשאר רווק. גם בנושא החינוך ניתן להגיד "נכון, אתה מחפש את המורה האידיאלי אבל אין כזה! ועד שתסרוג מורה כזה הילדים צריכים ללמוד עם מה שיש". (מי שקרא את "פרשת גבריאל תירוש" של יצחק שלו יודע למה הכוונה).
ראו זה פלא יש כזה!
להלן מכתב שכתבו הורי תלמידי כיתה ח' בבית ספר בקריות (ליד חיפה):
"מי כמוך יודע שבסופה של כל מסיבה
יש תמיד כמה מילים המוקדשות לך באהבה.
ואתה ודאי ממתין, מחכה בציפיית מה.
מה כבר אפשר לחדש לך - זו השנה?
אז - הפתעה - מנשה, לא עליך מדברים
בואו ונרחיב הערב - דווקא על הילדים,
ובין השורות - ובתוך המילים
חפש את עצמך - והמבין יבין!
כיתה ח1 - כיתה של ילדים ממש רגילים,
שסיגלו לעצמם כל מיני מנהגים משונים,
הם נוהגים לציין בגאווה לא ברורה,
שהם כיתת סיירים וצריכים להוות דוגמה.
פעם בשבוע בקבוצות קטנות, הם ממהרים
למועדונית של ילדים - וזאת אחרי יום לימודים.
קונים להם סופגניות בחנוכה, תורמים להם בגדים
נראה כאילו ממש חשוב להם לעזור ולהנעים.
הם יוצאים לסיור כמו פלוגה של קרביים
עם תרמיל על הגב - גם בשבתות וחגים.
הם עוצרים ליד עצים, מרימים אבנים מוזרות,
וכל הזמן רושמים - ממלאים בטיול מחברות.
הם מביאים לכל טיול שלשה כובעים,
מבלי לדעת שזה מה שנקרא "חינוך לערכים".
הם מכינים עבודה בגיאוגרפיה, ביצירתיות ובאהבה.
כאילו ממש חשוב להם שהבודק ייהנה מכל מילה.
יש להם משפט מוזר כזה "מנשה אמר"
ולזה - גם בתור הורה - אינך יכול להוסיף דבר.
הם שולחים מכתב לכנסת ישראל - ישירות
יש להם דעה ברורה לאן את הכספים יש להפנות.
אמרו לנו שהם בגיל ההתבגרות - תקופה קשה,
אולי זוהי הסיבה להתנהגות כה מוזרה?
ואולי יש שם - בעולמם המבולבל והלא פשוט,
דמות אחת, מנשה, המעניקה להם יציבות,
מורה שהם מעריצים, אוהבים ואחריו הולכים,
שמקבל אותם כמו שהם, שהוא מאילה הנותנים!
שמשתף אותם בהתלבטות, בכאב ובחוויות
שיכול תמיד לפתוח את סגור ליבם בשיחות!
אתה עושה להם את זה, מנשה, ללא היסוסים
ובגלל זה כולנו אותך כל כך אוהבים!
ועל זה יש לומר לך רק מילה אחת - כל כך נדושה
על כל זאת, מנשה, פשוט ומכל הלב - תודה!!!"
כמובן שמכתב זה הוא לא יחידי ומבין עשרות רבות של מכתבים שמנשה קיבל בחרתי עוד אחד:
לכבוד סוף שנה החלטנו אנו ההורים
ההורים הנהדרים של כיתת סיירים
להתנצל בפניך - מנשה - וקולנו להרים
לאמור סליחה ששלחנו לך ארבעים מכוערים
ולכבוד העובדה הידועה זה מכבר
שיופייך מנשה הוא השולט בכיכר
חשבנו ההורים - איך אפשר איך
לעשות גם לך איזה שעת מחנך
ואז חקרנו העובדות ולמסקנה הגענו כאן
שצריך לעשות ממך לא סתם מחנך אלא דוגמן!
כי ילדינו - תלמידיך העידו בקול רפה
שאתה ולא אחר הוא "מנשה היפה"!
אז בוא נא חביבי והלום נא גש
ונלמד אותך סוף סוף איך להתלבש!
ועכשיו שאתה יפה כמו דוגמן
כמה תודות נרצה לומר לך כאן
בראש ובראשונה - הרי זה ברור ומובן
לא משנים הבגדים אלא מה שיש בתוכם
לא משנה אם יפה אתה או מכוער
הפנים משנה - וזה העיקר
ואתה מנשה בדרכך המיוחדת ובחן לא רגיל
לילדינו דאגת את זאת להנחיל
ואנו תקווה כי אכן זה קרה -
והחברה יודעים ש"דרך ארץ קודמת לתורה"
ואנחנו נפרדים בשנה של יובל
מבקשים שתמשיך ללמד איך לאהוב את ארץ ישראל
לאהוב בפה בראש ודרך העיניים
וגם איך לא דרך הרגליים
אנחנו לך אומרים תודה ושלום ברוב גאווה
ועם המון המון המון אהבה
כיתת סיירות 1998"
שרת החינוך, הורים מודאגים עם יד על הלב כמה מורים כאלו יש לכם בכל מערכת החינוך המונה עשרות אלפי מורים? 2? 10?
אני ממליץ להורים המודאגים, כמוני, מרמת ואיכות ההוראה, שיודעים שרמה ואיכות ההוראה רחוקה ממה שמתואר על-ידי ההורים במכתבים אלו, להזמין את ההורים שכתבו מכתב זה ולשמוע על מנשה ואולי אף להעסיק אותו על חשבוננו כיוון, שבמערכת החינוך בוודאי ימצאו כאלו שינסו בתירוצים שונים ליישם רגל ליוזמה מאיימת כזו.