|
לצד היהודים, נעשה בזכות אנשים שמחשבתם הייתה מחוץ לקופסא. אומנם מפגשים מסוג זה לא ייתכנו (או מוטב שלא יתקיימו) במדינה מתוקנת וצבא מול צבא, אבל מחשבה מחוץ לקופסא רצויה בהחלט. |
|
כתובת IP: |
141.226.122.126 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ראומה |
|
|
מרתקים ומחכימים צריך לומר. עונג שבת אמיתי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מושיקו |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
1. ד"ר מילשטיין מתאר את לחימת הדרוזים לעומת לחימת הערבים, ומספר שהדרוזים לחמו טוב מהערבים. לעניות דעתי, זו טעות. הדרוזים הם ערבים לכל דבר, למעט הדת. הדת הדרוזית התפלגה מהאיסלאם, אך הדרוזים לא חדלו מלהיות ערבים והם חולקים עם שאר הערבים את השפה, המנהגים, המזון, הלבוש וכל סממן אחר. אכן, יש הבדלים קטנים אך כך זה בכל מדינה, שבה תושבי הצפון נבדלים בסממנים שונים מתושבי הדרום, בלא שעובדה זו תפריע להם להיות ולהיחשב בני אותו עם. לעניין הלחימה, יש להשוות את הדרוזים אל המוסלמים והנוצרים ולא אל "הערבים", ביטוי הכולל גם את הדרוזים. הדרוזים הם בממוצע לוחמים טובים מהמוסלמים, בשל לכידותם החברתית והיותם עדה קטנה ומלוכדת, שבניה מבינים את חשיבות הלחימה למען מטרות העדה. תולדות לבנון בעשורים האחרונים מוכיחות כי לעדות הערביות השונות - מוסלמים, נוצרים ודרוזים, וגם בני מיעוטים אחרים - יש לעיתים קרובות צמאון-דמים זהה, ושם שחטו אלה את אלה במספרים גדולים לעיתים מזומנות.
2. הטעות השניה נובעת מהראשונה, והדברים הכתובים להלן מתייחסים למרבית הדרוזים החיים בישראל. הדרוזים לא הפכו לציונים אוהבי יהודים ואין להם שאיפה להקים כאן את הבית השלישי. הם לכל היותר מבינים היטב שחייהם לצד היהודים טובים שבעתיים מחייהם בכל מקום ערבי אחר. השר הדרוזי איוב קרא אומר בגלוי, שהוא וחבריו לדיעה בעדה הדרוזית רוצים שישראל תהיה מדינה יהודית, כי רק אצל היהודים ימצאו דמוקרטיה וחופש. מה שמכונה "ברית דמים" אינה אלא עסקה פוליטית, שמנהיגי הדרוזים התקשרו בה עם היהודים על פי שיקוליהם העדתיים. אינני מגנה אותם בשל כך, כי הם חייבים רק לבני עדתם. הרי באותה עסקה בתש"ח הם בגדו בגידה קשה בחבריהם הקודמים, המוסלמים והנוצרים, ומי שבגד ביוסי, חזקה עליו שהבגידה אינה זרה לו וביום המתאים, אם התנאים יתאימו - לדוגמה, כיבוש הגולן והגליל ע"י הסורים, דבר שכמעט קרה במלחמת יום הכיפורים - הוא יבגוד גם ביצחק. קשה לגנותם על כך, כי הרי הם נוהגים כך להגנה על עצמם, ויש להבין זאת לצד ההתייחסות אליהם ביחס של "כבדהו וחשדהו". כבר כתבתי כאן, שנפילת בניהם בשירות צה"ל היא מחיר צפוי מראש ומתקבל על הדעת לדידם של מנהיגי העדה, והרי גם אנו היהודים מבינים שלא תיתכן לחימה ללא קורבנות למען מטרה לאומית חשובה. לכן, אינני מתרשם ממספר הנופלים בין הדרוזים, אלא רואה בדאגה את השתרשות הסברה השגויה, כי הם כבר מזמן אחינו האוהבים. נדרשה לתת-אלוף הדרוזי אמל אסעד קריאה טרומית אחת בחוק הלאום, שאין בו אף מילה של הפחתת ערכם ומעמדם של הדרוזים אלא הדגשת מהותה של ישראל כמדינת היהודים, כדי שאיש זה יתאר את מדינת ישראל כפאשיסטית וכמדינת אפרטהייד, טענה שאסעד יודע היטב שהיא שקר גס. הוא לא הדרוזי היחיד שדיבר ומדבר כך, ובמקום להעמידו על מקומו הראוי החלו מנהיגינו להתרפס בפני העדה הדרוזית ולתכנן את רעיון ההבל להכלילם בחוק הלאום. יש כמובן גם מקרים של ידידות אישית בין יהודי לדרוזי, וזו תופעה אנושית עולמית. ראו את היחסים בין העמים ביוגוסלביה, שלא רק התיידדו אלה עם אלה אלא גם התחתנו ביניהם. כאשר יוגוסלביה התפרקה, ראינו שם שחיטה בין-עדתית הדדית בממדים נוראים, גם בין בני משפחה שנוצרה מחיתון בין-עדתי. יבוא יום שבו נשלם מחיר דמים כבד, בשל עצימת עינינו מלראות ולהבין מציאות אנושית פשוטה זו. ידידות מופלאה שררה גם בין יהודי חברון לשכניהם המוסלמים, עד שביום אחד נאם המופתי נאום הסתה, וזה הספיק לביצוע שחיטה מזוויעה בקרב היהודים, ע"י מי שרק יום לפני-כן נחשבו חבריהם הקרובים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
משה, עורך-דין |
|
|
|
|
|
|
לפי הטענה שלך כל ברית שיש בה אינטרס היא ברית מחשידה אז למה אתה לא מודאג מהברית בין היהודים לאוונגליסטים דבר שני הברית עם הדרוזים עמדה במבחן במלחמות ובאיתיפאדה שלוש אין דעה של אחד כמו של אמל אסעד שאפשר להשיג מסכנה לגבי עדה שלמה ארבע יש הרבה דרוזים שאוהבים את המדינה הזאת יותר מחלק מהיהודים דוגמה אלו שתומכים בבי די אס ועוד משהו לאדוני העורך דין מדאיג אותך קשר דם עם עדה קטנה ולא מדאיג אותך קשר ניצול של המדינה מעדה שלמה שלא תורמת כלום ואני מתכוון לחרדים או שליהודי מותר הכל ולדרוזי כלום אני מריח מהמאמר שלך ריח מסריח של גזענות |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חלבי פואד |
|
|
|
4 |
|
|
לפי הבקשה של הדרוזים מגדוד חיטין "לכבוש" יישוב באופן פיקטיבי ולברוח לסוריה הקונספירציה לא רק שלא התחילה במלחמת יום כיפור אלא שהיא בכלל המצאה של ערבים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יורם כהן |
|