רשת טיב טעם תפתח סניף בהיקף 1500 מ"ר, לראשונה בתל אביב, בפרויקט המגורים היוקרתי YOO בפינת הרחובות פנקס-דרך נמיר. הסופרמרקט ייפתח לקראת סוף 2007. טיב טעם תשקיע בהקמתו 8 מיליון שקל ותשלם 30 דולר למ"ר דמי שכירות. בצמוד לסופרמרקט יהיה חניון לשירות לקוחות הרשת.
דובי שניידמן, מנכ"ל טיב טעם, מסר כי הסופרמרקט הוא הראשון בסדר גודל זה בתל אביב, בהשוואה לסניפי טיב טעם האחרים, בפורמט הרשת העירונית In The City. הסופרמרקט יכלול את חוויית הקנייה המלאה והייחודית לטיב טעם - מבחר מעדניות לצד שטח נרחב למגוון מלא של מוצרי יסוד.
שניידמן הוסיף, כי בכוונת הרשת לפתוח במהלך השנה הקרובה 13 סניפים חדשים: 3 סניפים גדולים במודיעין, רמת החייל ורחובות, לצד 8-10 סניפים עירוניים. לדבריו, הרשת מנהלת מגעים על מיקומים אטרקטיביים נוספים, עליהם תודיע בקרוב.
בשבוע שעבר הכריזה רשת טיב טעם על אסטרטגיה עסקית ושיווקית חדשה, שעיקרה הפיכת טיב טעם לרשת עיקרית לקנייה שבועית, לצד שתי רשתות המזון הגדולות. המשמעות היא, תחרות ישירה על ליבו של הצרכן, כדי שיבחר ברשת לביצוע הקניה השבועית שלו, המהווה את סל הקניות הגדול ביותר ברשתות, ואשר לה התרומה הכספית הגדולה ביותר למחזורי המכירות.
לצד פתיחת סניפים חדשים שיגבירו את זמינות הרשת, כוללת האסטרטגיה החדשה שני עוגנים נוספים:
- הוזלת 250 מוצרי מכולת לחברי מועדון הלקוחות (מוצרי יסוד, מוצרי מכולת, חומרי ניקוי, מוצרי תינוקות, מוצרי בעלי חיים ועוד). הוזלת המחירים, אשר תיכנס לתוקף החל מאמצע דצמבר, תתבצע באופן גורף בכל סניפי הרשת, לרבות בסניפים העירוניים In The City. טיב טעם היא הרשת היחידה שמנהיגה מחירים נמוכים למוצרים אלה גם בסניפים עירוניים.
- הגדלת מספר חברי מועדון הלקוחות ב-50% עד סוף שנת 2007: כיום חברים במועדון טיב טעם 145 אלף לקוחות פעילים, המשלמים 34 שקל לשנה. המשמעות היא גיוס של כ-75 אלף חברים חדשים.
קובי טריביטש, יו"ר טיב טעם, העריך בשבוע שעבר כי האסטרטגיה החדשה תביא לגידול של 20%-30% במכירות הקבוצה בשנת 2007, שכיום מגלגלת כמיליארד שקל בשנה. טריביטש הוסיף, כי עד לסוף 2009 צפויה טיב טעם למנות כ-60 סניפים ברחבי הארץ, ובכלל זה "עיר אוכל" נוספת - סניף ענק בשטח של כ-10,000 מ"ר באזור השרון, בדומה לסניף הדגל בראשון לציון.
טיב טעם - רקע טיב טעם הוקמה בשנת 1976 על-ידי יהודה טריביטש ומאז ראשית שנות ה-90 היא מנוהלת על-ידי בנו, קובי טריביטש, שיצר את התשתית להפיכתה לקבוצת מזון מובילה. הקבוצה כוללת כיום שתי זרועות עיקריות: רשת מזון עם 23 סניפים; טיב טעם תעשיה (מפעלי טיב טעם, מזרע, עוף העמק וסקנדינביאן - יבוא וסחר של דגים ופירות ים) וכן חטיבת ייבוא. בשנה האחרונה רכש עמית ברגר באמצעות אנטר הולדינגס 50% מהקבוצה וקובי טריביטש מחזיק ב-50% הנותרים.