X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם איגוד מגדלי הפרחים
▪  ▪  ▪

אברהם דניאל מזכיר איגוד מגדלי הפרחים מוסר, כי לקראת "וולנטיין דיי"-חג האהבה הבינלאומי צפוי יצוא של 125 מיליון פרחים וענפי קישוט, במשקל של מעל 5,000 טון. דניאל מוסר כי הצבעים המבוקשים הם ורוד ואדום ומוסיף כי הפרחים של חקלאי ישראל מבוקשים מאוד בחו"ל לקראת חג זה ובשלל צבעי הקשת!
דניאל אומר, כי המתנה הפופולארית ביותר לוולנטיין דיי, חג האהבה, בכל העולם היא עדיין זר הפרחים המסורתי, זאת מאחר והפרחים משדרים אהבה רוחנית אמיתית.
וולנטיין דיי נחשב לאחד משיאי עונות הייצוא של הפרחים מישראל, אחרי חג הפסחא וחג המולד. מחיר לפרח אחד מתוצרת ישראל, בשווקים בחו"ל לקראת הוולנטיין דיי, צפוי להגיע ל-0.90 אג' לפרח. סך הכל פדיון שוק הפרחים הישראלי בחו"ל בוולנטיין דיי , עומד על כ-115 מיליון שקל.מכסת העובדים הזרים כיום עומדת על 26 אלף עובדים אך הביקוש בענף החקלאות רב ועדיין זקוקים החקלאים ל-45 אלף עובדים זרים לפחות על-מנת לא לאבד משקים חקלאיים ופרנסה, ולעמוד בחוזים עסקיים עם לקוחות בארץ ובחו"ל.
דניאל מוסיף, כי בשנים האחרונות הטילו ממשלות ישראל גזירות כבדות על החקלאות בכלל ועל מגדלי הפרחים בפרט: מס מעסיקים בשיעור של 10%, אגרה למשרד הפנים בסך 1,180 ₪ לעובד, אגרה למשרד התמ"ת בסך 515 ₪ לעובד לשנה.
כמו כן תובע משרד האוצר מהחקלאים תוספת למס המעסיקים בגובה 8.3% בנוסף לשכרו של העובד, כ-90% מגידולי הפרחים בישראל מיועדים לייצוא. הפרחים מישראל נחשבים לפרחים באיכות גבוהה , ונסחרים בבורסות אירופה. 5% מהייצוא מיועד למדינות אירופה (לא כולל את הולנד ואנגליה) כ 10% לאנגליה כ -10% לעסקות בשוק ההולנדי וכ-75% לבורסות הפרחים בהולנד- כל הפרחים מועברים במטוסי קרגו לחו"ל. תאגיד "אביב" (חברת היצוא הפרטית הגדולה בישראל) מאפשרת מערך יעיל ומאורגן של יצוא במסגרתו הפרחים הנקטפים בשעות הבוקר מועברים תוך 24-48 שעות ליעדם בשווקי אירופה. לתאגיד "אביב" מערך שיווק בהולנד וגרמניה המשווק ישירות לצרכן הסופי, דבר המוזיל את עלות הייצוא לחקלאי.
לקראת ולנטיין דיי, קיים גידול של 20% במכירת פרחים גם בישראל העומד על 15 מיליון פרחים, בממוצע של 70 אג' לפרח. סך הכל פדיון שוק הפרחים הישראלי בארץ בוולנטיין דיי , עומד על כ-10.5 מיליון ש"ח.
דניאל אומר, כי הגדלת מספר העובדים הזרים ב-3,000 עובדים נוספים שיזם שר החקלאות תסייע לייצוא גדול יותר של פרחים בתשומה זהה! וכי ענף הפרחים תלוי בידיים עובדות ופחות במיכון. אישור התוספת לעובדים זרים של עבור קרן פיצויים, נטל נוסף המוטל על מגדל הפרחים!
בנוסף מציין דניאל את העלייה, בחומרי הדברה ובמחירי התובלה האווירית, ומציין כי יצוא הפרחים מתבצע באמצעות חברות התעופה אל-על וק.א.ל., וכי מחיר התובלה עמד על 730$ לטון בשנת 1999 וכיום הוא עומד על 1,200$ לטון.
תאריך:  30/01/2007   |   עודכן:  30/01/2007
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il