X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם משרד המדע, התרבות והספורט
▪  ▪  ▪

שר המדע, התרבות והספורט, גאלב מג'אדלה, יעניק בעוד כחודש את הפרסים למבצעי מוזיקה מצטיינים בארץ. הפרסים למבצעים המסתכמים בכ-100 אלף שקל, המוענקים מידי שנה, מזה עשור, יתחלקו השנה בין המנצחים יואב תלמי ואורי סגל, צמד הפסנתרים "תמי קנאזאווה ויובל אדמוני", נגן המנדולינה אבי אביטל והפסנתרנית אסתרית בלצן. הפרס על פעילות אמנותית מרשימה ברמה גבוהה רבת שנים ע"ש פרנק פלג בסך כולל של 50,000 ₪, יוענק השנה למנצחים יואב תלמי ואורי סגל.
חבר השופטים: פרופ' צבי אבני-יו"ר, פרופ' ינעם ליף, המנצח סטנלי ספרבר, פרופ' עמנואל קרסובסקי ודני קרפל ציין בנימוקיו להענקת הפרס ע"ש פרנק פלג: אורי סגל, יליד ירושלים, הוא מנצח בעל שם בינלאומי, הפעיל ברציפות הן בחו"ל והן בישראל זה כ-40 שנה. כבר בראשית דרכו זכה סגל לפרס היוקרתי ע"ש דימטרי מיטרופולוס בניו-יורק, שם נתמנה לעוזרו של ליאונרד ברנשטיין בתזמורת הפילהרמונית הניו-יורקית. אורי סגל שימש כמנצח ראשי וכמנהל מוסיקלי של תזמורות בכירות בהונגריה, באנגליה, בארה"ב וביפן ושימש גם כמנהל מוסיקלי של התזמורת הקאמרית הישראלית. סגל קשור קשר אמיץ עם חיי המוזיקה בארץ ומופיע תדירות עם תזמורות שונות בישראל.
יואב תלמי, יליד קיבוץ מרחביה, הוא מהמצליחים בעולם מבין המנצחים הישראלים. בשנות פעילותו רבת ההיקף הוא שימש כמנצח ראשי וכמנהל מוסיקלי של תזמורות ידועות בהולנד, בארה"ב, בגרמניה ובקנדה והופיע כמנצח אורח בניו-זילנד, ביפן, בסקנדינביה וכו'. לצד פעילותו בחו"ל תלמי מקיים קשר הדוק עם חיי המוזיקה של ישראל, ובין השאר היה ממקימי האופרה הישראלית החדשה ומנהל התזמורת הקאמרית הישראלית, בה הוא משמש כיום כמנצח אורח-ראשי. תלמי הקליט תקליטורים רבים עם מיטב התזמורות בעולם, ובין השאר זכה התקליטור שלו עם התזמורת הפילהרמונית של אוסלו בפרס היוקרתי grand prix du disque על ביצוע הסימפוניה הרביעית של אנטון ברוקנר. תלמי הוא גם מלחיו ומעבד,ומחברו של מארש צה"ל. על הישגיו המרשימים ותרומתו לחיי המוזיקה של ישראל החליט חבר השופטים פה אחד להעניק לו את הפרס ע"ש פרנק פלג לשנה זו.
חבר השופטים: ד"ר איתן שטיינברג- יו"ר, פרופ' אילן שול, דן יוהאס וצבי פלסר, בנימוקיו על מתן הפרס להרכב קאמרי קבוע ע"ש דניאל בנימיני, בסך 25,000 ₪, לצמד הפסנתרים "תמי קנאזאווה ויובל אדמוני": בנגינתם הוכיח הצמד כישורים מוסיקליים גבוהים ביותר, הן ברמת הביצוע והן ברמת ההבנה העמוקה והאינטרפרטציה של היצירות. אנו רואים לנכון לציין את מגוון היצירות שהדואו בחר לבצע בתחרות, מגוון שפרס תמונה רחבה של שליטה סגנונית ביצירות מתקופות שונות. עבודתם הרצינית, המסורה והמעמיקה מורגשת בכל תו וראוי שתהיה למופת.
בפרס על ביצוע מצטיין של יצירה ישראלית ע"ש עדן פרטוש בסך 10,000 ₪ בו זכה השנה נגן המנדולינה אבי אביטל על ביצוע היצירה "קונצ'רטו למנדולינה" פרי עטו של המלחין הישראלי אבנר דורמן. השופטים: ד"ר איתן אור-נוי, יו"ר ועדת השיפוט, גב' חיותה דביר ומר ארנון ארז קבעו בנימוקיהם כי אביטל משקף נאמנה את כלל ההוראות הנוטציוניות שלוו לגוף הפרטיטורה, ובהן הוראות הדינמיקה, הארטיקולציה, שינויי הטמפו והנחיות הלך הרוח האמוציונאלי. על כל אלה נוסף הפן האינטרפרטציוני האישי של המבצע, שבא לידי ביטוי באמצעות אקצנטים אגוגיים, ניואנסים דינמיים וארטיקולטיביים ומארג עשיר של גוון צלילי. שליטתו הטכנית הכלית של אביטל מרשימה אף היא, ובאה לידי ביטוי באינטונציה הצלילית המדויקת, בהפקתו של כל צליל וניואנס בעת פרגמנטים וירטואוזיים מהירים ובמתן ביטוי נאמן לכלל המרכיבים האידיומטיים שביצירה.
חבר הנאמנים של הפרס, בו מכהנים: עו"ד איתן הברמן-יו"ר, מרינה נאמן, דובי לנץ, בן-עמי עינב, יוסף ברדנשווילי ויחיאל לקט, החליט להעניק השנה את פרס חבר הנאמנים בסך 10,000 ₪ על תרומה מיוחדת לחיי המוזיקה בארץ, לפסנתרנית אסתרית בלצן. חבר הנאמנים שיבח את תרומתה החינוכית והייחודית לתרבות המוזיקה בארץ. "הקונצרטים המוסברים בהנחייתה ובנגינתה מרתקים את מאזיניה ומעשירים את עולמם. אנו רואים במפעלה תופעה מוסיקלית ייחודית הראויה לתשומת לב מיוחדת ולפרס זה", כתבו בנימוקיהם.

תאריך:  22/06/2008   |   עודכן:  22/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il