חברת "קלוגס" - יצרנית דגני הבוקר הראשונים בעולם זכתה להיכנס לרשימת החברות האתיות המובילות בעולם לשנת 2008 שמפרסם מוסד האתיקה הבינ"ל ETHISPHERE בשיתוף עיתון העסקים FORBES.
"קלוגס פיתחה פרקטיקה עסקית מרשימה ומשמעותית, המציבה אותה ברמה אחרת בתעשיה", אומר אלכסנדר בריגהאם, מנהל ETHISPHERE. "הם השקיעו הרבה מעבר למינימום החוקי הנדרש, הציגו רעיונות חדשניים ותרמו לבריאות הציבור. על-ידי מעשים אלו הם מכריחים את מתחריהם לחקות אותם או להפסיד בתחרות. "קלוגס" מוכיחה כי התגייסות למען אתיקה עסקית היא רווחית לטווח הארוך".
ETHISPHERE מפרסם את מדד האתיקה שלו כל שנה. במסגרת המחקר נבדקות למעלה מ-10,000 חברות בינ"ל מ-6 יבשות בקטגוריות שונות. במסגרת המחקר בודקים חוקרי ETHISPHERE את הקוד האתי של החברה, דיונים משפטיים נגד החברה, היסטוריה של עברות רגולטוריות, חדשנות, עבודה מול גופים צרכניים ועוד. ETHISPHERE נעזרת בשירותיהם של 100 מוסדות מחקר מחקר שבודקים עבורה את הנתונים.
בין החברות שזכו השנה נמצאות: טימברלנד, נייק, XEROX, אמריקן אקספרס, הונדה ועוד.