היציאה מהכיתה ללימודים בשטח, בסביבה הטבעית, היא דרך לימוד יעילה וחווייתית, ויכולה להמחיש טוב יותר מאלף שיעורים מושגים ותהליכים בתחומים כמו ביולוגיה, גיאוגרפיה גיאולוגיה וספרות, להציג אירועים היסטוריים במקום התרחשותם, ועוד ועוד.
למרות זאת, מורים אינם מרבים לנצל את הכלי השימושי הזה. אחת הסיבות לכך, לצד הקשיים הלוגיסטיים, היא שהיציאה אל השטח מחייבת תוכנית מובנת, המאפשרת להתכונן לפעילות החוץ, להפיק ממנה את המרב, ולשלב אותה בתוך מערך הלימודים הרגיל.
המרכז הישראלי ללמידה חוץ כיתתית הוקם במכון דוידסון לחינוך מדעי, במטרה לעודד מורים לצאת אל השטח, ולנצל את היתרונות שמציעה הסביבה כאתר לימוד. הכינוס השנתי של המרכז מציג בפני מורים מגוון דוגמאות לפעילות חוץ-כיתתית, וכולל הרצאות, הדגמות, והתנסות של מורים בסדנאות למידה חוץ כיתתית.
הכינוס השישי של המרכז יתקיים ביום ד', 22 באוקטובר (אסרו חג סוכות) ויוקדש לנושא "אתר ארכיאולוגי כסביבת לימוד חוץ כיתתית". הכינוס יתקיים באשכול הפיס באור עקיבא, ויכלול סיורים מודרכים, סדנאות והדגמות בגן הלאומי קיסריה. הכינוס מיועד למנהלי בתי-ספר, מורים, גננות, מדריכים ואנשי חינוך.
הכינוס השנתי הוא יוזמה משותפת של מינהלת הטיולים והלמידה מחוץ לבית הספר במשרד החינוך, מכון דוידסון לחינוך מדעי, המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע והצוות הדידקטי בע"מ, ומתקיים בשיתוף עיריית אור עקיבא, רשות הטבע והגנים והחברה לפיתוח נמל קיסריה.