X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם הקרן לשיקום מחצבות
▪  ▪  ▪

שר התשתיות בנימין (פואד) בן אליעזר יחנוך בטקס רשמי שיערך ב-2 בדצמבר 2008, את מחצבת קרני חיטין שהפכה לגן גיאולוגי תיירותי, פתוח לציבור הרחב.
המחצבה שוקמה במהלך שנה שלמה, בהשקעה של מיליון שקלים על-ידי הקרן לשיקום מחצבות, מועצה אזורית גליל תחתון, מנהל מקרקעי ישראל והמכון הגיאולוגי, והפכה לאתר תיירות, תצפית ולימוד בגן ומוזיאון גיאולוגי, המנוהל על-ידי רשות הטבע והגנים, והכניסה אליו ללא תשלום (על כביש מס' 7717).
במחצבה האחת ששוקמה, הוקם חניון דרכים, כולל חניה מותאמת לנכים ופינות ישיבה. במחצבה השנייה ששוקמה ונמצאת בסמוך לכניסה הראשית לאתר קבר יתרו, במרחק של כ-100 מטר מהמחצבה הראשונה, שוקמה והוחזרה המחצבה לטבע כאתר נופי המשתלב בסביבתו. במקום נטעו עצים, מולאו הבורות, סולקו המפגעים והאתר גודר על-מנת למנוע סכנת נפילה.
אדריכליות הנוף, תמי סרגוסי וטלי טוך, מטעם הקרן לשיקום מחצבות תכננו את שיקום המחצבות, המשתרעות על שטח של 20 דונם, כך שלא תהיה פגיעה נופית ובמטרה לשמר את השכבות הגיאולוגיות הוולקניות הייחודיות באתר עליהן ניתן ללמוד משילוט שהותקן באתר הראשון ששוקם, הכולל ציורים, דיאגרמות ושרטוטים הממחישים את ההתפרצות הוולקנית שהתרחשה במקום לפני 4.5 מיליון שנים. ניתן להבחין בהר בסלעי משקע ימיים, סלעים וולקניים שונים והעתקה של "בלוקי מסלע". כמו-כן מבחינים במחצבה המשוקמת בארבע קילוחי בזלת ובשתי תופעות של הרבדת חלקיקים וולקניים, סלעי משקע ימיים, סלעים וולקניים שונים והעתקה.
ד"ר יעקב מימרן, יו"ר הקרן לשיקום מחצבות אומר, כי מטרת הקרן לשיקום מחצבות להפוך מחצבות זנוחות, שסיימו את הכרייה בהן, ההופכות למפגע סביבתי ובטיחותי לאתרי תיירות פתוחים לקהל הרחב וכי עד כה שוקמו מעל 200 מחצבות בכל הארץ שחלקן כבר הפכו ממפגע תברואתי ונופי לאתרי תיירות הפתוחים לקהל הרחב וכי ישנן עוד מחצבות רבות ברחבי הארץ שנחוץ בהן תכנון ושיקום.
שר התשתיות בנימין (פואד) בן אליעזר אמר לאחרונה, כי לא ייתכן שמשרד האוצר מבקש להלאים את כספי הקרן לשיקום מחצבות בסך 300 מיליון שקלים הנחוצים לתכנון מקיף וכן לשיקום מחצבות נטושות המהוות פגיעה סביבתית ונזק לתשתיות ומי התהום. "לאור עמדה זו של האוצר והלאמת כספי הקרן לשיקום מחצבות לפני כחמש שנים, הנחתי גורמים מקצועיים במשרד התשתיות הלאומיות, להבטיח בחקיקה את המשך עצמאותה של הקרן במסגרת תיקוני חקיקה רחבים יותר בפקודת המכרות, כך שנושא קריטי זה של חציבה וכן של שיקום מחצבות נטושות לא יהיה תלוי בגחמות אישיות ופוליטיות בעתיד, מאחר ואלו נושאים קריטיים על שמירת רכוש המדינה ואיכות הסביבה" אמר השר בן אליעזר.
מוטי דותן, ראש המועצה אזורית גליל תחתון אומר, כי שיקום מחצבות קרני חיטין הינו חלק מתכנון לשנים הקרובות, להקמת מוקדי תיירות באזור הגליל התחתון. דותן אומר, כי בקרוב ייסלל תוואי גישה חדש לאזור קבר יתרו, הכולל גם טיילת בסמוך למחצבות המשוקמות. בכביש יושקעו 9 מיליון שקלים על-ידי הממשלה והמועצה האזורית, שישתרע לאורך 2 ק"מ. הכביש יאפשר גישה נוחה גם למחצבות וגם לקבר יתרו המקודש לדת הדרוזית והיהודית, אליו מגיעים עשרות אלפי מבקרים בשנה.
בנוסף אומר דותן, כי יזמים יהודים-אמריקאיים - גו' ברנשטיין וסטנלי סילברסטיין, החלו בתכנון הקמת מלון מפואר ומגרשי גולף באזור הארבל, בהשקעה של 160 מיליון דולר, שישתרעו על שטח של 1,000 דונם. ויספקו תעסוקה ל-600 איש. בנוסף מתוכננת הקמת כפר נופש לילדים החולים במחלות מסכנות חיים, שישתרע על שטח של 100 דונם, בהשקעה של 20 מיליון דולר מתרומות. הכפר מיועד לילדים מכל הדתות, ואת מימונו והקמתו יזם השחקן פול ניומן שנפטר לאחרונה, דרך חברו בישראל חיים טופול. מדובר על נופש ל-100 ילדים חולים בכל פעם.
בנוסף, הושלמה לאחרונה הקמתו של הצריף של יצחק בן צבי על-ידי המועצה לשימור אתרים והרשות לפיתוח הגליל, בקיבוץ בית קשת שיפתח בקרוב לקהל הרחב. ובנוסף הוקמו אתרי פיקניק וטיול ביער בית קשת וביער לביא בשיתוף הקק"ל.
בטקס חנוכת אתר הגן הגיאולוגי קרני חיטין ישתתפו: שיח' מוופק טריף - הראש הרוחני לעדה הדרוזית, מר מוטי דותן - ראש מועצה אזורית גליל תחתון, מר אלי אמיתי - מנכ"ל רשות הטבע והגנים הלאומיים, ד"ר בני בגין - מנהל המכון הגיאולוגי, מר ישראל סקופ - מרכז הנהלת הקרן לשיקום מחצבות, וד"ר שמעון אילני - שייתן הסבר על התופעות הגיאולוגיות הנחשפות באתר המחצבה המשוקמת.
הקרן לשיקום מחצבות - 03-7632375, אתר- www.kasham.mni.gov.il.
תאריך:  25/11/2008   |   עודכן:  25/11/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גליה עובדיה
- הודעה מטעם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה
גלית חזקיה
- הודעה מטעם המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין
אלונה בן צור
- הודעה מטעם רשת עצמל'ה
דנה אלה בן ארי
- הודעה מטעם סונול
אלינור גליקמן
- הודעה מטעם תזמורת הקאמרטה הישראלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il