X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם איגוד אדריכלי הנוף
▪  ▪  ▪

הביאנלה הבינלאומית לאדריכלות הנוף העירוני, שהתקיימה השנה בבת-ים, תעמוד במרכז הכינוס השנתי של איגוד אדריכלי הנוף שאף יתקיים בעיר. הכינוס השנתי של איגוד אדריכלי הנוף בישראל יתקיים ב-11 בדצמבר בהיכל התרבות של בת-ים.
הכינוס יעסוק בשאלות של תכנון סביבתי ובדרכי מימושה של ה"עיר הירוקה והבריאה". בין אורחי הכינוס: פיטר בישופ, מנסח החזון האורבני בעיריית לונדון.
הכינוס מבקש לקדם חדשנות וחשיבה פורצת גבולות בכל הנוגע לפיתוח האורבני המואץ בישראל ולשרטט קווים לדמותה של "עיר ירוקה ובריאה", כפי שגם באו לידי ביטוי במסגרת הביאנלה: הפיכת המרחב האורבני לשמיש, ניכוס מחדש של המרחב הציבורי, יצירת טבע עירוני ויחסי גומלין בין קהילה ועיר. האיגוד מבקש להציע "אמנת קיימות עירונית" שתגדיר באופן הניתן לפיקוח סוגיות הנוגעות לאיכות חיי התושבים בעיר בת-זמננו.
בכינוס ישתתפו מאות אדריכלים, נציגי מינהל התכנון, מהנדסי ערים, ראשי רשויות מקומיות וחברי מועצות מקומיות ומחוזיות, אנשי אקדמיה ונושאי תפקידים בחברות ציבוריות רלוונטיות, כלכלנים ועורכי דין.
בכינוס השנתי של איגוד אדריכלי הנוף, שיתקיים בהיכל התרבות בבת-ים ב-11.12, תוצג לראשונה אמנה לקיימות עירונית של אדריכלי הנוף, שמטרתה לצקת תכנים ברי מדידה למושג עיר ירוקה ובריאה.
בישראל קיים, אמנם, תקן לבניה ירוקה ותווי תקן ירוקים, אולם עיקר העיסוק הינו בחומרי הבניה, מוצרים ושיטות תכנון ובניה למיזעור השפעות סביבתיות, ופחות בנושאים הקשורים לאיכות החיים.
איגוד אדריכלי הנוף מציע הרחבה של המדדים הסביבתיים הקיימים היום בתחום הקיימות,מעבר לנושאים הסביבתיים הרגילים, כגון אויר נקי, מיחזור חומרים, צמצום צריכת חשמל ומים, שימוש בתחבורה ציבורית, אנרגיה מתחדשת וכו'.
בין הנושאים שידונו בכינוס:
  • הפיכת המרחב הציבורי הפתוח לשמיש, ידידותי ומושך יותר לציבור.
  • ניכוס מחדש של המרחב הציבורי על-ידי הפרט, על-ידי הרחבת השימושים, לשם העלאת רמת איכות החיים.
  • יצירת טבע עירוני מתוך חשיבה אקולוגית.
  • הצורך בתרבות ניהולית-ארגונית בעיר כדי לתמוך ולתחזק מדיניות תכנון לעיר מקיימת יחסי הגומלין בין עירייה, מתכננים, תושבים לצורך קידום תרבות חיים אורבאנית טובה.
  • כיצד מעריכים את תרומתם של צירים ירוקים לתנאים הסביבתיים, החברתיים והאקולוגים של העיר.
אורח הכבוד בכינוס הוא פיטר בישופ, המנהל את התוכנית DESIGN FOR LONDON, שהיא העיר המובילה היום בעולם בנושא קיימות. בישופ הוא מינוי אישי של ראש עיריית לונדון, והוא מוביל את חזון העיר בנושא הקיימות לדורות הבאים. בישופ שואף ל-"פיתוח וניהול תקין של המרחבים הציבוריים לרווחת כלל התושבים, בצורה המעוררת השראה, החל מהפארקים הציבוריים וכלה במדרכות". בישופ ידבר על "עיצוב ערים בעולם מורכב" (SHAPING CITIES IN A COMPLEX WORLD).
אורח נוסף הוא אדריכל הנוף הדני - JEPPE AAGAARD ANDRESEN, המתמחה בתכנון על-פי עקרונות של קיימות, לרבות שיתוף תושבים בהליך התכנון. הוא אף זכה בתחרויות בינלאומיות רבות בעקבות פרויקטים רחבי היקף. אנדרסן יציג את הפרויקטים החדשים שלו מרחבי העולם.
רקע
יו"ר איגוד אדריכלי הנוף בישראל, תמר דראל פוספלד: המושגים "עיר ירוקה" ו-"עיר בריאה" הם מושגים שקשים לבקרה או לשיפוט, ולעיתים קיים חשש שהם מהווים סיסמאות ריקות מתוכן. איגוד אדריכלי הנוף מבקש למסד הגדרות קונקרטיות יותר לתכנון הסביבתי של העיר, הגדרות ברות יישום ומדידה, אשר יעשירו ויפתחו את תרבות החיים העירונית, וישפרו את נתוניה הפיזיים והסביבתיים של העיר. כדי להשיג זאת מוצע לבחון נושאים כגון חלוקת האחריות בין הרשות המקומית והתושב, תכנים של המרחב הפתוח, בחינת מהות הגבולות בין הפרטי לציבורי, ולהציע תגי מחיר אמיתיים להיבטים השונים של "קיימות עירונית".
לדברי דראל פוספלד, נושא הקיימות בישראל נמצא בראשית דרכו, ואין די בתקנות וחוקים כדי להבטיח הפנמת הנושאים בתהליכי התכנון הקיימים. לטענתה נדרשת תרבות ניהולית המבוססת על שיתוף מידע ושיתוף פעולה למרות הקושי בדבר, כדי לקדם תהליך התכנון בשקיפות ולהבטיח תוצרים שמשפרים את המרחב הציבורי לרווחת הציבור.

הכינוס השנתי של איגוד אדריכלי הנוף בבת-ים
תאריך:  10/12/2008   |   עודכן:  10/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכינוס השנתי של איגוד אדריכלי הנוף בבת-ים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il