X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם רמות ליד אוניברסיטת ת"א
▪  ▪  ▪

רמות ליד אוניברסיטת תל אביב, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב, החלה בתהליך רישוי של התקן המאפשר לצמצם משמעותית את צריכת הדלק במשאיות כמו-גם בכלי רכב כבדים אחרים. את הרעיון, המחקר והפיתוח בנושא, הוביל פרופ' אבי זייפרט, מהפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב.
"הוצאות על דלק הן ההוצאות המשתנות הכבדות ביותר בתחזוקה של צי משאיות", אומר זאב ויינפלד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ברמות. "במהירויות נסיעה גבוהות, הגרר האירו-דינמי אחראי לכ-65 אחוז מתצרוכת הדלק. כחלק מפתרון הבעיה נעשה כיום שימוש במעין מעטפת אירו-דינמית המורכבת באזור הקדמי של משאיות, אך החלק האחורי של המשאית איננו מטופל כלל. ההמצאה שמוצאת כעת למסחור משפרת את זרימת האוויר סביב חלקן האחורי של משאיות ושל כלי רכב כבדים אחרים". על-פי הבדיקות, השימוש במערכת החדשה מתבטא בחיסכון בדלק של מעל 10 אחוזים.
לדברי פרופ' זייפרט, המערכת, המורכבת על כלי הרכב בצידו האחורי משלבת שסתומי בקרת זרימת אוויר, המבצעים פעולת שאיפה ונשיפה במהירות גבוהה במיוחד ומפחיתים על-ידי כך במידה ניכרת את כוח הגרר - נתון החשוב במיוחד לכלי רכב כבדים הנוסעים במהירות גבוהה למרחקים ארוכים. המערכת החדשנית מתחברת בקלות לחלקה האחורי של המשאית, או כלי הרכב, וניתן להסירה בכל עת. ליחידה אין חלקים נעים והתפעול הוא אוטומטי ומופעל תוך כדי תנועת הרכב.
קהל היעד לחידוש הטכנולוגי הוא מעל שני מיליון משאיות גדולות בארה"ב וכמספר דומה באירופה והלקוחות המידיים הם ציי רכב גדולים, דוגמת גופים קמעונאיים או יחידות צבאיות.
רמות ליד אוניברסיטת תל אביב בע"מ היא חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל אביב. רמות, שהוקמה ב-1973, יוזמת, מובילה ומנהלת את העברת הטכנולוגיות הנוצרות במסגרת המחקר האקדמי ממעבדות האוניברסיטה אל התעשיה. רמות מנהלת את כל פעילויות המסחור משלב ההגנה הפטנטית על המצאותיהם של חברי הסגל ותלמידי המחקר, ועד למתן רישיונות לגופים התעשייתיים הרלוונטיים. רמות מתפקדת כממשק המקצועי בין התגליות המדעיות החדשניות והקהילה העסקית בתחומי פעילות מגוונים (מדעי החיים, רפואה, מדעים מדוייקים, והנדסה). אתר החברה: www.ramot.org.

תאריך:  14/12/2008   |   עודכן:  17/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פטנט לצמצום צריכת הדלק בכלי רכב כבדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il