X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם הפסטיבל הבינלאומי של ת"א
▪  ▪  ▪

בתחילת חודש מאי 2009, תגיע לארץ ההצגה "רוק'נרול" (שני מופעים בלבד) של התיאטרון הלאומי של צ'כיה מאת: טום סטופרד, בבימויו של איוואן ראג'מונט. להקת The Plastic People of the Universe המשתתפת בהצגה, תופיע בקונצרט ברחבת המשכן לאמנויות הבמה - הכניסה לקהל חופשית.
התיאטרון הלאומי של צ'כיה מציג: רוק'נרול מאת: טום סטופרד
המחזה עוסק בחלקה של מוסיקת הרוק'נרול בהתעוררות הדמוקרטית בצ'כוסלובקיה בין האביב של פראג 1968 ועד ל"מהפכת הקטיפה" ב-1989, שהסתיימה בקונצרט ענק של האבנים המתגלגלות.
המחזה מתחיל באוגוסט 1968, בזמן שהטנקים הרוסים נכנסים לפראג. יאן, הסטודנט הצ'כי, חי בשביל מוסיקה. מקס, הפרופסור האנגלי, חי בשביל הקומוניזם, ואסמה, ילדת הפרחים החולמנית, חיה ב"היי" מתמשך. עד 1990, הטנקים יוצאים, האבנים מתגלגלות פנימה והאידיאליזם נתקל בקיר.
המחזה הסוחף ומלא התשוקה של סטופרד חוצה שתי יבשות, שלושה דורות ו-22 שנים סוערות שבסופן נותרות הדמויות עם שני מרכיבים בסיסיים לחיים: אהבה ורוק'נרול.
המחזה הועלה לראשונה בתיאטרון "הרויאל קורט" בלונדון, בחגיגות ה-50 שלו (2006). זכה בפרס London Evening Standard Theatre, בקטגורית המחזה החדש הטוב ביותר ובפרס London Critics' Circle Theatre, בקטגורית המחזה החדש הטוב ביותר.
ההצגה תוצג בשפה הצ'כית, בתרגום לעברית. 3-2 במאי באולם קאמרי 1 בשעה 20:30.
המחזאי - טום סטופרד (Tom Stoppard):
נחשף לראשונה לקהל הניו-יורקי עם המחזה "רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים" (1967), לאחר מכן כתב את "הקופצים", "המפקח בא", "המפקח האונד", "טראווסטיז", "כל ילד טוב ראוי לקצת חסד" (עם אנדרה פרווין), "אומן יורד במדרגות", "כביסה מלוכלכת", "לילה ויום", "הדבר האמיתי", "ארקדיה", "המצאת האהבה" והטרילוגיה "חוף האוטופיה" במרכז לינקולן, שזכה בלא פחות משבעה פרסי טוני. ממחזותיו הנוספים: "דיו אינדיאני" ו"אחרי מרגיט". בין תרגומיו ועיבודיו: "ארץ לא נודעת" (שניצלר), "גיבורים (ג'רלד סיבלרס) ועוד. כתיבת תסריטים (לבד או בשיתוף פעולה): "ברזיל, "אימפריית השמש", "אניגמה" ו"שקספיר מאוהב" שזיכה אותו בפרס אוסקר ובפרס BAFTA. ביים את "רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים" שכתב בעצמו, הפקה שזיכתה אותו בפרס "אריה הזהב" וזכה בפסטיבל ונציה לסרטים.
הבמאי - איוון ראג'מונט - Ivan Rajmont:
נחשב לאחד הבמאים העכשוויים המשמעותיים ביותר. בשנות ה-70 ביים את "Jacques and His Master'" של מילן קונדרה. הפקה זו זכתה לתשבוחות רבות על-ידי מבקרים ונחשבת לאחת ההפקות הצ'כיות הטובות ביותר של השנים האחרונות. היה הבמאי הראשון של מחלקת הדרמה בתיאטרון הלאומי של פראג והוא עדיין עובד שם. זוכה פרס Max בפסטיבל התיאטרון של פראג בשפה הגרמנית (2006) על בימוי "הארץ הרחוקה" של ארתור שניצלר בתיאטרון הלאומי של פראג. ההפקה "רוק'נרול" קצרה שבחים במסע הופעות מסביב לעולם.
קונצרט להקת The Plastic People of the Universe
"אנשי הפלסטיק של היקום", להקת הרוק המייצגת ביותר את האוונגרד הצ'כי, מלווה את ההצגה "רוק'נרול" המתארחת במסגרת פסטיבל התיאטרון הבינלאומי הראשון של תל אביב. הלהקה שהוקמה ב-1968, הושפעה מאוד מפראנק זפה ומייצגת את התרבות המחתרתית של פראג בשנים 1989-1968, ידועה בשל הנון קונפורמיות שלה למשטר הקומוניסטי, דבר שהביא אף למעצרם של חלק מחברי הלהקה. ב-1970 אף ביטלה הממשלה הקומוניסטית את רישיונות המוסיקה של הלהקה. ב-1974 אלפי סטודנטים נסעו מפראג לעיר České Budějovice לראות קונצרט של הלהקה, אך נעצרו בדרכם על-ידי המשטרה, חלקם נשלחו חזרה לפראג וחלקם נעצרו. הלהקה אולצה להיכנס למחתרת עד למהפכת הקטיפה ב-1989. כתוצאה מאי יכולתם להופיע בפומבי, נוצרה תרבות מחתרתית שלמה סביב הלהקה במהלך שנות ה-70. ב-1976 נעצרו כמה מחברי הלהקה ואנשים אחרים מהמחתרת ואף הועמדו למשפט והורשעו בהפרעה לשלום הציבור.
30 באפריל, 2009 בשעה 22:00, רחבת המשכן - הכניסה חופשית.

תאריך:  07/04/2009   |   עודכן:  07/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il