X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם פסטיבל אקולנוע
▪  ▪  ▪

פסטיבל אקולנוע השישי, שיתקיים החל ב-19 במאי בסינמטקים ברחבי הארץ, ייפתח עם הסרט "עידן הטיפשות" של הבמאית הבריטית פראני ארמסטרונג. הסרט הוא הכלאה בין דרמה, תעודה ואנימציה, בכיכובו של השחקן הבריטי המוערך והמועמד לאוסקר פיט פוסלת'ווייט. "עידן הטיפשות" עוסק בצורך המיידי למצוא מענה לשינויי האקלים. במרכז העלילה אדם שנותר בעולם הרוס, המנהל ארכיון שמתעד את הישגי המין האנושי. תוך שהוא צופה בקטעי הארכיון הוא מנסה לברר כיצד הכל השתבש, ומדוע האנושות לא עצרה את שינויי האקלים לפני שנעשה מאוחר מדי, למרות כל הסימנים המקדימים.
הקרנת הבכורה הוגדרה על-ידי המפיקים כראשונה, שהינה 100% ידידותית לסביבה. בין היתר התאורה בוצעה על-ידי פאנלים סולרים, הפופקורן יוצר במכונת פדלים, הכוכבים הגיעו רכובים על אופניים והאוכל כולו היה אורגני.
בסינמטק ירושלים יתקיים הפסטיבל הבינלאומי, בו יתארחו אורחים מחו"ל. כמו-כן, תיערך לראשונה בישראל תחרות סרטים דוקומנטריים, הכוללת הקרנת בכורה ישראלית של עשרה סרטים מרחבי העולם. לסרט הזוכה יוענק "פרס ירושלים הירוקה". לאחר מכן ימשיך פסטיבל "אקולנוע נודד" לתור את הארץ בסינמטקים ומרכזי תרבות בחיפה, תל אביב, חולון, שדרות, כרמיאל, ראש פינה ורמת הנגב, והוא יסתיים ב-6 ביוני.
בפסטיבל יוקרנו סרטים העוסקים בצורה מקורית ומעניינת בסוגיות סביבתיות וחברתיות שבפניהן העולם ניצב. בין הנושאים המרכזיים שיעלו השנה בפסטיבל: הפיכתם של מים לסחורה, אנרגיה והגנה על בעלי חיים - ובכלל זה כרישים, עליהם יוקרן סרט חדש ומרתק החושף את צדדיהם הרגישים.
כמדי שנה, תתקיימנה הקרנות בכורה ישראליות ועולמיות של סרטי סביבה. במקביל, יתקיימו במהלך הפסטיבל סדנאות אקולוגיות, הרצאות של ארגוני סביבה, ירידי מוצרים ירוקים, הפעלות לילדים, תערוכות והופעות. במסגרת האירוע יתקיימו גם תחרות בינלאומית של סרטי סביבה, ותחרות סרטי סטודנטים - במגמה לעודד יצירה של סרטים "ירוקים".
בפסטיבל יתארחו יוצרים סביבתיים מובילים מרחבי העולם, ביניהם דיק סטרוברידג', כוכב סדרת הטלוויזיה הפופולרית בבריטניה "לא קל להיות ירוק", אשר הפכה לסדרה הסביבתית הראשונה שמוקרנת בשעות צפיית השיא, וסוחפת את מיליוני האנגלים הצופים בה באופן קבוע לאמץ אורח חיים ירוק.
לשמחתנו ישנה יצירה ישראלית בנושא, ונוצרות לראשונה גם בישראל סדרות העוסקות בסביבה. פרקים מתוך סדרה חדשה של ערוץ 8 "צומת דרכים", סיפור מסע של שלושה ישראלים הנמצאים בצומת דרכים בחייהם ויוצאים לבדוק את הדרך הירוקה יוקרנו בפסטיבל.
כמו-גם סדרה חדשה המופקת בימים אלה בערוץ הראשון, "אחרינו המבול?" בהגשת רתם אברוצקי, סדרת תחקיר, שמטרתה לבחון את הגורמים החברתיים והתרבותיים שהביאו אותנו למשבר סביבתי.
סרטים נוספים שיוצגו בפסטיבל:
  • סוסי פרא במנהטן (קנדה) - סרט טבע יפהפה המציג את סוסי הפרא המרהיבים של האי הקנדי סייבל, העוסק גם במהות היופי.
  • איש לא משפיע (ארה"ב) - סרט שעוקב אחר בני משפחת ביבן האמריקנית, שמחליטים להשאיר מאחור את אורח החיים הצרכני של ניו יורק, לטובת הניסיון שלא ליצור שום השפעה לרעה על הסביבה למשך שנה שלמה.
  • הכל אודות מים (אוסטריה/לוקסמבורג) - סרט ששופך אור על חשיבותם של המים לקיום האדם, במסע אל בנגלדש המוצפת, דרך ערבות קזחסטן, ועד שכונות העוני של בירת קניה, שבהן מי שתייה הם עניין של חיים או מוות.
  • האמזונס השחור (ארה"ב) - סרט תיעודי על מאבקם בן ה-15 שנים של שבטים ילידיים באקוודור מול ענקית הנפט "שברון", בגין זיהום רב-מימדים של האמזונס בנפט. המאבק הסתיים בתביעה בסך 27 מיליארד דולר והפך לאחד התיקים המשפטיים השנויים במחלוקת ברחבי הגלובוס.
  • האישה ששתלה עצים: החזון של וואנגרי מאאטאי (ארה"ב) -סיפורה של האישה הראשונה באפריקה שזכתה בפרס נובל לשלום, וואנגרי מאאטאי, ו-"תנועת הרצועה הירוקה" שהקימה בקניה, שפעלה למען זכויות אדם, דמוקרטיה והגנת הסביבה.
  • ים כרישים (קנדה) - סרט המלווה את מסעו של הבמאי רוב סטיוארט לחקר עולם הכרישים. המסע המסוכן והמרהיב מנפץ סטריאוטיפים על כרישים כמפלצות טורפות-אדם וחושף את הניצול והשחיתות שמעמידים אותם בסכנת הכחדה.
  • לא קל להיות ירוק (בריטניה) - סדרה של ה-BBC בכיכובה של בני משפחת סטרוברידג' שמנסים לקיים אורח חיים של המאה ה-21 בבניין עתיק באנגליה. התוכנית עוקבת אחר המעבר שלהם לחיים אקולוגיים יותר, הכוללים בניית גלגל מים שייצור אנרגיה להדלקת אורות הבית, טורבינות שיפעילו את המקרר והמקפיא, ומים המחוממים באמצעות אנרגיה סולארית.
עוד על הסרטים: www.ecocinema.org.il.

תאריך:  27/04/2009   |   עודכן:  27/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לילך רז
- הודעה מטעם קרן קימת לישראל
בן-ציון ציטרין
- הודעה מטעם משרד פרל כהן צדק לצר
מיכל קונפורטי
- הודעה מטעם חברת ויז'ואל
בועז תלם
- הודעה מטעם אתר המסמכיה
אלעד אבוהב
- הודעה מטעם אגודת צער בעלי חיים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il