X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם עיריית עכו
▪  ▪  ▪
[צילום: עיריית עכו]

עכו לבשה חג: אלפים מעכו ומרחבי הארץ גדשו אמש (יום א', 24.5.09) את הטיילת החדשה של עכו, שקושטה בדגלי ברצלונה ובדגלי המותג העכואי ונטלו חלק בפתיחת אירועי המיתוג של עכו - עיר תרבויות הים התיכון, במהלכה נחנכה הטיילת והכיכר המובילה אליה נקראה "כיכר ברצלונה".
קודם לכן חנך ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, את פארק שכונת הרמח"ל בשיכוני המזרח ע"ש מפקד משטרת עכו לשעבר, שי תמיר שמת ממחלה סופנית. האירוע נערך בהשתתפות יפה תמיר, אשתו של שי תמיר ז"ל, בני משפחה, רב העיר יוסף ישר, סגני ראש העיר רפי לוזון ואדהם ג'מאל, קציני משטרה בכירים, בהם מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון קורן, מפקד מרחב גליל, מפקד משטרת עכו אבי אדרי ואורחים רבים. לאחר הסרת הלוט מעל אנדרטת הזיכרון הציגו אמני קטאלונייה מברצלונה את בניית המגדלים האנושיים ותזמורת המשטרה ולהקתה הנעימו בצליל ובשירה.
עכו חוגגת את מיתוגה מחדש ברצף של אירועים קטאלוניים בהשתתפות כ-160 אמנים מברצלונה. במרכז החגיגות שהתקיימו במעמד שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, אישי ציבור ואורחים רבים נערך אירוע עוצר נשימה של בניית מגדלים אנושיים (לס קסטליירס), בהתאם למסורת הקטאלנית הייחודית בליווי הרכב נגנים מסורתי.
הקמת המגדלים האנושיים התקיימה בטיילת החדשה בעיר עכו על-ידי תושבי חבל קטאלוניה שהגיעו במיוחד לעכו כאות הוקרה ומחווה לעיר, שמצטרפת לרצף של ערים ים-תיכוניות רבות המפארות את תרבותן הים-תיכונית כמו ביוון, צרפת ספרד, טורקיה ואיטליה. "בניית" המגדלים האנושיים מספקת אטרקציה מרהיבה - כל מגדל בנוי מ-150 אנשים המטפסים אחד על השני לגובה רב ביותר (מעל ל-15 מטרים) - עד לגובה של בניין מגורים. הקמת המגדלים האנושיים הינו אירוע מסורתי ידוע בחבל קטאלוניה ורבים מהתושבים מאוגדים בקבוצות המתאמנות מספר פעמים בשבוע ומופיעות מדי יום ראשון ברחבי קטלוניה ובריתה ברצלונה בכיכרות המרכזיות. המגדלים האנושיים מתוכננים בקפידה תוך חישובים הנדסיים של משקל וכוח. בבסיס המגדל נמצאים גברים בגילאי 50-40, אשר נושאים את מרבית הנטל, והמשקל ילך ויפחת עד לקצה המגדל אליו יעפיל ילד קטן כבן חמש וינופף בידיו לאות סיום הבנייה. מהלך הבנייה מלווה במוזיקה קטאלונית המסמנת למשתתפים את שלבי הבניה, סיומה ופרוקה.
במהלך החגיגות בעיר התקיימו שפע של אירועים בסגנון ברצלונאי קטאלני ברחבי העיר: מופע של להקה קטאלנית מובילה הידועה במוזיקת עולם מרגשת וסוחפת, מיצג מים על הים, פסלים חיים וזיקוקי דינור מרהיבים. בטיילת הוקמו דוכני אוכל, אמנויות, בר יין ומזכרות.
ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, ציין כי "במיתוגה מחדש של העיר, מעוניינת עיריית עכו להיות המקדם העיקרי של תרבות הים התיכון בישראל ולהוות מוקד עולמי". לדבריו, העירייה תיזום בהמשך אירועים ברוח התרבות והאווירה הים-תיכונית, תסייע ליזמים ותקים מוסדות תרבותיים בתחומי המותג. כל זאת על-מנת לקדם את עכו להוות גורם משיכה לצד ערים רבות אחרות לחופי הים התיכון".
במסגרת אירועי המיתוג שיתקיימו גם היום (ב', 25.5.09) ייערך בספרייה העירונית יריד ספרים בניחוח ספרד וכן אירוע ספרותי סביב רב המכר "צילה של הרוח" שעלילתו מתרחשת בברצלונה. כמו-כן היום תחגוג עיריית עכו את עלייתה של קבוצת הפועל עכו לליגת העל ובשעה 16:00 תונח אבן פינה לאצטדיון הכדורגל החדש בדרומה של העיר. לאחר הברכות ייערך במקום מופע של המגדלים האנושים וכן משחק כדורגל ידידותי בין שחקני הפועל עכו הוותיקים לצעירים. בשעה 20:00 בערב ייערך האירוע המרכזי בטיילת.

תאריך:  25/05/2009   |   עודכן:  25/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גילת חיון
- הודעה מטעם משרד הרווחה
עיינה פלג
- הודעה מטעם פסטיבל סמילנסקי
עיינה פלג
- הודעה מטעם מוזיאון באר שבע
ד"ר אמיר גילת
- הודעה מטעם אוניברסיטת חיפה
עמליה אייל
- הודעה מטעם פסטיבל התיאטרון הבינ"ל של ת"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il