X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חברת החשמל
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי וייס]

3000 ילדים - חילונים, דתיים, ערבים וחרדים, מ-80 רשויות מקומיות מכל רחבי הארץ, הגיעו ביום ג' 26.5.09 לאירוע הצדעה חגיגי ארצי, לסיכום שנת הלימודים תשס"ט לתוכנית "נתיב האור" - דרך חיים בטוחה בעידן חשמלי, שהתקיים בבנייני האומה בירושלים. התוכנית היא יוזמה של חברת החשמל, בפיתוח מכון יעדים אושרה על-ידי משרד החינוך בשיתוף מרכז השלטון המקומי.
מדובר באירוע שנתי, שהוא הצדעה למנהיגות צעירה, "ילדי נתיב האור" - המחויבים למנוע תאונות חשמל בקרב אוכלוסיית הילדים ובכך מהווים סוכני שינוי בקהילה. הילדים לומדים על עולם החשמל וסכנותיו, לאתר ולדווח למוקד 103 על כל תקלה או מפגע, ובנוסף, התוכנית מקנה לילדים ערכים שיהפכו אותם לאזרחים פעילים, אכפתיים המוכנים לתרום לזולת.
לראשונה מאז החלה התוכנית לפני כארבע שנים, נבחר השנה במסגרת האירוע בול דואר שצויר על-ידי ילדי נתיב האור. הבול הזוכה, אותו ציירה הילדה עדן סללחה מבית זאן, נבחר מתוך מאות ציורים שהוגשו ומתוך 30 בולים שהגיעו לשלב גמר לתערוכת בולים ארצית בנושא: "אנו שומרים על כדור הארץ ועל עצמנו" המחובר לנושא בר-קיימא. הבול הזוכה יונפק כבול לדואר מכתבים על-ידי השירות הבולאי.
באירוע התקיימה פעילות לימודית-חווייתית-תחרותית בתחנות שכללו: חידון וירטואלי, דרמה לאיתור מפגעים בבית, ניסויים מדעיים, איתור מפגעים ברשת חשמל שהוקמה במקום.
בטקס חגיגי שציין את סיום האירוע, פנה יו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט, מעל הבמה המרכזית אל מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר וביקש ממנו שחברת החשמל תעשה כל שהיא יכולה כדי שלא יחסר חשמל. "כך לא ניאלץ לשלם בעוד כמה שנים מס חוסר חשמל, כפי שדורשים מאיתנו היום לשלם 'מס בצורת' בעקבות המחסור במים", אמר בוחבוט.
מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר אמר שחברת החשמל מניפה שלושה דגלים: דגל איכות החיים - שזו המחויבות של החברה לספק ללקוחותיה חשמל זמין ואיכותי, דגל איכות הסביבה - שזו המחויבות של החברה לשמור על הסביבה ולשם כך היא משקיעה כשני מיליארד דולר להתקנת מתקנים מיוחדים, כדי שתושבי ישראל ינשמו אוויר טוב, ודגל שלישי הוא דגל הבטיחות. "שום דבר לא שווה חיי אדם" אמר לסקר, "ואתם, ילדי נתיב האור, שגרירים שלנו. היו מקרים שבזכותכם ניצלו חיים", אמר לסקר.
טיפל'ה על "נתיב האור"
"נתיב האור", הוא פרויקט חינוכי שיזמה חברת החשמל בשיתוף משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, המיועד לחנך את ילדי ישראל, ובאמצעותם גם את המבוגרים, להתנהגות נכונה בסביבה צורכת חשמל. השנה, הופעלה התוכנית ב-800 בתי ספר ובמהלך חמש השנים הבאות היא תוטמע בכלל בתי הספר בארץ.
למה?
"נתיב האור" נולד כתוצאה מן הצורך להתמודד עם בורות וחוסר בקיאות הציבור בנושא בטיחות בשימוש בחשמל. בעקבות עשרות מקרים שונים של התחשמלות ילדים, ביניהם גם מקרים מצערים של התחשמלות ילדים על-גבי עמודי חשמל.
הנחת היסוד של הפרויקט היא שהתנהגות נכונה ובטיחות יבואו רק ממקום של ידע וחוויה. כל הפתרונות האחרים מטפלים בסימפטומים ולא במחלה. ב"נתיב האור" הושם דגש על יצירת שינוי תרבותי ואקלים של בטיחות.
עבור מי?
קהל היעד שהוגדר הוא ילדי כיתות ה'-ו', גילאים שבהם יש רמות סיכון גבוהות בשימוש בחשמל, והפעילות החינוכית עימם מתאפשרת גם על-פי התוכניות הקיימות במשרד החינוך. יודגש שהתוכנית מופעלת גם בזרם החינוך החרדי ובבתי ספר של החינוך המיוחד, בנוסף על הפעילות בבתי ספר יהודיים וערבים בכל רחבי הארץ.
מה התוכנית כוללת?
בבית הספר מתקיימת פעילות בהנחיית מתנדבים מקרב עובדי חברת החשמל, המציגים וממחישים בכל החושים את תהליך הפקת החשמל וכללי הבטיחות בשימוש בו.
בית הספר קיים עוד שתי פעילויות נוספות מתוך מגוון הצעות. מקרב התלמידים נבחרה קבוצת "ילדי נתיב האור", מלווים בעובדי חברת החשמל, שלמדו את יסודות הרשת, והוכשרו להיות שגרירים ואחראים על איתור מפגעים בעיר. מוקדי 103 מזהים אותם ומקבלים מהם דיווחים. בנוסף לפעילות הכיתתית קיבלו התלמידים מקראה, אשר מהווה בסיס לחידון בית-ספרי, שבעקבותיו מתקיים חידון ארצי בנושא בטיחות בחשמל.

תאריך:  27/05/2009   |   עודכן:  27/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il