X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חברת דיאגנוסטיק טכנולוג'יס
▪  ▪  ▪

חברת הסטארט אפ הביו טכנולוגית הישראלית, דיאגנוסטיק טכנולוג'יס חתמה על הסכם הפצה אסטרטגי עם חברת מרקורי מוצרי מדע ותעשייה, המתמחה בייצוג בלעדי של חברות בינלאומיות בתחום הבריאות. במסגרת ההסכם, תשווק מרקורי באופן בלעדי ברחבי ישראל בדיקת חלבון שלייתי, לחיזוי מוקדם של רעלת הריון. השיווק יתבצע מול רופאי משפחה, גניקולוגים, קופות חולים, חברות ביטוח ונשים בהריון.
הבדיקה אשר פותחה על בסיס מחקר מדעי במעבדות הטכניון מהווה פריצת דרך עולמית בחיזוי מוקדם של רעלת הריון, מחלה הפוגעת באחת מתוך עשרים נשים המתבטאת בעליה מסוכנת בלחץ הדם, פגיעה מערכתית בכליות ובכבד, במערכת הקרישה וירידה בטסיות הדם. בשיאה רעלת הריון גורמת לפרכוסים, שבץ מוחי וסכנת חיים ממשית לאם ולעובר. כאשר היא פורצת בתחילת השליש השלישי, הילד נולד פג ועשוי לסבול ממשקל נמוך, ריאות לא מפותחות, פגיעה בראיה, ירידה מוטורית ופגיעה קוגניטיבית.
חלק מהנשים אשר חלו ברעלת הריון, לא מתאוששות מהקשיים לאחר הלידה גם מספר שנים אחר כך ומרביתן נמצאות בסכנה גדולה יותר למחלות לב וכלי דם אשר עלולות להופיע לפתע בעשור הרביעי לחייהן. הבדיקה אשר מתבצעת החל מהשבוע השביעי להריון, יכולה לראשונה לחזות לראשונה רעלת הריון העלולה לפרוץ שישה חודשים מאוחר יותר. הבדיקה הנקראת כאמור בדיקת חלבון שלייתי, אושרה לאחרונה על-ידי משרד הבריאות ומומלץ לבצעה כחלק מבדיקות השגרה בתחילת ההריון. חברת מרקורי מדע ותעשייה תחל בימים הקרובים במשא ומתן עם קופות החולים, על-מנת להכניסה לסל בדיקות ההיריון המורחב. עד אז, ניתן לבצעה באופן פרטי באחד מסניפי רשת המעבדות זר בכל רחבי הארץ, במחיר של 340 שקלים.
אורי שומרוני, יו"ר חברת מרקורי אמר היום כי: "רעלת הריון היא מחלה העלולה להופיע אצל כל אישה החל מהחודש החמישי של ההיריון. לצערנו נשים רבות אינן מודעות לסכנה הממשית לעובר ולעצמן. אנו מאמינים בחשיבות הבדיקה אשר מטרתה להציל חיים ובעזרת מערך ההפצה שלנו ורשת מעבדות מוסמכות לביצוע הבדיקה, אנו נאפשר לכל אשה בהריון לבצע את הבדיקה ובכך להקטין באופן ניכר סיכון לסיבוכים בגין רעלת הריון".
גיורא מיוחס, יו"ר חברת דיאגנוסטיק טכנולוג'יס הוסיף כי: "מה שנחשב עד לפני עשור כמדע בדיוני הוא היום אמצעי אבחון וריפוי מקובל העומד לשירות האדם. עד היום לא הייתה דרך לגלות את הנשים בסיכון אלא רק כשהמחלה פרצה והחלו התסמינים. אני שמח שחברת מרקורי הופכת מהיום לחלק מהותי מהמאמץ שלנו להמשיך את המינוף של הבדיקה ברחבי ישראל".
על חשיבותה של בדיקת חלבון שלייתי
עד היום הוצעו ונחקרו עשרות שיטות לחיזוי המחלה עוד לפני שהופיעו התסמינים, אך החיסרון של כולן הוא שהגילוי נעשה בשלבי הריון מתקדמים, כאשר היכולת למניעת המחלה כבר מוגבלת מאוד. נכון להיום רק לידה מוקדמת מפסיקה את המחלה, אך מכיוון שהיא מביאה ללידת פג, היא מסוכנת ואף עלולה לגרום למותו של העובר. בזכות פריצת הדרך של הבדיקה המקדימה ניתן לחזות את רעלת ההריון הרבה לפני הופעת התסמינים. החיזוי נעשה באמצעות בדיקת הדם הקובעת את רמת החלבון בדם האם שמקורו בשלייה, המכונה PP13. היתרון המשמעותי ומציל החיים בזיהוי הנשים בתחילת ההריון היא העובדה שהתוצאה מאפשרת לרופא לשקול מתן טיפול תרופתי או תוספי מזון ובכך לצמצם את התפרצות המחלה ואף במקרים מסוימים למנוע אותה לגמרי.
על חברת מרקורי
מרקורי מוצרי מדע ותעשייה בע"מ היא נציגה בלעדית של חברות בינלאומיות מובילות במדעי החיים לחומרים ומכשור למחקר ובקרת איכות וחומרי גלם לתעשיית התרופות הביוטכנולוגיה ותעשיות כימיה ומדעי החיים. בין החברות המיוצגות על-ידי מרקורי בישראל ניתן למנות את Dionex USA וחטיבת הכימיה של Merck KGaA, Germany. מרקורי היא חברה פרטית בבעלותם של אורי וענת שומרוני, מאז 2007 משמש אייל קלמנסון כמנכ"ל החברה. החברה נוסדה לפני יותר מ-40 שנה ואחראית לכל שרשרת האספקה של מגוון המוצרים אותם היא משווקת. בשנה האחרונה מרקורי נכנסה לתחום של שיווק דיאגנוסטיקה - מוצרי אבחון רפואי וחתמה הסכמים לשיווק בלעדי של בדיקות רפואיות שונות.
על חברת דיאגנוסטיק טכנולוג'יס
חברת דיאגנוסטיק טכנולוג'יס (DTL) מיוקנעם, הוקמה בשנת 1994 ועוסקת בפיתוחים מדעיים על בסיס שליה וכן במציאת שיטות לאבחון מוקדם של מחלות ושיטות טיפול למניעת התפתחותן. כמנכ"ל החברה מכהנת ד"ר חמוטל מאירי וכיו"ר מכהן גיורא מיוחס. עד היום נעזרה החברה במשקיעים פרטיים, חלקם מיוצגת על-ידי שמוליק ראובני ואריק לוקץ', בהמשך הצטרפו עוזיה גליל, הארווי קרוגר וקן אברמוביץ, כמו גם פרופ' לארי פלאט, פרופ' ג'קי אשכנזי, ופרופ' שלמה משיח, אשר מכהנים גם כחברים בוועדה המדעית המייעצת של החברה וכן יוסי פורת וליאון רקנאטי. בנוסף, השקיעו בחברה, קרן הון סיכון תעוזה, המדען הראשי, הקהילה האירופאית, קרן פינלנד - ישראל וקרן פומה הבריטית. הפיתוח של החברה מסקרן חברות ענק מכל רחבי העולם, לאחרונה חתמה החברה על הסכם הפצה בינלאומי של הערכה עם חברת פרקין אלמר העולמית (PKINYSE:), המפיצה את מוצריה כבר באנגליה, פינלנד ואיטליה. החברה נמצאת בתהליך הקמה של מרכזי מצוינות לאבחון ומעקב אחרי נשים בסיכון לרעלת הריון באנגליה, הולנד, אוסטריה וארצות נוספות באירופה.

תאריך:  04/06/2009   |   עודכן:  04/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il