X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם חברת ESET
▪  ▪  ▪

"גולשי האינטרנט והרשתות החברתיות צריכים לחשל עצמם מפני מתקפה מרוכזת של פשעי אינטרנט סביב חג ליל כל הקדושים החל ב-31 באוקטובר". מזהירה חברת ESET מפתחת האנטי וירוס NOD32. "זה נהיה כבר דבר שבשגרה שפושעי האינטרנט למיניהם מנצלים תקופות של חגים בהם התעבורה ברשת עולה באופן משמעותי, כדי לגנוב סיסמאות או פרטים של כרטיסי אשראי או כדי להפיץ תוכנות זדוניות".
הונאות אינטרנט משתמשות במה שנקרא social engineering על-מנת לגרום למשתמש ליפול בפח. social engineering הוא מונח מתחום אבטחת המידע המתאר את מגוון הדרכים שבהן משתמשים האקרים על-מנת לשכנע משתמשים למסור להם מידע סודי כגון סיסמאות, מספר כרטיס אשראי ועוד. הונאות אלה מופצות בעיקר באמצעות לינקים בדואר אלקטרוני, אבל לאחרונה ניתן לראות עלייה בתחום גם ברשתות החברתיות השונות.
על-ידי כך שהגולש נכנס לאתר מפוקפק דרך לינק שקיבל במייל או באתר כלשהו, הגולש מנותב לאתר אחר המכיל קוד זדוני סמוי (סוגים שונים של וירוסים, טרויאנים, תולעים ושאר ירקות) אשר מתקין את עצמו באופן אוטומטי במחשב של הגולש. במרבית הפעמים מבלי שהגולש בכלל יבחין בכך.
דובר החברה באירופה מוסר שהמתקפה עלולה להתפשט גם למדינות שלא חוגגות את ליל כל הקדושים. "לאינטרנט אין גבולות" הוא אומר "לחשבונות פייסבוק וטוויטר רבים יש חברים במקומות שונים בעולם ולכן אין מניעה שתולעת שהופצה בארצות הברית תגיע במוקדם או במאוחר גם לישראל או למדינות אחרות. למרות שהסיכון הוא הרבה יותר נמוך, מומלץ לפקוח עין בתאריכים המועדים לפורענות".
רנדי אברמס, מנהל אבטחה ראשי בחברת ESET העולמית מזהיר, "הישמרו מטוויטר בליל כל הקדושים הקרוב. אני יופתע אם טוויטר לא יהיה בשימוש נרחב לשליחה של לינקים לאתרים זדוניים. המדיום עליו בנוי טוויטר הוא מושלם לסוג הזה של הונאה. בדומה לטוויטר, גם פייסבוק מציע הודעות על הפעילויות השונות של החברים ברשת וגם מהם יש להיזהר. כמו-כן, על המשתמשים לשים לב (כמו גם מפעילי השירותים) להודעות חשודות בשירותים כגון מסנג'ר ו-ICQ".
חברת ESET ממליצה להמנע מלחיצה על קישורים לא מוכרים ופתיחה של קבצים מצורפים להודעות אי-מייל חשודות (לדוגמא: הודעות שאינן מכילות מידע אודות השולח, או שמעוטרות בסימני קריאה / שאלה באופן חריג, או שמכילות תוכן שהמשתמש אינו מעוניין בו). על-מנת להפחית את סיכון החשיפה לנוזקות, מומלץ מדי פעם להחליף סיסמאות לחשבונות שונים באינטרנט ולבצע עידכונים למערכת ההפעלה ולתוכנת האנטי וירוס באופן סדיר.

תאריך:  28/10/2009   |   עודכן:  28/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il