X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז האוניברסיטאי אריאל
▪  ▪  ▪

בית הספר לארכיטקטורה של המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון הוציא לאור את גיליון 2009 של "ארכיטקסט", כתב-עת חדש לארכיטקטורה. עורכים ראשיים: עדנה לנגנטל ויצחק אלחדיף. בגיליון 87 עמודים בעברית וכן 33 עמודים באנגלית של תקצירי המאמרים. ככל הידוע, זהו כתב העת האקדמי היחיד היוצא ביוזמת בית ספר לארכיטקטורה בישראל בגרסה מודפסת.
בגיליון 13 מאמרים, המחולקים לשלושה נושאים: מקום, חינוך ואמנות. הכותבים לפי סדר הופעתם הם: פרופ' גלעד דובשני, אודי מנדלסון, פרופ' סעדיה מנדל, פרופ' דוד קאסוטו, דניאל אזרד, פרופ' רם כרמי, גלעד שבייד, איציק אלחדיף, ד"ר ארנן קסקין, ד"ר ניצה דוידוביץ', פרופ' רוברטה מילגרם, עדנה לנגנטל, ד"ר רות דורות. אליהם מצטרפים מאמרים קאנונים של כותבים ידועי שם המתורגמים לעברית.
יוזמת בית הספר לארכיטקטורה באריאל להוצאת כתב העת התגבשה מתוך צורך אמיתי להרחבת הדיון התיאורטי והאקדמי כחלק בלתי נפרד מהעשייה הארכיטקטונית, על-ידי יצירת במה 'חיה' לעשייה ודיאלוג של ציבור כותבים מתוך בית הספר ומחוצה לו. אנו מקווים כי תהיה זו פלטפורמה בה יועלו כל ההקשרים הדנים במרחב הציבורי והתרבותי, הן המקומי והן הגלובלי, וכי זו תהווה הזדמנות לכותבים להביא לידי ביטוי את מחשבותיהם ומחקריהם הניסיוניים בארכיטקטורה הן בתיאוריה והן במעשה.
בדבר ראש בית הספר לארכיטקטורה בני ראובן לוי, בפתח הגיליון, בין השאר הוא מציין: "בית הספר לארכיטקטורה באריאל הוא בית ספר צעיר, שנוסד לפני כארבע עשרה שנה, והוא מהווה סביבת לימוד רעננה, תוססת ואנרגטית - בית לימוד, הוראה, יצירה ושיח חי ופעיל. שאיפותיו ותוצרתו הן פועל יוצא של מערכת יחסים שלמה, המושפעת ממרכיבי היסוד של אתיקה אישית ומקצועית, גישה אקולוגית לסביבה הטבעית והבנויה, מקצוענות רחבת אופקים, סולידריות חברתית וחתירה לאסתטיקה בעלת יופי פנימי וחיצוני כאחד... דרך ארץ ותורה, על-ידי נגישות והצטיינות בכפיפה אחת, הן מהמאפיינים הבולטים של בית ספרנו, ומכלול הסטודנטים הבאים מכל קצוות הארץ, המשקף את המגוון הרחב של החברה הישראלית, יוצר מפגש מרתק. מפגש אנושי רב-תרבותי זה מעשיר את באי המקום ויוצר אווירה מיוחדת של שיתוף וסולידריות, שאינה עומדת בסתירה לשאיפתו של כל אינדיבידואל להישגים אישיים... הענקת דרור לדמיון, כאחד המרכיבים החיוניים והמכריעים ללימוד מתוך רצון בכלל ובבית הספר לארכיטקטורה בפרט, הוא בעיני תנאי בסיסי לדיון אינטלקטואלי פילוסופי ראוי וליצירה פואטית בת קיימא, הנובעים גם מתוך עולמו הפנימי של ההוגה והיוצר, בדרך לגיבוש תפיסה אישית והבעתה במילים ובצורה".

תאריך:  03/11/2009   |   עודכן:  03/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il