X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם בית החולים סורוקה
▪  ▪  ▪

תערוכת ציורים של שלושה חולי טרשת נפוצה המטופלים במרפאת הטרשת במחלקה הנוירולוגית בבית החולים סורוקה, נפתחה אמש במשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע. התערוכה "יוצרים בצל הטרשת", פרי יוזמתה של מנהלת מרפאת הטרשת בבית החולים, ד"ר סבטלנה וולדמן, מציגה את התמודדותם הייחודית של החולים עם המחלה.
טרשת נפוצה הינה מחלה כרונית של מערכת העצבים המרכזית, הפוגעת בתפקודם התקין של תאי העצב, על-ידי פגיעה והפחתה במיאלין, חומר שומני המבודד את סיבי העצבים. המיאלין עוזר בעיקר להעברת זרמים חשמליים בין תאי עצב. הפגיעה בהעברת הזרמים מקשה על תפקוד תקין של המוח (שמבוסס על העברת זרמים חשמליים), מה שמשפיע על תפקוד הגוף כולו. תהליך זה גורם לפגיעה באיברים שונים, ולרוב בחוט השדרה, המוח ועצב הראיה. למחלה יש מגוון רחב של תסמינים, ביניהם ראייה מטושטשת, קשיים בהליכה, סחרחורות וחולשת גפיים.
מדובר במחלה שכיחה יחסית (עד ל-40-50 ל-100,000) אשר פוגעת במיוחד באנשים צעירים בגילאים 40-20. המחלה עלולה להביא לנכות מתקדמת אשר לרוב ניתנת להאטה על-ידי טיפול תרופתי הניתן בזריקות לאורך שנים.
מזה שנים מנהלת ד"ר סבטלנה וולדמן, נוירולוגית בכירה במרכז הרפואי סורוקה את מרפאת הטרשת הנפוצה בבית החולים. לצד פעילות המרפאה מנהלת ד"ר ולדמן כבר שנים גם פורום תמיכה לחולים הנקרא "פורום דרום". במסגרתו הם מדברים על המחלה ועל דרכי ההתמודדות בדרכים שונות.
במהלך פעילות הפורום, זיהתה ד"ר ולדמן כי חלק ניכר מהחולים מתמודד עם המחלה באמצעות אומנות, ולכן יזמה תערוכה ליצירותיהם, באמצעותה יציגו את אופן התמודדותם הייחודית עם המחלה.
שלושת האמנים שיציגו בתערוכה הם גלינה גלפנביין בת 48 מבאר שבע, סיגלית קזז בת 42 מקיבוץ כפר מנחם ולירון קדוש בן 26 מדימונה.
ד"ר סבטלנה וולדמן, מומחית הכללית ומנהלת המרפאה לטרשת נפוצה בבית החולים סורוקה: "גלינה, לירון וסיגלית מוכיחים ביצירתם כי ניתן לנהל חיים איכותיים ונורמטיביים עם מחלת הטרשת הנפוצה. הם לומדים, עובדים ובעיקר משתמשים באומנות שלהם כדי להתמודד עם המחלה בצורה מעוררת כבוד והערכה רבה. התערוכה היא בעצם ביטוי למסר הזה שחשוב לי שיגיע לכל חולה, החיים לא נעצרים במחלה".
התערוכה "יוצרים בצל המחלה" תוצג למשך שלושה שבועות החל מיום א' 15.11.09 במשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע, אשר נתן את האכסנה ללא כל תמורה כחלק מפעילותו למען הקהילה.
בית החולים סורוקה הוא אחד מ-14 בתי החולים של כללית בכל רחבי הארץ. הכללית היא ארגון הבריאות המוביל בישראל והשני בגודלו בעולם, המשרת 3.9 מיליון לקוחות (54% מכלל המבוטחים בישראל) ב-1,300 מרפאות ומכונים. לרשות כלל הציבור עומדים בנוסף לבתי החולים גם רשת כללית סמייל לרפואת שיניים, רשת כללית רפואה משלימה, כללית אסתטיקה וכללית אישית להזמנת שירותים עד הבית. אתר האינטרנט (www.clalit.co.il) ומוקד השרות הטלפוני כוכבית 2700 עומדים לרשות הציבור 24 שעות ביממה למתן מענה לנושאים בריאותיים ולמידע כללי.

תאריך:  17/11/2009   |   עודכן:  17/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עיינה גיסר
- הודעה מטעם אתר ONE
דובר צה"ל
- הודעה מטעם דובר צה"ל
אירית בן צבי
המאפיין המשותף לחולים הסובלים מטינטון (רעשים או צפצופים באוזניים), סחרחורת או מחלת מנייר הוא "המראה הבריא"    באופן פרדוכסלי, רבים מהחולים הללו מקנאים בחולים אחרים שיכולים להראות לסובבים אותם פגיעה נראית לעין
לאה ליברמן בנדר
- הודעה מטעם שירות התעסוקה הישראלי
אפרת ברק
- הודעה מטעם הקונגרס הבינלאומי לסוכרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il