X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם משרד החינוך
▪  ▪  ▪

לקראת יום זכויות הצרכן הבינלאומי החל בכ"ט באדר תש"ע, 15 במרס 2010, משרדי החינוך והתמ"ת, בשיתוף המועצה הישראלית לצרכנות, מפיקים ומפעילים תוכניות חינוכיות להגברת המודעות לזכויות הצרכנים ולטיפוח צרכנות נבונה.
בתוך כך, בימים אלו נפתחת תחרות ארצית בין בתי-הספר שעניינה, עיצוב כרזות בנושא זכויות הצרכנים וטיפוח צרכנות נבונה. התחרות מיועדת לתלמידי כיתות ט'-י', ומהווה חלק מפעילות חינוכית שמתקיימת בימים אלה בבתי-הספר בארץ.
במסגרת הפעילות, מתבקשים התלמידים להגדיר מהו הכלל שלדעתם צריך להנחות את הצרכן בעת רכישת מוצר או שירות. בסופו של התהליך יפיקו התלמידים כרזה פרסומית שבה יבטאו את הכלל שגיבשו. ההרשמה לתחרות פתוחה עד לתאריך ה-1 בינואר 2010.
בעקבות הפעילות בכיתות, יקיים כל בית ספר תחרות כרזות בית ספרית וישלח את הכרזה הנבחרת לתחרות. 12 כרזות יעלו לשלב התחרות הארצית, והן תוצגנה להצבעת הגולשים באתרי האינטרנט של המועצה לצרכנות, משרד החינוך ומשרד התמ"ת. במקביל, ייבחנו הכרזות על-ידי צוות שיפוט מקצועי אשר יורכב מנציגי משרד החינוך, משרד התמ"ת, המועצה לצרכנות ופרסומאים בכירים.
אירוע הגמר של התחרות יתקיים במעמד חגיגי בוועדת הכלכלה של הכנסת ביום הצרכן הבינלאומי החל כאמור, ב-15 במרס 2010. לקראת מעמד זה ישוקללו קולות הגולשים וקולות ועדת השיפוט, ויוכרזו שלוש הכרזות הזוכות.
הפרס לכיתה הזוכה: 6,000 שקלים. מקום שני יזכה את הכיתה ב-4,000 שקלים והמקום השלישי - 2,000 שקלים. הענקת הפרסים תלווה אף היא בפעילות מקורית שנועדה לקדם צרכנות נבונה.
מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני: "אני מקווה כי פעילות חינוכית חשובה זו תגביר את המודעות של בני הנוער לזכויותיהם הצרכניות ולדרכים שבהן ניתן לממשן".
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג: "הפעילות החינוכית בכיתות לקראת עיצוב הכרזות תחזק את ההגנות הצרכניות של התלמידים ותאפשר להם לעמוד על זכויותיהם בעומדם מול בתי העסק ורשתות השיווק".
את מערך הפעילות ופרטים נוספים ניתן למצוא באתרי המועצה הישראלית לצרכנות ומשרד החינוך: www.consumers.org.i ,www.education.gov.il.

תאריך:  23/12/2009   |   עודכן:  23/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il