X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
גורה ברגר דוא"ל החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי
- הודעה מטעם החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

לרגל סיום שחזור ובניית בית הכנסת "החורבה" הפיקה החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, בניהולו של המנכ"ל נסים ארזי, מיצג אורקולי מיוחד הסוקר את 800 שנות ההיסטוריה של "חצר חורבת רבי יהודה החסיד" ובית הכנסת שבמרכזו. המיצג, כמו-גם שיחזור בית הכנסת כולו, התאפשר הודות לתרומתם של ואדים רבינוביץ, צבי הירש גנדי בוגולובו ואיגור קולומויסקי מאוקראינה.
המיצג הופק בטכניקה מיוחדת של מיפוי וידאו המוקרנת על הקיר המזרחי החיצוני של המבנה. קולאז' מרהיב של תמונות היסטוריות, ציורים עתיקים, תמונות היסטוריות, פרטים מתוך עיצוב הפנים והחוץ של אור וצליל, שילוב של ישן מול חדש, דוקומנטרי ואומנותי יחדיו.
"שעון חול" וירטואלי מעביר את הצופה בין העבר להווה ולעתיד ומונה את שנותיהם של החצר ובית הכנסת ומספר את סיפורו של המקום.
המיצג יפעל ללא תשלום בשעות הלילה בלבד, החל מיום רביעי, ב' ניסן, 17.3.10 ועד ליום שלישי ד' ניסן, 23.3.10 (לא כולל ערב שבת) בין השעות 19:00 ל-21:30 בכל מחצית השעה.
סיורים מודרכים בחורבה יתקיימו החל מחודש ניסן, (אמצע חודש אפריל), באמצעות מדריכי מנהרות הכותל. הזמנות לסיורים באמצעות אתר החברה לשיקום ולפיתוח הרובע www.rova-yehudi.org.il ובטלפון: 02-6265920.
"רק לעיתים רחוקות מזדמנת לאדם הזכות לקומם סמל מהזיכרון הלאומי וההיסטורי של העם" - אומר נסים ארזי, מנכ"ל החברה לשיקום ולפיתוח הרובע - "אנו מזמינים את כלל מבקרי הרובע לחלוק התרגשות והזדמנות נדירה זו באמצעות המיצג האורקולי שהפקנו".
את המיצג ביימה עמית שי מחברת עמית הפקות, במאית במה ומולטימדיה: "העבודה על המיצג הייתה חוויה עצומה, ניסינו להעביר לצופים את סיפורו המיוחד של בית הכנסת החורבה ואת הרגש הגדול כלפי המקום שהיה ועודנו מפעם בלבו של העם היהודי. מן המקום הזה יצא האור אל פני כל העולם, כאן הרגישו את לב ירושלים".
בית הכנסת "החורבה" נבנה כעת על-ידי החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי כבעלת הנכס מאז שנת 2006 בהתאם להחלטת ממשלת ישראל.
בית הכנסת נבנה לראשונה בשנת 1700 על-ידי חסידי רבי יהודה, נשרף ב-1720 ונחרב עד היסוד. הוא הוקם מחדש ב-1864 והפך לסמל התחדשות הישוב בארץ ישראל. בית הכנסת נחרב בשנית ב-1948 על-ידי הירדנים אשר בהחרבתו ביקשו לומר שלא תהיה עוד נוכחות יהודית בעיר. ב-1972, לאחר שהרובע היהודי שב למדינת ישראל, הוקמה קשת הנצחה זמנית מעל לחורבות בית הכנסת, והפכה לסמל התחדשות הישוב ברובע היהודי.
ב-100 השנים האחרונות היווה בית הכנסת את חוליית הקשר והברית בין אשכנזים וספרדים, חילונים, ציונים ודתיים. צללית המבנה, כיפה המתנוססת מעל קמרונות מצטלבים, הפכה לאייקון המציין בית כנסת מכל הזמנים. בניית בית הכנסת נדונה בערכאות שונות במשך כ-40 שנה, ובכך קבעה "החורבה" שיא נוסף - המבנה הבלתי בנוי המדובר ביותר בישראל. עם תחילת העבודות יזמה החברה לשיקום ולפיתוח הרובע הנפקת מדליה מיוחדת על-ידי החברה הממשלתית למדליות, הנושאת את מראה הקשת המפורסמת של בית הכנסת, וספר מיוחד בהוצאת יד יצחק בן צבי ייצא לרגל חנוכתו.

תאריך:  09/03/2010   |   עודכן:  09/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il