X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם הקריה הרפואית רמב"ם
▪  ▪  ▪

כינוס טוקסיקולוגיה קלינית בינלאומי, ראשון מסוגו בארץ, יתקיים השבוע בקריה הרפואית רמב"ם. הכינוס, שיימשך יומיים (17.11.10-16.11.10) יעסוק במגוון רחב של נושאים בתחום הטוקסיקולוגיה הקלינית, ביניהם: בטיחות תרופות, סמים, טיפול נמרץ טוקסיקולוגי וטוקסיקולוגיה סביבתית.
הכינוס הינו שת"פ של הקולג' האמריקני לטוקסיקולוגיה רפואית (ACMT) והחברה הישראלית לטוקסיקולוגיה. יו"ר הכינוס הוא פרופ' ידידיה בנטור, יו"ר הוועדה האקדמית של החברה הישראלית לטוקסיקולוגיה ומנהל המכון הארצי למידע בהרעלות שברמב"ם.
במשך יומיים יתקיימו במסגרת הכינוס, הרצאות ודיונים מרתקים בסוגיות השונות, שבהם ייקחו חלק עשרות מרצים, ביניהם 20 מרצים ידועי שם מקנדה, ארה"ב, אירופה וברזיל, כולם רופאים מומחים בתחום ההרעלות.
אחת הסוגיות שתוצג בכינוס, היא בעיה המעוררת לא מעט מחלוקות -סוגיית אמינותן של הערכות המשמשות את המשטרה לבדיקת שכרות ושימוש בתרופות וסמים אצל נהגים. בשנים האחרונות סוקרו לא מעט מקרים, בהם תוצאות הבדיקה דיווחו על תוצאות כוזבות ואף מצאו נוכחות אלכוהול בגופם של נהגים שלא שתו כלל.
ד"ר ג'וזף סיטרון (Joseph Citron) מאטלנטה, ג'ורג'יה, ירחיב בהרצאתו על המגבלות של בדיקות להערכת שכרות והשפעת תרופות וסמים הנעשות לנהגים בצד הדרך: ספציפיות נמוכה, אמינות סטטיסטית לא גבוהה והשימוש הרב בתרופות המאפיין את החברה המערבית.
פן נוסף בו יעסוק הכנס הוא טוקסיקולוגיה סביבתית. אחת ההרצאות בנושא תתמודד עם נושא הזיהום במפרץ חיפה. ד"ר אריק אמסטר (Eric Amster) מבית-הספר לבריאות הציבור בהארוורד, שהה באוניברסיטת חיפה במסגרת קרן פולברייט והרצאתו תעסוק במקורות לזיהום אוויר באזור חיפה, בהשפעות זיהום האוויר על הבריאות של הקהילה והעומס הנוצר עקב כך על מערכת הבריאות.
מחקר מרתק בנושא ניסיונות התאבדות חוזרים באמצעות שימוש ברעלים יוצג על-ידי פרופ' ירון פינקלשטיין, ישראלי לשעבר, הפועל כיום בבית-החולים לילדים בטורונטו שבקנדה. קבוצת חוקרים מטורונטו, ביניהם פרופ' פינקלשטיין, בדקה למעלה מ-29,000 מקרים של הרעלה מכוונת במבוגרים ובילדים והגיעה לתוצאות בעלות משמעות לאיתור אוכלוסיות בסיכון גבוה והטיפול בהן.
פרופ' ג'פרי ברנט מדנבר קולורדו יסקור בהרצאתו את המחקרים העוסקים במתן טיפול חדשני בהרעלות מסוימות על-ידי הזלפת תמיסת שומנים לתוך הוריד.

תאריך:  14/11/2010   |   עודכן:  14/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il