דבריו של קושניר נאמרו הבוקר (א'), במסגרת כנס פורום המנכ"לים של תאגידי המים והביוב בישראל בנושא תפישת השירות לצרכן, בו נכחו מנכ"לי תאגידי המים והביוב בישראל, יחד עם מנהל מינהל המים ישראל עינב. בכנס נידונו אמות המידה החדשות לשירות שאותן החלו ליישם תאגידי המים מול הצרכנים.
קובץ אמות המידה שגובש על-ידי רשות המים מהווה תשתית לכללים בסיסיים למתן שירות לצרכנים. במסגרת הוראות רשות המים, על התאגיד ליישם ולאכוף את אמות המידה מול הלקוחות, בגביה, במתן שירות ובאספקת השירותים. אמות המידה סובבות סביב שיתוף פעולה ושקיפות בין המחוקק, ארגוני הצרכנות, רשות המים הממשלתית ותאגידי המים.
ישראל עינב: "תאגידי המים מהווים את החזית מול הלקוח. יש לשים דגש על מתן שירות מיטבי לצרכן, מעל לכל, וקידום התשתיות. ברשות המים קובצו אמות המידה בנושא השירות, תוך הגמשתן ועדכונן בהתאם להתנהלות בשטח".
עינב הוסיף כי לאחרונה מופיעים מקרים קשים כנגד תאגידי המים ופעילותם, בעיקר במגזר הערבי וברשויות בפריפריה, ואף נרשמו גילויי אלימות קשים כלפי עובדי ומנהלי התאגידים. "אנו מחזקים את ידיהם של תאגידי המים בישובים הערביים הפועלים לאכיפה יעילה של נושא הגביה בתחומם", הוסף עינב, "לא ניכנע לבריונות".
עוד הציע עינב כי יינתן מענק תמרוץ לטובת שיקום תשתיות של תאגידי מים בעלי תשתיות לקויות, ותאגידים בהקמה.
משה אשכנזי, מנכ"ל תאגיד מי מודיעין, המכהן כיו"ר פורום המנכ"לים של תאגידי המים והביוב בישראל, אמר כי גיבוש תפישת השירות הוא מבורך: "תפקידנו המרכזי הוא לתת שירות מיטבי לצרכנים, תוך יישום מתמיד של אמות המידה בהתאם לכללי רשות המים, ואף לתת מעבר, אך עם זאת אסור לשכוח שיש לנו מוגבלויות והגבלות מצדדים שונים וצריך להיות ערנים כלפיהם".
נציגי התאגידים העלו את סוגיית האתגרים ביישום אמות המידה, המשתנה מתאגיד אחד למשנהו. חלק מן המנכ"לים העלו קשיים ביישום ודרשו מרשות המים כי התהליך יהיה הדרגתי וייעשה בשיתוף פעולה עם ראשי התאגידים.
רשות המים והתאגידים הסכימו כי טובת הצרכן ועיקרון שיפור השירות והתשתיות הם מעל לכל אי הסכמה. כאמור, בשנה הקרובה יושם דגש על טיב השירות והנגשתו לצרכנים, תוך שיתוף פעולה בין הגורמים, שקיפות ושיפור מתמיד.
בנוסף, לבקשתם של תאגידי המים, הודיעה רשות המים כי היא תקדם חקיקה להקלה בתשלומי חשבונות המים על אוכלוסיות חלשות, נכים ונזקקים.