בני נוער בני 15, בעלי מניות בחברת "סופרנובה",
ייצגו את אזור השפלה בגמר תחרות "חממה" המתמקדת בחדשנות,
עם שקית האשפה החדשה שיזמו "שכיס אשפה" –
שקית אשפה מתכלה המפרידה בין מוצק ונוזל
התחרות, בשיתוף עם יזמים צעירים תתקיים ב-21 במאי 2012 בשעה 13:00
במכללה למנהל בראשל"צ, שדרות
יצחק רבין 7 ראשל"צ
חברת "סופרנובה" הוקמה בנובמבר 2011 ומונה כ- 14 בעלי מניות כבני 15 מכיתות ט' בחטיבת הביניים "אחרון הבילו"יים" בראשל"צ .
החברה שמה לה למטרה לייצר מוצר אקולוגי ומתכלה כדי לעורר יותר מודעות אצל אנשים בנוגע למצב הסביבתי של כדור הארץ, לשמור ולדאוג בפרט על איכות הסביבה בישראל. בנוסף, החברה שואפת לשלב בפעילותה תרומה לקהילה שבאה לידי ביטוי כחלק מהאחריות התאגידית של הפירמה.
החברה נוסדה בעקבות הצטרפותם של הילדים לפרויקט יזמים צעירים. הפרויקט הייחודי מאפשר לבני נוער בכיתות ט-י להתנסות בפעילות עסקית בתחום היזמות ולאפשר להם לחוות ולהתנסות בקבלת החלטות בתחומי שיווק, פיננסים, פיתוח וייצור, ניהול ועוד. שם החברה מייצג התפרצות, והדימוי למעשה מייצג את התפרצות היצירתיות והרעיונות שבעלי המניות חווים במהלך התהליך.
תחום העיסוק בו החברה בחרה לעסוק הוא תחום הניקיון והגיינה שכן המוצר אותו הפירמה בחרה לייצר הינה שקית זבל מתכלה שמאפשרת הפרדה בין מוצק לנוזל.
המפגשים והפעילות נועדו בעיקרן לאפשר למידה על צורת ההתנהלות של עסק כיום וכוללים ישיבות, החלטות וכמובן בעלי תפקידים כגון: מנכ"ל, סמנכ"ל שיווק, סמנכ"ל כספים, סמנכ"ל פיתוח וייצור ועוד שמרכזים את המשימות תחת תחומי אחריותם. החוויה האמיתית מקורה בתהליך אך התוצאה הרצויה עתידה להניב מכירת מוצר חדשני ומקורי שיאפשר רווחים לבעלי המניות.
בעלי השפעה בעולם העסקים בגיל צעיר הצטרפותם של הילדים לפרויקט נבעה מההבנה כי מדובר בהזדמנות שלהם לחוות את עולם העסקים עם מנחים מהאקדמיה ומהתעשיה, להיות חלק בהפיכת רעיון חדשני למציאות, לרכוש ניסיון, בין אם מדובר בניהול מו"מ, ניהול קמפיין למוצר, ניהול יריד מכירות וכו' שיהווה עבורם בעתיד יתרון על פני אחרים. בנוסף, תלמידי התיכון הפכו בזכות עבודה קשה ונחישות לבעלי מניות בעלי כח החלטה שיהנו מרווחים עתידיים ובעיקר שמבקשים להפוך עצמם למשפיעים על החברה, הסביבה ועולם העסקים.
החברה בחרה לבצע את תהליך הייצור של המוצר בשיתוף פעולה עם עמותת צ'יימס, מרכז מע"ש, המעניק תעסוקה לבעלי מוגבלויות, כך שכל התשלום על הייצור עובר ישירות לעובדים המועסקים בארגון. תהליך הייצור חשף את התלמידים להבנה כי חברה שאכן דואגת לעתיד החברה בה היא פועלת, צריכה להתגייס למען הקהילה .
שמה של שקית האשפה החדשה "שכיס אשפה" המוצר אותו יזמה החברה הינה שקית אשפה המפרידה בין מוצק ונוזל , כך שאם נוצרים חורים בשקית אין נזילת נוזלים מתוך השקית. היתרון העיקרי שהשקית מציעה היא מניעת נזילה של נוזלי האשפה מחוץ לשקית הזבל בדרך לפח הגדול. בנוסף, השקיות מתכלות וידידותיות לסביבה. השקית קיבלה את השם שכיס אשפה , מאחר שההפרדה נעשית באמצעות כיס בתחתית השקית שהמים מסתננים אליו אך מוצק לא יכול לעבור דרכו. ( מצ"ב במייל תמונות של המוצר הסופי).