X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם "לימוד" FSU
▪  ▪  ▪
בחנות של לודביג מאייר [יצחק אלהרר "סקופ 80"]

צ'סלר,והזוג מאיר  [יצחק אלהרר "סקופ 80"]
השער הדרומי של המתחם  [יצחק אלהרר "סקופ 80"]
ככר ספרא חלק מהמתחם  [יצחק אלהרר "סקופ 80"]
על רקע כנסיית השילוש הקדוש  [יצחק אלהרר "סקופ 80"]
ראש הו"חת והזוג מאיר  [יצחק אלהרר "סקופ 80"]
בתוך כנסיית השילוש הקדוש  [יצחק אלהרר "סקופ 80"]
מתחם סרגיי שהוחזר לרוסים  [יצחק אלהרר "סקופ 80"]
בית אליעזר בן יהודה  [יצחק אלהרר "סקופ 80"]
fsu ארגון ששם לו למטרה להגדיל את השיח האינטלקטואלי בין יהודים דוברי רוסית ברחבי העולם קיים היום סיור בעקבות רוסים ועבריים ממוצא רוסי שהתיישבו במגרש הרוסים וברחוב הנביאים בירושלים, חל מן המחצית השנייה של המאה התשע עשרה ועד למאה העשרים.
בסיור השתתפו בכירי המרצים של הארגון מהכינוסים האחרונים ובהם : המשנה למנכ"ל משרד החוץ מר גדעון מאיר ורעייתו הגב' ד"ר אמירה מאיר, מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה ומנכ"ל הוועדה לתכנון ןלתקצוב מר משה ויגדור, היועץ האסטרטגי לנשיא המדינה יורם דורי, היועץ המדיני לנשיא המדינה מר נדב תמיר, עוזרת היועץ המדיני הגב' אנה קוטיקוב, מנהלת לשכת המנכ"ל של בית הנשיא הגב' אילונה גוצקוזיק, מגישת החדשות של ערוץ 9 הגב' לנה לגוטינה, מייסד "לימוד" FSU מר חיים צ'סלר, מנכ"ל לימוד FSU מר רומן קוגן, המנהל האמנותי של "לימוד" FSU ירון הראל, המנהל הלוגיסטי של הארגון מר יאן בירבאייר, ומתנדבים של "לימוד" FSU בישראל ובעולם.
מייסד "לימוד" FSU חיים צ'סלר אמר: "אנו ב"לימוד" FSU רעבים, מטבענו כארגון, לידע אינטלקטואלי תרבותי, וזה בא לידי ביטוי בכנסים שלנו על פני שש מדינות. ביחד עם זאת אנו לא מפסיקים לחקור את הקשר שבין יהודים דוברי רוסית ברחבי העולם עם פיתוח התרבות העולמית בכלל והתרבות בארץ ישראל בפרט. הנה, למשל, היום, התמקדנו בקשרים שבין רוסים שהגיעו לירושלים לבין יהודים ממוצא רוסי שתרמו לישוב. הייתי אומר, שעם שאין לו שורשים אין לו זכות קיום, ובעבודתנו הסיזיפית אך התרבותית אנו מוכיחים כי הרעב לתרבות הותיר את העם היהודי רלוונטי ואם רעב זה ימשך הוא יגדיל את סיכויי העם לשרוד".
הסיור החל במפגש מרגש בחנות הספרים של לודביג מאייר, שנוסדה בשנת 1908 בירושלים. נכדו של לודביג מאייר, גדעון מאיר, סיפר על החלטתו של הסבא לעלות לארץ ישראל ולהביא תרבות לציבור בארץ ישראל באמצעות מכירת ספרים. הוא השמיע לאנשי הקבוצה ראיון מרגש שערך יעקב אחימאיר עם הסבא לודביג מאייר, לפני עשרות שנים, ב"קול ישראל". בראיון סיפר הסבא על לקוחותיו ובהם אליעזר בן יהודה, דוד ילין, אחד העם, וצמרת האינטילנגציה של ארץ ישראל בראשית המאה.
בתקופת מאסרו של אדולף אייכמן היה סוד מדינה של השאלת ספרים ע"י קצין משטרה מחנות זו שהועברו לצורר לקריאה על-מנת לשמור על צלילותו בזמן המשפט.
רעייתו של לודביג ואמו של גדעון מאיר שהייתה הספרנית בחנות הצטמררה למשמע הידיעה והסכימה לשתף פעולה בתנאי שהספרים בהם נגע הצורר לא יוחזרו לחנות והשתמשה בנקמה פרטית משלה בכך ששלחה עם השליח רק ספרים שעסקו בציונות והתגשמות החלום של הקמת המדינה.
מן החנות יצאה הקבוצה אל השער הדרומי של מגרש הרוסים, שנרכש על-ידי החברה הפרובוסלבית הרוסית למזרח ולארץ ישראל, במחצית השנייה של המאה התשע עשרה. הקבוצה שמעה סקירה על נסיבות חדירת הרוסים לארץ ישראל בדרך מחכימה ומהנה מנתן רועי, היסטוריון וסופר שמתמקד בארץ ישראל, עובד הסוכנות היהודית לא"י ומתנדב ב"לימוד" FSU שעשה זאת בדרכו המיוחדת והמעניינת .
הסיור במגרש הוביל את המשתתפים למרכזי הלינה של אלפי עולי הרגל הרוסיים שהגיעו במאה השנים האחרונות לירושלים.
משם עברה הקבוצה ל"רובע המעורב" (יהודי, אתיופי, גרמני) בעברו הצפוני של רחוב הנביאים וביקרה בספרית בני ברית, הספריה הלאומית של ארץ ישראל, שהינה פרי יוזמה של ארגון בני ברית והיהודי-רוסי ,ד"ר יוסף חזנוביץ, בביתו של מחייה השפה העברית אליעזר בן יהודה, ובבית שבו התגוררה המשוררת רחל בשנות העשרים לאחר שחלתה בשחפת.
כל הבתים, שבהם ביקרו המשתתפים בסיור, היו קרובים מאד למגרש הרוסים, לבתי המשלחת הרוסית, ויחסי הגומלין ביניהם הן בחיי היומיום והן בהקשר התרבותי הוצגו בפני המשתתפים במהלך הסיור.
כינוס "לימוד" FSU הקרוב יתקיים בסוף החודש הזה באוז'גורוד ומונקטש במערב אוקראינה.
על "לימוד" FSU קרא כאן [קישור]/

תאריך:  27/10/2012   |   עודכן:  28/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורית גלילי
הודעה מטעם גלריה משרד בתל אביב
גלי שעיבי
- הודעה מטעם אפדייט תקשורת שיווקית
ברין שני
- הודעה מטעם אתר פורום השיווק הישראלי
ההנהגה הצעירה
עשרות חברי ההנהגה הצעירה של האיחוד הלאומי וצעירי הבית היהודי פועלים יחדיו בשטח כדי להביא לציבור את בשורת האחדות של הציונות הדתית
שחר וייסמן
במסגרת אירוע בתים מבפנים בירושלים שיתקיים בסוף השבוע, בין התאריכים 25-26-27, תאפשר רכבת ישראל, ביום שישי בין השעות 14:00 – 16:00, הזדמנות מיוחדת לבקר באתר הכרייה של מנהרת הרכבת לירושלים (קו ירושלים-תל אביב), הנכרה בשיטת קידוח ופיצוץ. אורך המנהרה כיום עומד על 820 מטר והיא נמצאת בשלבי עבודה מתקדמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il