X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם הרשות לניירות ערך
▪  ▪  ▪

רשות ניירות ערך השיקה את מגנא - מערכת המידע הפיננסית המתקדמת בעולם מסוגה.
החל מלפני שבועיים, החברות הציבוריות מדווחות באמצעות המערכת האלקטרונית המשוכללת שהקימו הרשות וחברת טלדור. החל מהיום כל הדיווחים נגישים לציבור - ומגיעים לכל גולשי הרשת חינם ובזמן אמת. המגנא צפויה לחולל מהפכה בהרגלי צריכת המידע הכלכלי בישראל.
רשות ניירות ערך השיקה היום באורח פומבי את מערכת המגנא שבנתה בשנתיים האחרונות, יחד עם חברת טלדור מערכות. החל מלפני שבועיים מפרסמות כל החברות הציבוריות את דיווחיהן באמצעות המגנא, ומהיום, כאמור, יכול כל גולש אינטרנט לצרוך את המידע המתפרסם בה, בכתובת www.magna.isa.gov.il. בכך בא אל קיצו הדיווח באמצעות נייר שהיה מקובל עד היום.
"אנחנו משיקים היום מערכת שתשנה את הרגלי צריכת המידע של המשקיעים באורח משמעותי", אמר היום יו"ר הרשות, משה טרי, "המערכת החדשה תאפשר לכל משקיע להגיב במהירות על השינויים המתחוללים בשוק ותתרום לשכלול המסחר בבורסה. היא גם תחסוך את עלויות ההדפסה וההפצה של הדיווחים לחברות, ומדובר באלפי טונות של נייר מדי שנה". טרי הוסיף כי יתכן שחלק מאתרי המידע הגדולים הפועלים כיום ברשת יפנו אל הרשות בבקשה להתחבר אל המגנא ולשדר בזמן אמת את המידע הזורם בה. "אין לנו בעיה עם זה", אמר, "המטרה המרכזית היא שהמידע יהיה זמין לכל משקיע במינימום של זמן. אם מישהו מעדיף לקבל את המידע הזה באתר שבו הוא רגיל לגלוש ולא באתר המגנא, מבחינתי זה טוב באותה מידה".
מגנא (מערכת גילוי נאות אלקטרונית) מאפשרת קליטה והפצה, דרך רשת האינטרנט, של כל הדיווחים הנדרשים מן הגופים המדווחים לרשות. היא כוללת אתר אינטרנט שתפקידו לקלוט את הדיווחים הנשלחים על ידי התאגידים המדווחים באמצעות מורשי חתימה אלקטרונית ואתר אינטרנט נפרד הפתוח לקהל הרחב ובו יוצגו הדיווחים הפומביים המיועדים לציבור המשקיעים.
מגנא קולטת את כל סוגי הדיווחים הקבועים כיום בחוק ניירות ערך ונוגעים לתאגידים המדווחים: תשקיפים, דוחות כספיים תקופתיים, דוחות כספיים ביניים, דוחות מיידיים, דוחות על שינוי באחזקות בעלי עניין, דוחות על הקצאות פרטיות, מפרטי הצעות רכש, דוחות על עסקאות עם בעלי שליטה וכיוצא באלה. כמו כן קולטת מגנא מסמכים לא פומביים, כגון טיוטות תשקיפים והתכתבות אחרת בין המדווחים לבין הרשות.
מגנא היא אחת ממערכות הדיווח המתקדמות מסוגן בעולם והיא מושתתת על הטכנולוגיות העדכניות והמתקדמות ביותר. במסגרתה מיושמים פתרונות טכנולוגיים הנותנים מענה לשאלות סבוכות הנוגעות לזיהוי חד ערכי של מדווחים ואבטחת מידע. למעשה, לפני מספר שבועות אף זכתה המערכת בפרס מיוחד שמעניק מגזין "אנשים ומחשבים" לפרוייקט הממוחשב הטוב ביותר בקטגוריית אבטחת המידע. כמו כן זכתה המערכת בפרס מטעם Microsoft. המערכת תאפשר למדווחים לדווח מכל מקום בארץ ובעולם, ובלבד שברשותם אסימון ((token, מחשב אישי שעליו הותקנו תוכנות מסוימות, ונגישות לרשת האינטרנט. המערכת תזהה את המדווחים באמצעות חתימה אלקטרונית מאושרת, בהתאם לחוק החתימה האלקטרונית.
בשל מורכבות המערכת והמהפכה הכרוכה במעבר לעידן הדיווח האלקטרוני ובהטמעתו, נעשה המעבר מדיווח נייר לדיווח אלקטרוני באופן הדרגתי. בשלב הראשון נרשמו מורשי החתימה האלקטרונית של כל תאגיד מדווח במרשם מיוחד שהקימה הרשות. שלב שני היה שלב של תרגול ונסיון. בשלב השלישי, כאמור, הוחל בדיווח האלקטרוני בד בבד עם המשך הדיווח באמצעות נייר. בשלב האחרון, המתחיל כיום, מוגש דיווח אלקטרוני בלבד, שכאמור, ישמש כדיווח מקור.
על מנת להקל על החברות המדווחות להסתגל למגנא ולהתמודד עם שאלות שונו בקשר אליה (למשל, כמו השימוש באסימון הזיהוי, מילוי טפסים אלקטרוניים חדשים או נושאים הנוגעים לחתימה אלקטרונית על מסמכים רשמיים), העבירו הרשות וחברת טלדור מערכות, שהקימה את המגנא, סדנאות הכנה לשימוש בה לחברות הציבוריות. כמו כן, קיים Help Desk מיחשובי ומשפטי המסייע באופן שוטף לחברות.

תאריך:  16/11/2003   |   עודכן:  16/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il