X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הנוגדנים החד שבטיים SPmAb-2.1 ו-SPmAb-6שבודדו הינם הראשונים מסוגם בעולם המכוונים כנגד אזור "הסיגנל פפטיד" בסמן MUC1, שהינו גם האזור אליו מכוון חיסון האימיוצין של ווקסיל
▪  ▪  ▪

חברת ווקסיל ביו (ת"א: וקסל) המפתחת חיסונים טיפוליים למחלת הסרטן ומחלות זיהומיות, מדווחת היום כי פירסמה יישום משמעותי נוסף לטכנולוגיית ה - VaxHit שפיתחה. באמצעות הטכנולוגיה, הצליחה ווקסיל לבודד רצפים יחודיים מאזור "הסיגנל פפטיד" בסמן הסרטני MUC1, כנגדם היא ייצרה נוגדנים בעלי רמת הכרה טובה יותר של תאי הסרטן. נוגדנים אלו אשר בודדו לראשונה וכן פיתוחם מבוסס על ממצא של קיום של רצפים יחודיים מאזור "הסיגנל פפטיד" בסמן MUC1 על פני תאי הסרטן שיכולים להיות מזוהים על-ידי נוגדנים. נוגדנים קודמים שיוצרו כנגד איזורים אחרים על הסמן MUC1 ונמצאים בפיתוח קליני מזהים את הסמן על פני תאים סרטניים אך גם כצורה מסיסה בדם החולה ובכך מפחיתים את סגוליות התוצאות ואת אפקטיביות הטיפול הפוטנציאלי. לעומת זאת, הנוגדנים שזיהתה ווקסיל, פועלים אך ורק כנגד תאים סרטנים הנושאים את הסמן MUC1.
מאמר מקצועי, העוסק בגילוי ובפיתוח של הנוגדנים, שכולל את הפוטנציאל האיבחוני הטיפולי שלהם כנגד סרטן, פורסם בגיליון ינואר 2014 בכתב העת המדעי PLos one . תקציר הסוקר ממצאים אלו יוצג בהמשך השנה בכנס של האגודה האמריקנית למחקר הסרטן -American association for cancer research (AACR).
ליאור כרמון, מנכ"ל ווקסיל-ביו: "הגילוי החדש ממצב את הנוגדנים שזיהתה ווקסיל בשוק ענק, שנותר ללא מענה רפואי בהקשר של הנוגדנים הקיימים עבור הסמן MUC1. יותר מכך, התצפיות אשר דווחו במאמר שפורסם מדגימות כי ניתן להשתמש בנוגדנים SPmAb2.1 ו - SPmAb-6 כ -companion diagnostic, קרי ככלי עזר משלים לתרופה. במקרה זה להתאמת חיסון ה - ImMucin שפותח על ידינו לחולים. התאמה זו עשוייה לשפר את פוטנציאל הצלחת החיסון".
סרטון אודות פעילות חיסון ה-ImMucin:
Vaxil BioTherapeutic‏ - YouTube
אודות וקסיל ביו:
החברה עוסקת בפיתוח חיסונים לטיפול בסרטן ומחלות זיהומיות. חיסוני החברה מבוססים על טכנולוגיית VaxHit, המאפשרת זיהוי ופיתוח חיסונים (signal peptide domains) בעלי יכולת יצירת תגובה ספציפית, חזקה ומקיפה של מגוון תאי מערכת החיסון. בניגוד לחיסון מניעתי הניתן לאנשים בריאים ומשמש להגנה עתידית, חיסון טיפולי מכוון לטיפול באנשים חולים וביכולתו לרתום את כוחה של המערכת החיסונית של החולה, לאתר ולהרוס את גורם המחלה בצורה בטוחה ממוקדת ויעילה. החיסונים הטיפוליים הוכחו ככאלה שאינם מלווים בתופעות לוואי חריפות המאפיינות טיפולים אחרים לסרטן. מבחינת החולה חיסון טיפולי הינו תרופה לכל דבר.
המוצר העיקרי שבפיתוח חברת ווקסיל לשוק הסרטן הינו ImMucin, המחנך את תאי מערכת החיסון של החולים לאתר ולהשמיד תאי סרטן המבטאים חלק מהסמן MUC1. בשנת 2013, סיימה החברה בהצלחה ניסוי שלב I/II עם חיסון ה-ImMucin בסרטן המיאלומה. החברה מתכננת את ניסוי שלב II לחיסון במיאלומה וכן מתחילה ניסוי נוסף בסרטן שד גרורתי.
בנוסף מפתחת החברה חיסון המיועד למניעה וטיפול במחלת השחפת (Tuberculosis) הקרוי MTBuVax. על-אף שמירב החולים מרוכזים במדינות העולם השלישי, בשנים האחרונות קיימת עלייה בתחלואה גם בעולם המערבי כתוצאה משילוב קטלני בין חיידק השחפת לנגיף האיידס (HIV), יעילות נמוכה של החיסון הקיים BCG, העלייה בתנועת נוסעים בעולם וההתפתחות של זני שחפת העמידים לטיפול אנטיביוטי. חיסון זה הראה תוצאות מעודדות בניסויים טרום קליניים.
לאחרונה דיווחה החברה על ישום חדש לטכנולוגיית ה-VaxHit, המאפשר זיהוי מטרות ליצירת נוגדנים למטרות ריפוי ודיאגנוסטיקה של סרטן ומחלות זיהומיות.
ווקסיל ביותרפיוטיקס בע"מ, נוסדה בשנת 2006 ע"י ד"ר ליאור כרמון, מומחה לאימונותרפיה של מחלת הסרטן ובעל תואר דוקטור באימונולגיה ממכון ויצמן ומר ג'וליין לוי יזם בתחום הביוטק ובעל תואר מסטר בעריכת דין מאוניברסיטת קימברידג'. לשניים ניסיון רב בהקמה וניהול של מיזמי ביוטק.
לפרטים נוספים: [קישור]

תאריך:  20/01/2014   |   עודכן:  20/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il