X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם גרטנר
▪  ▪  ▪

גרטנר בפניה למנהלי מערכות מידע:
קיצוץ נוסף בתקציב יהיה טקטיקה מוטעית לקראת 2004.
מרק רסקינו, מנהל מחקר, גרטנר: "יהיה קשה להשתעשע בחדשנות וגם לפקח על הוצאות, אך זה ישתלם מאחר וכך מתחילים ליצור 'ארגון בזמן אמת".
גרטנר, חברת המחקר והייעוץ הטכנולוגית הבינלאומית, הוציאה 10 "החלטות חובה" למנהלי מערכות מידע (CIOs) ומנהלי IT, לקראת השנה החדשה. ההחלטות אמורות לסייע ל-CIOs לקדם חדשנות ב-IT תוך שמירה על ההתייעלות בהוצאות שהושגה ב-2003.
"ב-2004, מרבית הארגונים צופים גידול צנוע בתקציבי ה-IT, אך לא תהיה חזרה לתנאים הקודמים", אמר ג'ון מהוני, מנהל מחקר בגרטנר. "יגברו הרה-ארגון העסקי והתחרותיות, יימשכו המיזוגים וההיערכויות מחדש בקרב יצרני IT, ואמינות ה-IT תמשיך להיות שבירה בעיני אנשי עסקים בכירים.
CIOs חייבים להמשיך בניהול תקיף של נושאים בטווח הקצר, להכין תגובות למגמות משתנות אשר גורמות לאי-ודאות ומורכבות עסקית ולהשקיע למען העתיד. בשורה התחתונה, הם צריכים לחתוך בהוצאות ולחדש במקביל".
כדי להשיג את שיווי המשקל המורכב הזה, ההמלצות של גרטנר ל-CIOs לקראת 2004 מורכבות מפרקטיקות מוכחות שלא תמיד נעשה בהן שימוש, כמו גם שיטות חדשות. פעולות חשובות, כמו פיתוח מדיניות למיקור-חוץ מעבר לים, כבר קיבלו עדיפות גבוהה ב-2003, ועל כן אינן כלולות בהמלצות גרטנר להלן.
10 "החלטות החובה" שעל CIOs לקבל ב-2004, מחולקות בין שלושה נושאים אסטרטגיים:
שמירה על משמעת הוצאות
לרענן חומרה שנרכשה לפני שנת 2000 ותוכנה מזדקנת.
להמשיך למזג תשתיות ויישומי IT.
להתכונן לקראת מתחרים חדשים ולתת לעובדים מוערכים תוספת שכר לא צפויה.
CIOs רבים הגדילו את מחזור חייהם של שרתים, מחשבים אישיים וציוד אחר, כטקטיקת פיקוח על הוצאות, מאז 2000. חומרה מזדקנת ותוכנה מורשית יתחילו להוות מכשול ליעילות העסקית, ויש לשקול ברצינות להחליף ב-2004 , כל שרת או PC שנרכשו ב-1999 או מוקדם יותר.
במקביל לרענון חומרה ישנה, חשוב לשמור על מומנטום המיזוגים שבוצעו באחרונה, אשר ישחררו הון מעלויות תפעול לטובת תקציבי IT. כמו כן, חיוני לשמור על תרבות הייעול כדי לפקח על עלויות ולנהל סיכונים.
צפוי היצע נמוך של כישורים טכנולוגיים ככל שתגבר הצמיחה הכלכלית במהלך 2004. עכשיו זה הזמן לאתר ולנקוט בצעדים לשמירה על עובדי IT בעלי יכולות קריטיות לעסקים, שצפויים להיות חסרי מנוחה לאחר תקופה של ריסון במשכורות.
חלק מהערכות אלו יכולות לכלול העלאות שכר בלתי צפויות לעובדים קריטיים. CIOs צריכים לוודא שבידיהם יכולות הולמות בתחומים חשובים שעתידים לצמוח, כמו IT עסקי, ניהול סיכונים ואבטחה, ארכיטקטורה ארגונית ושילוב יישומים, כמו גם טכנולוגיות זמן אמת וטכנולוגיות ניידות.
לאמוד שינויי מגמות שעתידים להתרחש בעסקים ובטכנולוגיה ולהתכונן לתגובה.
לעשות בחירות טכנולוגיות ברורות ולקבוע מדיניות עתידית.
לשמור על מגע ישיר עם התפתחויות טכנולוגיות חשובות.
לחזות מראש גורמים חיצוניים של אי-ודאות ומורכבות.
מרבית היצרנים בצעו שדרוג ממשי של הטכנולוגיות שלהם במהלך המיתון. גופי IT מובילים רבים נאלצו להתעלם מטכנולוגיות חדשות בשנתיים שחלפו בשל אילוצים תקציביים, שבמקרים מסוימים באים לידי ביטוי בפערי ידע, בהתייחס לטכנולוגיות חדשות ויכולותיהן. גרטנר מאיצה ב-CIOs לוודא שהם מתנסים ישירות בטווח של טכנולוגיות ושירותים חדשים, ולהתכונן לייעץ להנהלה לגבי ההזדמנויות העומדות בפניהם עם שיפור התנאים.
הטכנולוגיות המועמדות לבחינה ב-2004:
שולחנות עבודה לינוקס עם יישומים פרודוקטיביים אישיים
שרתי Blade
מערכות והתקנים לטיפול בתעבורת קול ע"ג האינטרנט (VoIP)
העברת מסרים מיידיים וכלי שיתוף דומים
פיתוח כלים לשירותי רשת
מרק רסקינו, מנהל מחקר בגרטנר: "הצמיחה בבשלותן של טכנולוגיות חדשות ושיטות פיתוח, היא סיבה טובה לשים קץ למדיניות ה"נחכה ונראה" ביחס להטמעת רעיונות חדשים ב-IT. תידרש קביעת מדיניות מפורשת במספר תחומים טכניים, כדי לקבוע תקדימים לפרויקטים חדשים".
רסקינו מייעץ ל-CIOs "לרדת מהגדר" בנושאים כמו:
J2EE או .NET
לינוקס ותוכנת מקור פתוח
יישומים אלחוטיים
מיקור-חוץ
יישומים ישנים ( Legacy)
להשקיע בהזדמנויות לטווח הבינוני ולהימנע מהוצאות לטווח הקצר
לעבור לתשתית בזמן אמת
ליצור מרכז סמכות ליכולות עסקיות
לבנות יכולות ותהליכים של ניהול שותפים
להתכונן להוצאת כספים רבים מדי מהתקציב
באקלים ששרר לאחרונה, CIOs רבים אישרו רק פרויקטים שסיפקו החזר על ההשקעה (ROI ) תוך 6 חודשים. גישה זאת יכולה לתרום להתקדמות קצרת טווח, אך ארגונים חייבים לחזור עתה להשקעות אסטרטגיות יותר ולהחליט אילו טכנולוגיות מעטות שייבחרו, יובילו להחזרים משמעותיים יותר.
מספר החלטות מתייחסות ליעד ארוך הטווח של מעבר לתשתית בזמן אמת. CIOs חייבים לתכנן עתה מעבר של מערכות מפלטפורמות ישנות, לנצל את היתרון הגלום במגמת השרתים הויזואליים ולהתעדכן לגבי נקודת הזמן הריאלית להטמעה של מחשוב ציבורי שניתן לשדרג בצורה חלקה, בעל יכולת ריפוי-עצמי ואדיש לסוג מערכת ההפעלה המותקנת בו.
לפי סקר שערכה גרטנר בקרב CIOs, יותר משליש ממובילי מערכות המידע רואים בצורך לשפר תהליכים עסקיים, נושא מרכזי ב-2004. גרטנר מאמינה שהיתוך תהליכים עסקיים, והתמקדות בתהליכים עסקיים המובלים על-ידי פלטפורמות תוכנה וארכיטקטורות חדשות, יהיו המפתח להפיכה ל"ארגון בזמן אמת". יחד עם זאת, אומרת גרטנר, כי לפחות למחצית מהארגונים הבינוניים עד גדולים, חסרה מומחיות בתהליכים עסקיים.
גרטנר מייעצת ל-CIOs לשדרג את כוח העבודה שלהם בתחום ה-IT על-ידי השקעה בפיתוח כישורים עסקיים באוריינטציה טכנולוגית, והקמת קבוצות טכניות בעלות יכולות עסקיות שוכלו לתמוך ביוזמות עסקיות. הדבר יבטיח שצוות מערכות המידע הפנים-ארגוני יוכל לספק תרומה ברמה גבוהה יותר לעסק, כאשר יותר פעילויות תכנות וריכוז נתונים יוצאות למיקור-חוץ.
אסטרטגיות עסקיות הופכות באופן גובר לעניינם של שותפים ובעלי מניות מחוץ לארגון. עד 2005, יותר מ-25% מתקציבי ה-IT, בלפחות 70% מהארגונים הגדולים והבינוניים, יוכוונו לשינוי הארגון בסיוע שותפים חיצוניים. מובילי IT חייבים, על כן, לתמוך בהזדמנויות לאסטרטגיות של שותפויות עסקיות המתאפשרות על-ידי IT. הם חייבים בהתאם ליצור יכולות וכישורים ארכיטקטוניים.
"ל-IT יש עדיין את היכולת לסייע בהנעת צמיחה עסקית אסטרטגית. ב-2004, צריכות מחלקות ה- IT למשוך ברצועה הפיננסית ולוודא שאינן מבזבזות את התקציב תוך ביצוע שתדלנות לקבלת משאבים נוספים כדי לתרום יותר לעסקים", אמר מהוני.
"CIOs צריכים לבחון את תכניותיהם לשנה הקרובה, להשוותן להמלצות גרטנר ולוודא שיש הגיון מאחורי כל המלצה שהם פוסחים עליה. המלצות אלו יסייעו לחברות להשיג את היעד הכללי לשנה זאת - ניהול פעיל של נושאים קצרי טווח, תוך השקעה בטכנולוגיה לביטחון ארוך טווח של עסקיהם. יהיה קשה להשתעשע בחדשנות וגם לפקח על הוצאות, אך זה ישתלם מאחר וכך מתחילים ליצור 'ארגון בזמן אמת'", אמר רסקינו.
גרטנר הנה חברת מחקר וייעוץ טכנולוגית בינלאומית, המסייעת ליותר מ-11,000 ארגונים ברחבי העולם, בתהליך קבלת ההחלטות והשגת צמיחה עסקית, תוך שימוש בטכנולוגיות מידע
(IT - Information Technology).
בגרטנר פועלות מחלקות מחקר ויעוץ בכ-300 תחומים גנריים, מחלקת מדידה כמותית ומחלקת אירועים.
משרדי החברה, שנוסדה ב-1979, ממוקמים בסטמפורד-קונטיקט, והיא מעסיקה כ-4,000 איש, בהם כ-1,000 אנליסטים ויועצים ביותר מ-75 אתרים ברחבי העולם. הכנסות החברה הסתכמו בשנת 2002 ב-907 מליון דולר.
גרטנר המזה"ת מנוהלת מישראל, ומעסיקה 30 עובדים בישראל ובמדינות האזור. החברה מספקת שירותי מחקר ויעוץ ועורכת כנסים מקצועיים.
אתרי החברה: www.gartner.com www.gartner.co.il

תאריך:  31/12/2003   |   עודכן:  31/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה המר, יחסי-ציבור
- הודעה מטעם מרכז הבנייה הישראלי
רונן הלל, יחסי-ציבור
- הודעה מטעם פרסי
- הודעה מטעם העמותה לתיירות ונופש חיפה
יואל צפריר, יחסי-ציבור
- הועה מטעם המי"ל
יואל צפריר, יחסי-ציבור
- הודעה מטעם איגוד החברות הציבוריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il