X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם לוקהיד מרטין
▪  ▪  ▪

לוקהיד מרטין חוגגת היום 50 שנים להרקולס ומצפה ל-50 נוספות עם ה-C-130J סופר הרקולס
קו הייצור של ההרקולס נחשב לממושך ביותר בהיסטוריית המטוסים הצבאיים.
לוקהיד מרטין חוגגת היום, יום שני ה-23 לאוגוסט 2004, 50 שנים להרקולס. בתאריך זה בשנת 1954 נערכה הטיסה של הדגם הראשוני של ההרקולס - YC-130. לוקהיד מרטין מציינת אירוע זה בטקס שייערך במתקניה שבג'ורג'יה.
"כשמבטנו מופנה קדימה לעוד חצי מאה של ייצור C-130, אני חושב שדבריו של וויליס הוקינס, מתכנן ההרקולס, אומרים זאת בצורה הטובה ביותר. הוא ציין שחיצוניותו של ה-C-130 אמנם אינה אטרקטיבית במיוחד, אך מטוס זה עדיין בייצור ועדיין עושה את העבודה לשמה תוכנן. אף אחד אחר לא יכול לומר זאת," אמר רוס ריינולדס, סגן נשיא לתכנית ה-C-130J בלוקהיד מרטין.
"לפני שבוצעה ההמראה הראשונה, אמר הוקינס שאם המטוס מתוכנן נכון בפעם הראשונה - הוא יוכל להימכר בכל מקום, וההיסטוריה הוכיחה שהוא צדק. עוד אמר שתחושתו היא שעשינו הכל בדיוק כפי שצריך. אני מסכים לחלוטין עם דבריו".
ב-C-130J יושמו טכנולוגיות מתקדמות במערכות, בתצוגת תא הטייס, בחומרים ועוד - זאת בהמשך למורשת ארוכת שנים של ביצועים מוכחים שמקורם בהיותו של ההרקולס המקורי "מטוס שתוכנן נכון בפעם הראשונה", כפי שניסח זאת הוקינס.
הוקינס, כיום בן 90, זוכר שבקשת חיל האוויר האמריקאי להצעה עבור מה שהפך ל-C-130 הייתה בת שבעה עמודים בלבד. המענה של Lockheed Aircraft Corporation בזמנו הכיל 130 עמודים - לעומת מענה בן אלפי עמודים לבקשה הנוכחית של הממשל.
הטיסה הראשונה של ה-YC-130, שהיה למעשה אב הטיפוס השני מבין שניים שנבנו, התקיימה ב-23 לאוגוסט 1954. במהלך 61 דקות הטיסה, טס המטוס ממפעל לוקהיד מרטין, ברבנק, קליפורניה למה שהיה אז תחנת ניסויי טיסה של חא"א, ליד בסיס חיל האוויר האמריקני אדוארדס.
מאז תחילתה של תכנית ההרקולס סופקו יותר מ-2,260 מטוסי הרקולס מכל הסוגים ביותר מ-70 דגמים שונים ל-60 מדינות. כיום 67 מדינות, כולל אלו שקנו מטוסים משומשים, עושות שימוש בהרקולס. ה-C-130J הוא הגרסה האחרונה שיצאה מקו ייצור פעיל ורציף - קו ייצור הנחשב לממושך ביותר בהיסטוריה של מטוס צבאי.
עד כה הוזמנו 179 מטוסי סופר הרקולס C-130J, כאשר 113 כבר סופקו ללקוחות ברחבי העולם. בארה"ב מופעלים מטוסי C-130J בחיל האוויר האמריקני. חיל הנחתים האמריקני מפעיל מטוסי תדלוק מדגם KC-130J ומשמר החופים האמריקני מכניס כעת לשירות את
ה-HC-130J. עם המפעילים של ה-C-130J ברחבי העולם נמנים חיל האוויר המלכותי הבריטי, חיל האוויר המלכותי האוסטרלי, חיל האוויר האיטלקי וחיל האוויר הדני. היכולות והביצועים של ה-C-130J בתמיכה מבצעית הופכות אותו לנכס ממשי.
לוקהיד מרטין אווירונאוטיקה, יחידה עסקית של לוקהיד מרטין, היא חברה מובילה בתיכון, פיתוח, שילוב מערכות, ייצור ותמיכה של מטוסים צבאיים מתקדמים וטכנולוגיות קשורות.
לקוחותיה כוללים את הכוחות הצבאיים של ארה"ב ומדינות אחרות ברחבי העולם. מוצריה כוללים בין היתר את ה-F-16, F-22, F-35 Joint Strike Fighter, F-117, T-50, C-5, C-27J, C-130,
C-130J, P-3, S-3 ו-U-2.
לוקהיד מרטין היא חברה גלובלית מגוונת ביותר, העוסקת במחקר, תכנון, פיתוח, ייצור ושילוב של מערכות בטכנולוגיה עילית. החברה מעסיקה כ-130,000 עובדים, והיקף המכירות שלה בשנת 2003 עמד על כ-31.8 מיליארד דולר.
ללוקהיד מרטין יש נציגות בישראל, ולה מערכת ענפה ורבת-שנים של שיתופי פעולה עם תעשיות ההיי-טק והתעשייה הביטחונית בארץ.
למידע נוסף על לוקהיד מרטין: www.lockheedmartin.com

תאריך:  23/08/2004   |   עודכן:  23/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il