X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הודעה מטעם ביולפיס
▪  ▪  ▪

חברת ביולפיס פיתחה מודל למצלמה חדשה לטלפון סלולרי: המצלמה הרב משימתית. המצלמה תוכל לשמש לצילום רגיל של תמונות או של סרטים, וגם לצילום אינפרא אדום, כך שהמצלמה תאפשר לכל צרכן סלולרי לבצע בעצמו מגוון משימות שנעשו עד-כה רק בידי אנשי מקצוע ובציוד מקצועי יקר, כגון: ראיית לילה, איתור ליקויי בניה, מדידות חום ובעתיד גם בדיקות ביטחוניות ורפואיות.
החברה מיישמת מצלמות דו תכליתיות זעירות רגילות ואינפרא אדום קיימות שמתחברות לסלולר כאביזר חיצוני כמו אוזניה, כדי לקבל באמצעותן סוגי פלט נוספים של מצלמות אלו.
עד-כה מספקות מצלמות כאלו רק סוג אחד של פלט כגון: ראיית לילה, חום, או מיון גדלי חלקיקים הנפלטים מחומרים. על-ידי הפקת כל שלושת סוגי הפלט מהן ושילובם, ניתן ליישם באמצעות מצלמה אחת, את הישומים.
כך למשל, יכולה המצלמה הרב תכליתית בסלולרי לחוש כי אין די אור בסביבה, ולהפוך אוטומטית למצלמה המצלמת בחושך וידאו באיכות קרובה לאור יום. תכונה זו חשובה למשל לביטחון אישי במקומות חשוכים. תכונות אחרות שהמצלמה החדשה תבצע, הן בדיקות בניה, מדידות חום ובדיקות רפואיות בסיסיות.
עד-כה הופעלו יישומים אלו רק באמצעות ציוד יקר מאוד ובידי מומחים בעלי עלות שכר גבוהה. פיתוח המצלמה הרב תכליתית ושיווקה, יאפשר לכל אזרח לבצע זאת בעצמו מבלי להזדקק לבדיקה מיוחדת ויקרה. כל אזרח יוכל באמצעותה לבדוק בעצמו תקלות מציקות בבית כמו דליפות מים. שיטה המבוצעת במצלמות כאלו וביעילות מזה זמן.
חברות רבות בארץ ובעולם מפתחות כיום יישומים חדשים של מצלמות אינפרא אדום למטרות כמו ביטחון פנים. כך למשל יש חברות היודעות לאתר חשודים באמצעות מצלמות כאלו וחברות אחרות חומרי נפץ. ד"ר ניצן יניב מן החברה מעריך, כי עם השלמת פיתוח אב הטיפוס של מצלמה רב שימושית לטלפון סלולרי, תתאפשר גם הפעלה של יישומים כאלו בטלפון האישי. התקדמות נוספת של יצרני המצלמות, תאפשר בעתיד לשלב את המצלמה גם בטלפון עצמו, ולא רק במודל חיצוני כמו אוזנייה כיום.
המצלמה תכנס בקרוב לניסוי שדה. פיתוח היישומים למצלמה הוא המשך הפעילות של ד"ר יניב ליישום חישני אינפרה אדום לשימוש נגיש. מוצר קודם, לאיתור קרדיולוגי בפאלם ובסלולר שאפיין החוקר, זכה בשנה שעברה במענק של המדען הראשי, ובפרס, בתחרות העולמית השנתית לחידושים תעשייתיים שנערכה בחסות הועדה המדעית של האיחוד האירופאי למוצר רפואי חדש.

תאריך:  16/09/2004   |   עודכן:  16/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il