|
תאריך:
|
12/03/2012
|
|
|
עודכן:
|
12/03/2012
|
|
1 |
|
|
ירושלים, א' בתמוז תש"ז
19 ביוני 1947
לכבוד
הסתדרות אגודת ישראל העולמית,
רח' בן יהודה,
בנין סנסור,
ת"ד 326
ירושלים
א"נ
הנהלת הסוכנות שמעה מפי היו"ר שלה על מבוקשכם בדבר הבטחת עניני האישות, השבת, החינוך והכשרות במדינה היהודית לכשתקום בימינו.
כפי שמסר לכם היו"ר של ההנהלה אין הנהלת הסוכנות או שום גוף אחר בארץ מוסמכים לקבוע מראש את חוקת המדינה היהודית לכשתיווסד.
הקמת המדינה זקוקה לאישור האו"מ, וזה לא יתכן אם לא יובטח חופש המצפון במדינה לכל אזרחיה ולא יהיה ברור שאין הכוונה להקמת מדינה תיאוקרטית.
במדינה היהודית יהיו גם אזרחים לא יהודים- נוצרים ומוסלמים, וברור שמן ההכרח יהיה להבטיח למפרע שוויון- זכויות מלא לכל האזרחים והעדר כפיה או אפליה בענייני דת או בעניינים אחרים.
שמענו ברצון שאתם מבינים שאין שום גוף מוסמך לקבוע למפרע חוקת המדינה ושהמדינה תהיה בתחומים מסוימים בת-חורין לקבוע את חוקתה לפי רצון אזרחיה.
יחד עם זאת מעריכה ההנהלה את תביעותיכם והיא יודעת שאלה הם דברים המדאיגים לא רק חברי אגודת ישראל בלבד, אלא רבים משלומי אמוני ישראל שישנם במחנות הציונים ומחוץ לכל מפלגה, והיא מתייחסת בהבנה גמורה לתביעותיכם שהנהלת הסוכנות תודיע לכם מה עמדתה היא בשאלה שהצגתם, ומה היא מוכנה לעשות, במידה שהשפעתה והכרעתה מגעת, למען מלא מבוקשכם בשאלות הנזכרות.
הנהלת הסוכנות מילאה את ידי החותמים מטה לנסח את עמדתה בשאלות אשר נקבתם בשיחה, והרינו מודיעים לכם בזאת את עמדת הסוכנות:
א. שבת. ברור שיום המנוחה החוקי במדינה היהודית יהיה יום השבת, כמוכן מתוך מתן רשות לנוצרים ובעלי דת אחרת לשבות ביום החג השבועי שלהם.
ב. כשרות. יש לאחוז בכל האמצעים הדרושים למען הבטיח, שבכל מטבח ממלכתי המכוון ליהודים יהיה מאכל כשר.
ג. אישות. כל חברי ההנהלה מעריכים את רצינות הבעיה וקשייה הגדולים, ומצד כל הגופים שהנהלת הסוכנות מייצגת, ייעשה כל מה שאפשר למען ספק בנידון זה את הצורך העמוק של שלומי הדת, למנוע חלילה חלוקת בית ישראל לשניים.
ד. חינוך. תובטח אבטונומיה מלאה של כל זרם בחנוך (אגב משטר זה קיים גם בהסתדרות הציונית ובכנסת ישראל גם עכשיו) ולא תהיה שום פגיעה מצד השלטון בהכרה הדתית ובמצפון הדתי של שום חלק בישראל.
המדינה, כמובן, תקבע את המינימום של לימודי חובה, הלשון העברית, היסטוריה, מדעים וכדומה, ותפקח על מלוי מינימום זה, אבל תתן חופש מלא לכל זרם לנהל את החינוך לפי הכרתו ותתרחק מכל פגיעה במצפון הדתי.
בכבוד רב,
בשם הנהלת הסוכנות היהודית
(-) ד. בן גוריון
(-) הרב י. ל. פישמן
(-) י. גרינבוים
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הנ"ל |
|
|
2 |
|
|
הצימאון להגיע אל חקר האמת של הדברים היה משוש דרכי עוד משחר ילדותי. היה זה יצר, טבע, שטבע אללה בליבי, ולא עניין של רצון והתאמצות. ועם הגיעי לגיל הבגרות נותק קשר הקבלה המסורה מליבי, והתמוטטו אמונותיי אשר הונחלתי, כי הנה ראיתי אשר נערי הנוצרים לעולם יגדלו ברוח הדת הנוצרית, ונערי היהודים לעולם יגדלו ברוח הדת היהודית, ונערי המוסלמים לעולם יחונכו ברוח הדת המוסלמית, וכן שמעתי את המסורת המסורה מפי שליח אללה, תפילת אללה עליו וברכתו לשלום, כאשר אמר: "כול ילוד יוולד בתכונתו הטבעית, אך אבותיו יגדלוהו ברוח הדת היהודית או הנוצרית או האמגושית".
ליבי וכול קרביי נעורו לבקש את אמיתותה של אותה התכונה הטבעית השורשית, ואת אמיתותן של האמונות המסורות במסורת הורים ומורים, ואת ההבדל בין המסורות הללו, שיסודותיהן הראשונים נקנים על-ידי שינון בעל-פה, ושההבחנה בין מה שנכון ובין מה שמוטעה בהן שנויה במחלוקת.
אז אמרתי לנפשי: מלכתחילה איני מבקש אלא את הידיעה על אמיתות הדברים. על כן מן ההכרח לדעת ידיעה אמיתית מהי. ניראה לי, כי ודאית היא הידיעה אם הדבר הידוע גלוי וברור בה ללא כול ספק.
ידיעה זו אין בצידה כול אפשרות לטעות או להניח הנחת שווא , ודבר מעין זה אף לא יעלה על הדעת. ידיעה זו צריך שיהא בה הביטחון מפני הטעות, מלווה ודאות במידה כזו, שאפילו ייצא אדם, ההופך אבן לזהב ומטה לנחש, להוכיח את ביטולה, לא יעורר בה ספק או הכחשה. כי הינה, בהיותי יודע כי העשרה מרובים מן השלושה, אם יאמר לי אדם: "לא, כי השלושה מרובים מן העשרה, ואוכיח זאת בהפיכת מטה זה לנחש", והאומר אף יעשה כדבריו ואראה זאת במו עיניי – לא אטיל בשל כך ספק בידיעתי.
הדבר יעורר בי אך פליאה על דרך יכולתו לעשות זאת, אך לא ספק במה שידעתי. וכך הבינותי, שכאשר לא אדע דבר באופן זה, ולא תהא לי ודאות מסוג זה, תהא ידיעתי ידיעה שאין בה לא אמון ולא ביטחון, וכול ידיעה שאין עמה ביטחון אינה ידיעת ודאי.
{אבו חאמד מחמד אל-גזאלי / הפודה מן התעיה והטעות [קטע מתוך פרק ראשון, הוצאת דביר 1965 (תרגמה: חוה לצרוס-יפה)]}
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הנ"ל |
|
|
3 |
|
|
תראו תראו מי מדבר, הסובול שנתפס בגניבה ממעביד וישב על כך שנה בכלא.
ובהשראת החמס/הפלשתינאים הוא גם מוציא לעז על מנהיגנו.
התיפייפות פאטתית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ממון |
|
|
|
|
|
לפי תגובות המאושפז ב- 188.165.69.188 IP , סביר להניח שהוא משתייך לקבוצה המוגדרת כבעלת פיגור שכלי בינוני.
פיגור שכלי בינוני נחשב למנת משכל .54-40
פיגור שכלי קשה נחשב למנת משכל 39-20
פיגור שכלי עמוק נחשב למנת משכל נמוכה מ-20 |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
|
|
|
פיגור שכלי בינוני, כמו זה שבו לוקים, למשל, " י.ש " ו- " לא י.ש " -- גורם סבל רב לסביבה, אבל בו בזמן גם תסכול כרוני לעצמם, מאחר שברמת פיגור בינונית מודעים הלוקים ךמיגבלותיהם השכליות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הנ"ל |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
זיוה גל
כְּשֶׁהַטִּפְּשׁוּת צוֹרַחַת בְּכִכַּר הָעִיר
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|