X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים

למה קיים בנו הצורך לחנך?
חינוך, הוא אמצעי התנהגותי כוחני לשם השליטה, ולכן המחנך הוא השולט במחונך. חינוך, משקף התנהגות שהיא אמוציונלית, שהיא אינה רציונלית.
החינוך, בשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית, מתחיל במשפחה, והוא מלווה אותנו לאורך כל חיינו, אם זה במשפחה, בגן, בבית הספר, צבא, לימודים, חברה, עבודה, זוגיות, ועוד.
למה? כי כולם רוצים לשלוט בכולם. כי כולם רוצים לחנך את כולם. כי כל אחד רוצה שהאחר יהיה זהה לו.
מהות ומטרת החינוך נובעת, מתוך הצורך והנזקקות הרגשית, המחשבתית והדמיונית של בן האנוש, אשר נמצא במעמד המחנך, לחנך מתוך מניעים אגואיסטים, אינטרסנטים, אידיאולוגים, אם זה אישי, משפחתי וחברתי.
החינוך נועד, כאמצעי שליטה לעיצוב תודעתם של המחונכים, בהתאם לאותם אינטרסים. החינוך נועד, להעביר מסר מסוים, מתוך ערכיו של המחנך למתחנך.
החינוך נעשה גם באמצעות סמכות ההורים, וגם מתוך סמכות שלטונית או דתית או צבאית או אחר, באמצעות חוקים או מצוות או פקודות על-ידי כוחניות שליטה ואמצעי הענשה, כדי להפחיד את המחונך או המחונכים, כדי שיעברו את סדרת החינוך, האילוף, עד לעיצוב אישיותם, בהתאם לצרכים של המחנך והאידיאולוגיה שלו, או כשליח וכנציג של בעל האידיאולוגיה.
ניתן לחנך, לתכנת ולאלף אנשים, שאינם מגובשים באישיותם, ולנצל אותם לצרכים של אנשים אחרים.
החינוך, יוצר מציאות שהיא אשליה. אשליה במבחן המציאות האמיתית מתנפצת לה בסופו של דבר, לפעמים זה קורה בטווח הקצר, ולפעמים זה קורה באותו הדור, או לאחר דור או כמה דורות.
למה? כיוון שהחינוך נעשה מתוך מניעים רגשיים, אמוציונליים, ולא ענייניים, שאינם תואמים את תהליך ההתפתחות שלנו, בהתאם למהות ומטרת החיים. כלומר, שיטת החינוך אינה מתאימה לזהותנו האמיתית, ולמציאות האמיתית.
כתוצאה מגישה זו, האנשים חיים בפחד ובבילבול. כאשר אנשים חיים בפחד ובבילבול, בגלל שמנסים לחנך אותם, לתכנת אותם, לאלף אותם, המצב יוצר אנטגוניזם, מה שמוביל, להתנגדות, לחוסר רצון לשתף פעולה, למרד, להפיכה.
אפשר לראות דוגמאות למצב זה, בזוגיות, בתא המשפחתי, בבית ספר, במדינה, בצבא, או אצל כל אחד ו/או קבוצת אנשים שמנסים לחנך אותם.
איך צריך להיות? זהותינו האמיתית היא, כאשר אנחנו חופשיים. כלומר, כל ניסיון לשלול מאיתנו את החופש, שאותו אנחנו צריכים, ולו אנחנו זקוקים, לשם החקירה, הלמידה וההתפתחות שלנו, כדי שנכיר את עצמנו ואת המציאות שבה אנחנו חיים, כדי לממש את מהות ומטרת חיינו, בדרך שאנחנו בוחרים, תגרום לעצירת התהליך.
ברגע, שגורמים לנו לעצירת התהליך להתפתחות, בדרך שאנחנו בוחרים, ושוללים מאיתנו את החופש והחירות, יבצר בנו הצורך להתנגד למי שמתנגד לכך שנהיה חופשיים להחליט לעצמנו ובעצמנו. שיטת החינוך משקפת זאת, ואפשר לראות זאת בכל תחום בחיינו.
כדי להבין איך צריך להיות, צריכים לחזור להורים, לתא המשפחתי, כי משם בעצם הכל מתחיל. תינוק שבא לעולם, מתחיל את תהליך הלמידה, החקירה שלו לשם הגדילה וההתפתחות. כיום, הגישה של ההורים היא לחנך, לשלוט, להנהיג, ואף להפעיל כוח, אם הוא מילולי או פיזי, כדי לחנך.
גישה זו עוצרת את התהליך של התינוק, הילד, הנער, ולכן הוא תקוע מבחינה התפתחותית גם בבגרותו, אלא אם כן הוא הבין את בעיותיו ותיקן אותם, אבל עם הידע הקיים כיום, המשימה היא כמעט בלתי אפשרית.
לכן, הדרך, הפתרון, הגישה צריכה להיות, כך שההורים יזרמו עם התינוק, הילד, הנער שלהם, ויאפשרו לו ללמוד, לחקור, לגדול ולהתפתח בדרכו שלו, עם כל הטעויות שהוא עושה בדרך. ללא הטעויות שנעשה, לא נוכל ללמוד ולהתפתח.
הבסיס לכל, אלה הם התובנות שיש להורים, כלומר הורים שיש להם תובנות שהם יכולים להקנות לילדים שלהם שיעזרו להם בהתפתחות, יסבלו פחות מהורים שיש להם תובנות מועטות להקנות. לכן, הכל תלוי בנקודת הפתיחה של התינוק שבא לעולם, לילד ולנער הגדל.
אם, ההורים יבינו, איך להתייחס לעובר, לתינוק, לילד, לנער בתהליך ההתפתחות שהוא עובר, נדע גם מבחינה חברתית, איך להתייחס אחד לשני. כאשר, נבין ונגיע לרמה התפתחותית מתקדמת זו, נבין שאין צורך בחינוך.
צריך לזרום ולאפשר לכל אחד ללמוד ולהתפתח בדרך שלו, מה שהוא רוצה, כמה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, איך שהוא רוצה, עם מי שהוא רוצה, ובחינם.
כי, השיטה הקפיטליסטית, שבה הכסף הוא האמצעי מחייה והישרדות, שיטה זו הורסת הכל, ובעיקר עוצרת את תהליך ההתפתחות שלנו. צריך, לאפשר את החופש והחרות, שמשקפים את מי שאנחנו, יצורים חופשיים, שצריכים לקחת אחריות על מעשינו.
החופש והחירות, הם נושא חשוב לבריאותנו, מתוך מגוון רחב של נושאים שצריך להבין בהם, איך לחיות ברוגע ובשלווה.
מסקנה: שיטת החינוך, היא שיטה כוחנית, לשם השליטה לעיצוב אישיותנו, עיצוב שנעשה מתוך אינטרסים רגשיים, אמוציונליים, שיוצרים אידיאולוגיות שהן אשליות, שאין להם כל קשר לתהליך ההתפתחות, לשם גיבוש האישיות האמיתית שלנו.
לסיכום, הכל מתחיל מההורים. אם נדע, איך להתייחס לתהליך הגדילה וההתפתחות של הוולד, התינוק, הילד, הנער, נדע גם, איך ליצור מערכת יחסים חברתית, שתואמת את אישיותנו האמיתית, ואת המציאות האמיתית שצריכה להיות.
השיטה הקפיטליסטית, שבה הכסף הוא האמצעי מחייה והישרדות, היא אחת השיטות האכזריות שהמצאנו לעצמנו, שעוצרת אותנו, ואינה מאפשרת לנו ללמוד ולהתפתח.
שיטת החינוך, אינה מאפשרת לנו ללמוד ולהתפתח בדרך שלנו, זרימה, שתאפשר את החופש המוחלט והחירות לשם החקירה, הלמידה וההתפתחות שלנו.
שיטת החינוך, עוצרת אותנו מללמוד ומלהתפתח. לכן, אם רוצים ללמוד ולהתפתח, צריך להפסיק את שיטת החינוך, להבנתי ומניסיוני.

תאריך:  03/01/2010   |   עודכן:  03/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי קרמר
יוסי קרמר
שאול דישי
פרק שלישי ובו יוסבר קצרות וינוסח נמרצות וברורות - כמו מה וכמו מי עתיד הסרט להמריא ואחר-כך לנחות
אפרת אברמסון-משה
שאול דישי
מתוך פרקים בתולדות הסרט המתהווה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il