X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומנים אישיים

שלום לקוראי הנאמנים. מצבי הבריאותי הוא די יציב. לא משתנה. המחלה עמידה. וכרגע אין מה לעשות אלה להמתין להתפרצותה מחדש שעלולה להתרחש בכל רגע.
בימים אלו ממש הוגשו המסמכים למציאת תורם למח עצם בשבילי. ברגע שמילאו לי את הטפסים התגלה לי כי החיפוש אחר תורם אינו כלול בסל הבריאות. כלומר, תרצה קופת החולים תתקצב את החיפוש, לא תרצה הקופה לא תממן את החיפוש.
עלותו של חיפוש כזה יכולה לעלות כ-30,000$, סכום די נכבד. הקופות מצידן מנסות לדחות חיפוש כזה עד לרגע האחרון. כי מדוע להזדרז - אולי החולה ימות קודם. חיפוש כזה של תורם יכול להמשך כמה שנים. מציאת תורם היא די משמעותית וקריטית.
אם החיפוש יידחה כאשר מצבך קריטי יש סיכוי סביר שכאשר יתחילו לחפש הנושא יהיה מאוחר מידי ואולי תמות לפני כן.
גם כאשר מוצאים תורם מתאים יש סיכוי שלבסוף התרומה לא תמומש בגלל סיבות שונות ומשונות. אחת הבעיות הקשות שבמדינת ישראל אין מספיק תורמים בגלל סיבות שונות ומשונות. אנשים בארץ חושבים שלהם זה לא יקרה, אך כולנו חשופים למחלות ארורות אלו. מדוע אנו צריכים לסמוך על עמי העולם ולהיות פרזיטים עד כדי כך?
בדיקת ההתאמה פשוטה עד מאד. סה"כ בדיקת דם פשוטה. התרומה מסובכת יותר אך אינה מסכנת את התורם בכל סיכון אפילו לא באחוז אחד. אולי אנו היהודים עם של פרזיטים שאוהבים לקבל אך לא לתת, ואין לנו כל חמלה ורצון להציל חיי אחרים וכל השאר הם דיבורים כלפי חוץ בלבד.
תראו את מצב התורמים בגרמניה, בארצות הברית, בצרפת ואנגליה ואז תבינו היכן אנו מצויים. עמוק עמוק בין הפרימיטיביים שבין העמים. המאוהבים בעצמנו ולא מוכנים לעזור לזולתנו. כמובן שהמודעות לתרומת מח עצם ואיברים הולכת וגדלה אך האחוזים כה נמוכים עד כדי כך שאנו צריכים להתבייש כמדינה וכעם.
בימים האחרונים נפתחה עמותה שמטרתה עזרה לחולי מאלומה נפוצה. סרטן מח עצם. שמה של העמותה הוא "אמין" ומטרתה לעזור לחולים במאלמה נפוצה במתן תשובות לשאלות בנושאים שונים, תרגום חומר לעברית, פתיחת סדנאות לתמיכה בחולים ובמשפחותיהם, הפעלת לחץ על משרד הבריאות בהכנסת תרופות חדשות לסל ועוד. חולים במחלה זאת הרוצים לפנות בשאלות ובבקשות מוזמנים לפנות למתי רביבי mati-r@013.net.il או לציפי פרבר zipyfarb@netvision.net.il.
כמו כן השבוע פתחנו את חברת המלכ"ר להקמת בית החולים לטיפול בהיפר תרמיה, בפרק הבאה ארחיב בנושא.
לנושא שברצוני להעלות השבוע - חולה הסרטן ומצבו הנפשי. חולה הסרטן מתמודד עם מספר חזיתות בו זמנית. הסביבה והמשפחה שעל תגובותיהם כתבתי בפרק הקודם, ומקום העבודה שיוקדש לו בעתיד פרק נפרד.
כרגע אתייחס למצב הנפשי הכולל של האדם שחולה במחלת הסרטן או כל מחלה ממארת אחרת. למצבו הנפשי של החולה יש השפעה חשובה ביותר להחלמתו או ייצוב מצבו הבריאותי של החולה. מצבו של החולה תלוי בהרבה גורמים. יחס המשפחה ומה היא משדרת. יחס הסביבה הקרובה והרחוקה. מצבו הנפשי הכולל של החולה. מצבו במקום העבודה ויציבותו הפיננסית של החולה.
מצב התקדמות המחלה והריפוי. הרגשות סובייקטיביות ואובייקטיביות ששניהן לפעמים הן פרי דמיונו של החולה ואין להן קשר למציאות. בכל שלב שהחולה מצוי בו, וכל התייחסות שיש לו לאחד הפרמטרים שכתבתי ישנה חשיבות עליונה למצבו הנפשי של החולה. חולה שאחד הפרמטרים אינו מיוצב אצלו יסבול מדכאונות ומשברים, מחשבות אובדניות, הסתגרות וכל זה יגרום לחולה וישפיע עליו מידית על מצב מחלתו ואף לריפוי או התגברות המחלה ואף בסוף למוות.
למשפחה הסובבת ולסביבה ולמקום העבודה יש תפקיד חשוב ביותר בהחלמה או בייצוב המחלה ובהרגשתו של החולה כולם ביחד וכל אחד לחוד תורמים ישירות לשני הכיוונים גם להחלמה וגם למותו הישיר של החולה. על כן יש לשאוף שכל הגורמים יבינו זאת ויפנימו זאת. אם כמובן יש להם אינטרס שהחולה יבריא או יחוש יותר טוב באם מחלתו ממארת.
אני לדוגמא לא מתייחס כלל למחלה. היא לא מעניינת אותי. אני צריך לחיות. המחלה היא בעייתו של הרופא, הבעיה שלי היא לחיות, ליהנות מהחיים ולמצות אותם עד כמה שאפשר יותר. הרופא יתמודד עם המחלה ואני אתמודד עם כל השאר. המחלה מטרידה אותי מאט מאד במשך השבוע. אני נזכר בה רק כאשר אני בבית החולים מבצע בדיקות או טיפולים. מעבר לכך היא לא מעסיקה אותי. כמו כן המוות אינו מפחיד אותי לי אין בעיה עם הסוגיה הזאת. הספקתי המון בחיי ואני יכול להספיק יותר אם רק יתאפשר לי. אני שלם עם מעשי ונכון לכל קרב.
בזמן האחרון מנסים קרובי וידידי להשפיע עלי לקבל ברכות של רבנים שונים בינהם הרב אלישיב בכבודו ובעצמו שמוכן לקבלני בביתו שבירושלים. אין אני רואה בכך כל תועלת כי אני לא מאמין בברכות, בלחישות, בקמעות וכל שאר דברים, נכון אני מאמין באמונה שלמה בקיומו של אלוהים, אך לא בכל מיני מנהגים שהשתרשו בקרבנו חלקם פגאניים ועבודת אלילים. אני לא חולק על קיומו של האלוהים אך חולק בכל אלו המנסים לסחור בשמו. הכוונה אינה לרב אלישיב שהוא אדם ישר דרך ועושה את מעשהו באמונה מלאה ולמען השם בלבד ואינו רוצה כל תמורה עבור הברכה אלא עושה זאת באמונה מלאה שזה יעזור לי.
אני טוען לכל השאר שבמעשיהם רואים ברכה כספית יפה והכנסה שלא תביש קונצרנים ענקיים. אני גם מאמין שאלו שמאמינים בברכות הללו אכן הן עוזרות להם לפחות בהרגשתם. וכן עוזרות להם נפשית ואף מביאות בזמן זה או אחר למזור בכאביהם. כי האמונה היא גורם חשוב בריפוי. אך צריך להיזהר למי פונים בכדי לא ליפול לידיו של שרלטן זה או אחר. האמונה היא חלק חשוב ביותר במדד יציבותו הנפשית של החולה.
אני מאמין כי האמונה מחזקת את ידי החולה המאמין באמונה שלמה באל ויש לעודד אותה, אך ורק בצורתה הטהורה. ולא באמונות טפלות. לא ליפול לידיהם של חמדנים ומכשפות שונות בכל הצורות האפשריות. הדרך הנכונה לכך שמי שדורש ממך כסף עבור הברכה אז תבדוק טוב ב-99% מהמקרים הוא שרלטן.
להתראות בפרק הבא.
אלכס

תאריך:  03/04/2005   |   עודכן:  03/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il