X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מסעדתו הכשרה של מאיר אדוני רחוקה מלהזכיר את "כתית" המעולה והמיתולוגית שלו. האם זה בגלל מגבלות הכשרות, או שמא בשל הרחבת עסקים?
▪  ▪  ▪
מאיר אדוני [צילום: דן פרץ, יח"צ]

קולינריה כשרה היא הימור לא פשוט. מטבע אופייה יש בה שלל-מגבלות. לא כל בשר נחשב לכשר ואסור לערב בשר בחלב. וכדי לרצות את רצון הסועד - צריך להיות אשף בבישול.
משף הצמרת, מאיר אדוני, ניתן לצפות שיעמוד במשימה. כשהקים, לפני פחות משנה, את מסעדת "לומינה" שלו בקומת הקרקע של מלון "קרלטון" בתל אביב, הוא ממש הפליא לעשות. ארוחה במסעדתו החדשה הייתה בבחינת חוויה קולינרית גם למי שאינו מקפיד על קוצו של יוד בהלכות הכשרות.
ועכשיו, פחות משנה לאחר שהוקמה, "לומינה" כבר איננה מה שהייתה. האם הסיבה נעוצה ביצר ההתפשטות הגדול של אדוני? אחרי ככלות הכל הדברים אמורים במסעדה הרביעית שבבעלותו! ואם להשוות למסעדת האם שלו, "כתות", הנחשבת למסעדה מעולה בהחלט - "לומינה" ממש מפגרת אחריה.
אובדן-טעם
ל"לומינה" הגענו בשעת בין-ערביים כדי ליהנות מתפריט-ערבית. היינו ארבעה סועדים במניין והבחירה שלי נפלה על פפרדלה-הדרים. הוגשה לי מנה אדירה בכמות, גדושה אטריות ארוכות ורחבות, עם רצועות דקיקות של חזה-אווז מעושן, שעועית ירוקה מוקפצת, ביצה עלומה ושקדים. כל העיסה תובלה בשומר, באיולי של שום ובשמן-הדרים. התחושה בפה הייתה ממש של אובדן טעם ברור. לא לפה, לא לשם.
בת הזוג תימרנה על קרפ הונגרי, במילוי תבשיל של בקר, מלווה פטריות-חורש בציר-עגל וטימין. את הטעם לבצק המגולגל הוסיפו, אחר כבוד, תפוחי העץ והשזיפים המעודנים, שהתכרבלו בקירבו. הייתה זו בהחלט מנה לעניין.
למטה מבינוני
ואז הגיעה הנפילה הגדולה. היא הייתה מנת-חלקה של קרובת-משפחה, שהמרה על עוף מרקש. הדברים אמורים בעוף-קונפי צלוי, עם קוסקוס, צנוברים, דלעת ומשמש, חומוס ספוגי ורוטב-טרטר. העוף היה נא ויבש, ונותר אחר לא-כבוד בצלחת. החרה-החזיק אחריה הבעל. הוא רטן על הגפילטע פיש בסגנון רומני שהוגש לו, עם סלט של לשון וסלקים. הדג היה חסר-טעם ממש, בהשוואה לגפילטע פיש פולני מתקתק. גם הסלט לא הצדיק את עצמו ונותר ברובו על גבי הצלחת.
לרוויה לגמנו יין וסודה, ולקינוח הזמנו פנה-קוטה סבירה, עם אספרסו כפול, שהוכן כלאחר יד. התשלום הסתכם ב-620 שקל, בתוספת תשר של 12%. את "לומינה" זיכינו ב-6 מתוך 10 נקודות של הסולם הקולינרי שלנו. זה ציון של "מספיק"? - לא בשבילנו!

תאריך:  29/04/2015   |   עודכן:  29/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כתית בע"מ / .Katit Ltd
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
ב-1 במאי ייפתח בתל אביב פסטיבל הצילום הישראלי "בדרך לאילת", שיטלו בו חלק 30 צלמים עולים, שרובם חיים בדרום. תוצג בו מעין כרוניקה של טבע הארץ ושל אנשיה, בעיקר בדרום, שתועדה על-ידי צלמים בזמן אמת
שושנה ויג
אם הילד או התינוק מגיע בשש בבוקר ועוזב בשמונה בערב אין סיכוי שידע מהי שמש. ילד אחד הצביע כל הזמן על הדלת כי רצה שכרמית תיקח אותו החוצה אם תלך
ראובן לייב
מסעדת "מנציני" שבהרצליה נתברכה בכל המעלות המתבקשות ממסעדה משגשגת: האוכל בה טעים ופיקנטי, השרות הוא מעל ומעבר, המחיר הינו זול להפליא, השהות נעימה והניקיון הוא מופתי. מה עוד תבקשי מאיתנו מסעדה ואין ואין עדיין?
איתמר לוין
גם ביום עמוס בתיקים פליליים, ניתן לשמור על הסדר באולם, וחשוב מזה - להתנהל ביעילות תוך שמירה על זכויות הנאשמים. קחו לדוגמה את יוסי טורס מבית המשפט בקריות
ד"ר רחל רענן
גם אתם לא מבינים את המספרים ואת הוויכוחים בפרשת הזיהום במפרץ חיפה? קבלו מדריך לקשר שבין זיהום ותחלואה וגם כמה טיפים שיסייעו לכם לשמור על הבריאות בסביבה העירונית המזוהמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il