עולם האפשרויות הבלתי-מוגבלות של אמנות הנייר נחשף לראשונה לקהל הרחב בתערוכה בינלאומית ייחודית, שנפתחה בסוף השבוע במוזאון יפו. 32 אמנים כישרוניים מרחבי הגלובוס, שחברו בה יחדיו, חושפים בתערוכה דמויות רב-גוניות, הלקוחות היישר מעולם הדמיון, כשהם יוצרים מהן, בידיהם האמונות, יצירות-אמנות מרהיבות של ממש, בדמות מפלצות, חיות מוזרות, ופיות תלת-ממדיות.
התערוכה אינה אלא מסע קסום ומרתק, ללא זמן ומקום, שבו החומר הפשוט, הזמין והיומיומי של הנייר הופך, בעצם, למהות היצירה. בתוך כך מן הראוי לציין שתערוכת יצורי הנייר נמנית עם מספר מצומצם ביותר של תערוכות דומות בעולם, המתרכזות לאו-דווקא הנייר, אלא סובבות סביב תמה מרכזית של יצורים - החל ביצירת היצור עצמו, כפי שהוא מצטייר בדמיונו הפרוע של האמן, וכלה בהמחשתו בנייר, במגוון של טכניקות שנונות.
טכניקות שנונות ניכר באמנים המשתתפים בתערוכה שהם נהנים מחופש מוחלט של יצירתיות, מה שמאפשר להם להעניק ליצורים שלהם תכונות גרנדיוזיות, כמו סוס מעופף, או למה בעלת שני ראשים - יצורים שמטבע הדברים לא נראו קודם לכן. את היצורים מדמיינים יוצריהם לאו-דווקא על הנייר, אלא בצוותא איתו, כאשר הם מצליחים להפוך דפים וגיליונות של טאבולה ראסה לחומר-גלם..
אחת הטכניקות הבולטות בתערוכה היא האוריגמי, שאינה אלא אמנות הטרנספורמציה מפיסת-נייר לפסל. מסתבר כי אמני האוריגמי עובדים תחת מגבלות חמורות, תוך שהם משתמשים בריבוע הלקוח מגיליון של נייר חלק, ללא שום הזדקקות לתוך או הדבקה, אלא באמצעות קיפול בלבד.
טכניקה בולטת נוספת הבאה לידי ביטוי בתערוכה היא שימוש בחיתוכים מגיליון של נייר חלק, אחיד וחסר-צבע, כשמחיתוך החלקים נגלים, לפתע, לעין המתבונן צורה וגוונים של שחור ולבן, והכל כמובן תודות למשחק של אור וצל, המשנה דרמטית את מראהו של הדף החלק.