X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פיתוח תחליפי בשר
מובילות ישראלית: בדרך להפוך למעצמת חלבון
בעבר אמר נתניהו כי "ישראל תהיה מעצמת חלבון אלטרנטיבי", ובימים אלה מקדם משרד ראש הממשלה הצעה להחלטה שתפתור את המחסור במזון, תחזק משמעותית את הכלכלה ותהיה ידידותית לסביבה

פתרון לביטחון המזון, לאספקה ולייצור שלו באופן שיחזק את כלכלת המדינה ועוצמתה נמצא בימים אלה בהכנה. משרד ראש הממשלה רואה בנושא קידום תחליפי החלבון את אחד היעדים הלאומיים, ואת החשיבות העליונה לקידום הנושא ביטא בעבר בנימין נתניהו באומרו כי "ישראל תהיה מעצמת חלבון אלטרנטיבי".
[צילום: לע"מ]

בסוף השבוע (30.3.23) קיימו מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי ויועצת ראש הממשלה לזכיות בעלי חיים טל גלבוע סיור בשתיים מחברות הפודטק המובילות בתחום תחליפי החלבון - "רימילק", המייצרת חלב משמרים ומו"פ "תנובה", לייצור מרבית מוצרי החלבון החלופיים לשוק הישראלי. בימים אלה פועלים במשרד ראש הממשלה להביא החלטת ממשלה לקידום נושא תחליפי החלבון ולשמירה על המובילות הישראלית. משרד ראש הממשלה ישמש גם כגורם מתכלל, על-מנת לדאוג להישגים רבים בתחום.
תעשיית המזון לבעלי חיים היא תורמת מרכזית למשבר האקלים. תעשיית המזון מהחי אחראית לכ-15% מפליטת גזי החממה ולרבע מזיהום המים המתוקים בעולם. יותר משליש מהיבולים בעולם משמשים להאכלת בעלי חיים, בעוד 820 מיליון בני אדם סובלים מרעב, והמספרים הללו הולכים וגדלים.

מציאת מזונות חלופיים עם השפעה סביבתית מופחתת וצריכת אנרגיה נמוכה צוברת תאוצה. חלבונים חלופיים יכולים לטפל בבעיות אלו על-ידי פיתוח מזונות חדשים ידידותיים יותר לסביבה ובעלי טביעת רגל פחמנית נמוכה יותר. שוק תחליפי החלבון צפוי להגיע ל-290 מיליארד דולר עד 2035. בישראל יש יותר מ-100 חברות בתחום, ו-40% מהן הן הזנקים שמפתחים טכנולוגיות חדשניות.
ישראל כבר מוכרת כמובילה עולמית בתחום הטכנולוגיה החקלאית, והמדינה נמצאת בעמדה טובה למנף מומחיות זו כדי לבסס את עצמה כמובילה עולמית בטכנולוגיית תחליפי חלבון.
מסלול החממות והמעבדה הוא אחת הפעילויות המשמעותיות שמובילה ישראל בתחום טכנולוגיית המזון. היא כוללת ארבע חממות ומעבדות בתמיכת הרשות המלוות יזמים וחברות בתחילת דרכם. החממות המופעלות על-ידי תאגידים גדולים כמו שטראוס, תנובה וטמפו מסייעים ליזמים להקים הזנק המבוסס על רעיון טכנולוגי חדשני באמצעות מתן מענקים ומסגרת תומכת לפיתוח הרעיון למוצר מסחרי. לאחר שהמוצר מוכן להעברתו לייצור, החברות נתמכות במסלול "מעבר מפיתוח לייצור", במסגרתו פותח תהליך הייצור ההמוני להקמת פס ייצור.


מהם תחליפי חלבון
חלבונים אלטרנטיביים הם סוג של חלבון שנועד להחליף בשר, מוצרי-ים, ביצים וחלב רגילים בתחרות על טעם ומחיר. ישנם שני סוגים עיקריים של תחליפי חלבון: צמחיים ותרבותיים. חלבונים מהצומח עשויים מצמחים ומדמים את הטעם והמרקם של מוצרים מן החי. הם מתמקדים במתן מענה מלא לאוכלי בשר ואינם מיועדים לצמחונים או למי שמפחיתים צריכת בשר. חלבונים מתורבתים הם בשר אמיתי של בעלי חיים שתורבת ישירות מתאי בעלי חיים. הבשר שנוצר זהה לבשר רגיל. שני סוגי תחליפי החלבון שואפים לכבוש את השוק על-ידי ייצור מוצרים בעלי טעם זהה או טוב יותר לצרכנים, מחיר זהה או פחות, ולכן, אין צורך בשינוי התנהגות מכוון. מכיוון שהייצור של חלבונים אלו יעיל הרבה יותר, הרחבתם אמורה לאפשר ירידת מחירים כדי שיוכלו להתחרות טוב יותר בבשר רגיל.

הממשלה מכירה בהזדמנות להובלה עולמית בתחום זה ומעודדת פעילות חברות באמצעות מענקים ומסגרת תומכת. רשות החדשנות תומכת בהזנקים משלב הרעיון הראשוני ועד להקמת פס ייצור חדש בארץ. Redefine Meat ו-Zero Egg הן שתי דוגמאות לחברות ישראליות שקיבלו תמיכה מקיפה מרשות החדשנות. Redefine Meat משתמשת בייצור תעשייתי דיגיטלי כדי לייצר מוצרי Alt-Steak על בסיס צמחי בעלי מרקם, טעם ומראה של בשר מסורתי. Zero Egg, החולמת שכל המזון הטבעי ייוצר בדרכים שלא יפגעו בבעלי חיים, מפתחת תחליפי ביצים. לחברה מוצרים כמו תחליף אבקה, נוזל קפוא וחביתה קפואה על בסיס נוסחה ייחודית הכוללת חלבוני סויה, חומוס, תפוחי אדמה ואפונה. שתי החברות קיבלו מענקי תמיכה לפיתוח מוצרים ומענקים להקמת פס ייצור. לישראל מערכת אקולוגית מובילה בתחום תחליפי החלבון, כאשר חברות מפתחות פתרונות לתחליפי בשר וייצור מזון טבעי ללא בעלי חיים.
נוזל "אפס ביצה" מחליף ביצה שלמה במגוון מנות כמו חביתות, ביצים מקושקשות, קיש, עוגה, עוגיות ולביבות. לדברי החברה, מוצריה מאפשרים חיסכון של יותר מ-90% מהאנרגיה, שטחי הרבייה והמים המושקעים בגידול תרנגולות עבור ביצים, וחיסכון של כ-60% מפליטת חממה.
לאחר הסיור שקיימו בכירי משרד ראש הממשלה, התקיים מפגש עם מנכ"לי חברות הזנק, אנשי אקדמיה ומשקיעים בתחום.

תאריך:  02/04/2023   |   עודכן:  02/04/2023
+בלשכת נתניהו חששו ממרד בליכוד
20:27 02/04/23  |  עידן יוסף

האם תוכנן מרד בליכוד? בלשכת נתניהו חשבו שכן. ‏חששו מברית גלנט-אמסלם-ביטן שאליה יצטרף אדלשטיין. עוד לפני פיטורי גלנט, נקרא סמוטריץ' ללשכת נתניהו, שמע את החשש והתבקש לוותר על רשות החברות "למען שלמות הקואליציה" כדי לפרק את הברית (ישראל היום).

+אושרה הקמת משמר לאומי; ועדה תחליט למי יהיה כפוף
17:00 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ההצעה אושרה לאחר שהממשלה הצביעה בעד קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% מתקציבי משרדי הממשלה השונים ולמרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה שדרשה לקיים לפני ההקמה עבודת מטה

בן גביר. "מודה לנתניהו על הגב שהוא נותן לי" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+אושר הקיצוץ הרוחבי לטובת הקמת המשמר הלאומי
15:13 02/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

מדובר על קיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציביהם של משרדי הממשלה — שנועד לממן תוספת של כמיליארד שקל לתקציב המשרד לביטחון לאומי  ▪  בן-גביר: התוספת מיועדת גם לגיוס 3,000 שוטרים ולתוספת שכר

הממשלה אישרה את הקיצוץ [צילום: קובי גדעון, לע״מ]
+הממשלה אישרה מינוי 12 ראשי נציגויות
12:46 02/04/23  |  מירב ארד

ממשלת ישראל אישרה (יום א', 2.4.23) בישיבתה השבועית את הצעתו של שר החוץ אלי כהן למינוי 12 ראשי נציגויות (שגרירויות, קונסוליות כלליות ונציגויות כלכלה ותרבות) בהתאם להחלטות ועדת המינויים העליונה של משרד החוץ בראשות המנכ"ל רונן לוי (מעוז).
המינויים שאושרו:
דוד רוט - שגריר לאוסטריה, מוסדות האו"ם במדינה ובאבש"א; יוסף לוי ספרי - שגריר לבולגריה; דנה ארליך - שגרירה לאירלנד; עינת קרנץ - נייגר - שגרירה למקסיקו ושגרירה לא תושבת לאיי הבהאמס ולבליז; מיכל הרשקוביץ - שגרירה לאורוגוואי; ושגרירה לא תושבת לפרגוואי; עינת וייס - שגרירה לרואנדה; עדו מועד - שגריר לקנדה; מיכל גור-אריה - שגרירה לקוסטה ריקה ושגרירה לא תושבת לניקרגואה; צח שריד - שגריר לאקוודור; רסלאן אבו רוקן - שגריר לרפובליקה הדומיניקנית ושגריר לא תושב; לאנטיגואה-ברבודה, ג'מייקה, גרנדה, דומיניקה, האיטי, סט' וינסנט והגרנדינים, סט' לוצ'יה, סט' קיטס ונביס; רמי חתן - קונסול כללי באיסטנבול; מיה ירון - ראשת נציגות לענייני כלכלה ותרבות בטייוואן.

+משרד הבריאות: רפורמת התמרוקים יוצאת לדרך

12:07 02/04/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

יבואנים ויצרנים לא יצטרכו עוד לקבל רישיון לכל תמרוק המיוצר או מיובא על ידם, ויוכלו לשווק תמרוקים בישראל לאחר שיגישו למשרד הבריאות הודעה בדבר שיווק, כפוף לתנאים הקבועים

בר סימן טוב. האחריות עוברת ליבואנים [צילום: משרד הבריאות]
+"גובים מחיר ממשטרים תומכי טרור מחוץ לגבולותינו"
11:58 02/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה הצהיר כי ישראל פועלת מחוץ לגבולותיה לצורך גביית מחיר כבד ממשטרים עוינים  ▪  "הוויכוח הפנימי לא פוגע ביכולתנו לפעול נגד אויבינו בכל החזיתות, בכל עת ובכל מקום"

נתניהו, הבוקר. גיבוי מלא למשטרה על סיכול המחבל בהר הבית" [צילום: קובי גדעון, לע"מ]

מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter אביגדור מעוז אופיר סופר / Ofir  Sofer אורי מקלב / Uri Maklev אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich גילה גמליאל / Gila  Gamliel גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan דוד אמסלם / David Amsalem חיים כץ / Haim Katz יואב בן צור / Yoav Ben Tzur יואב גלנט / Yoav Galant יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler יעקב מרגי / yaakov Margi יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop יצחק שמעון סרלאוף  יריב לוין / Yariv Levin ישראל כץ / Israel  Katz מאי גולן / May  Golan מאיר פרוש / Meir Porush מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger מירי  רגב / Miri Regev מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar משה אבוטבול / Moshe Abutbul משה ארבל / Moshe Arbel ניר ברקת / Nir  Barkat עידית סילמן / Idit  Silman עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu עמיחי שיקלי / Amichai Chikli רון דרמר / Ron Dramer שלמה קרעי / Shlomo  Karhi
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
מובילות ישראלית: בדרך להפוך למעצמת חלבון
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
מקווה שזה לא תחילתו
אזרח מודאג.!  |  2/04/23 21:02
2
זאת הסיבה שביבי סוגר רפתות
חשדנית  |  2/04/23 21:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותממשלה 37
איציק וולף
ההצעה אושרה לאחר שהממשלה הצביעה בעד קיצוץ רוחבי בשיעור של 1.5% מתקציבי משרדי הממשלה השונים ולמרות התנגדות היועצת המשפטית לממשלה שדרשה לקיים לפני ההקמה עבודת מטה
מירב ארד
מדובר על קיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציביהם של משרדי הממשלה — שנועד לממן תוספת של כמיליארד שקל לתקציב המשרד לביטחון לאומי    בן-גביר: התוספת מיועדת גם לגיוס 3,000 שוטרים ולתוספת שכר
מירב ארד
יבואנים ויצרנים לא יצטרכו עוד לקבל רישיון לכל תמרוק המיוצר או מיובא על ידם, ויוכלו לשווק תמרוקים בישראל לאחר שיגישו למשרד הבריאות הודעה בדבר שיווק, כפוף לתנאים הקבועים
איציק וולף
ראש הממשלה הצהיר כי ישראל פועלת מחוץ לגבולותיה לצורך גביית מחיר כבד ממשטרים עוינים    "הוויכוח הפנימי לא פוגע ביכולתנו לפעול נגד אויבינו בכל החזיתות, בכל עת ובכל מקום"
איציק וולף
המפקח הכללי של המשטרה דרש להציג בפני הממשלה את עמדת המשטרה ביחס להחלטה להקמת משמר לאומי כפוף לשר    "לניתוק המערך המוצע מהמשטרה יהיו מחירים כבדים ביותר שעלולים להגיע עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים"    בן-גביר: "מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים"
רשימות נוספות
ממשלה 37  / מי ומי    | 
הממשלה תאשר קיצוץ רוחבי לצורך הקמת המשמר הלאומי  /  איציק וולף
קרעי מקים צוות בין משרדי למוגנות ילדים ברשת  /  עידן יוסף
בן-גביר פרסם הצעת מחליטים להקמת המשמר הלאומי  /  איציק וולף
הממשלה זקוקה לְ"תהליך היימליך"   /  יוסף אליעז
להתרכז באיום האירני, לדחות את השאר  /  ד"ר ערן לרמן
אפקט הקוברה  /  בצלאל לביא
ראשייומניםבלוגריםערוציםסקופיםקישוריםעוד...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il