X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רנו קליאו ספורט השתוללה בניחותא מול בית הקברות. אין לה מה להשתגע, היא יודעת שהיא האחרונה מסוגה
▪  ▪  ▪
[צילום: יחסי ציבור]

"הכירי נא את אבא", אמרתי לרנו קליאו ספורט השחרחורת. "אנו לא ניסע לכביש ערד-ים המלח, שם ביקרתי עם אמא שלך לפני כחמש שנים, כי על הכביש הזה צבעו היהודים קווי הפרדה לבנים, ולאבא אין רישיון נהיגה רזרבי".
והוספתי לגברת שמוכרחים לוותר גם על מסלול המירוצים החלופי בנחשונים, לשם התכוונתי להזמין אותה - כי הרשויות, מרובעות וטיפשות כפי שרק רשויות יכולות להיות, השיגו אותנו, והרסו באיזה התקף-זעם את המסלול הכיפי הזה, כדי שחובבי ההגה לא יפיקו ממנו הנאה כלשהי או תועלת לימודית.
"טוב שמול בית הקברות הצבאי קריית-שאול כבשו יהודים טובים רחבת אספלט חלקה ורחבת-ידיים, ריקה מרכב חונה. אנחנו נבקר שם עם פילונים כדי לבדוק את כישרונותייך בסלאלום תקני", אמרתי עוד לקליאו ספורט לפני שהפסקתי לשוחח איתה.

בלי דרמות מצועצעות

די ביום קצר בחברתה של קליאו ספורט כדי להכריז שבמציאות המקומית, ולגבי קונה המוכן לשלם 170 אלף שקלים על מכונית קטנה המאפשרת סיפוק מרבי מהנהיגה – מדובר בקנייה הטובה ביותר בין כל האפשרויות. קליאו זו מספקת לכך כמה הוכחות, שצילמתי כדי לא לשכוח.
חוששני שרנו קליאו ספורט, שעברה אבולוציה מעניינת מתצורת הוויליאמס ועד הלום, היא אולי המכונית האחרונה שניחנה ביחידת נפח משכנעת שהיא נטולת טורבו או קומבינות טורבו צ'ארג'ר, המנסה לסחוט כוח מכל מיני down-size-ים אופנתיים.
בקליאו, הכוח מוזרם לגלגלים בהדרגה, מסתם חזק ועד מפלצתי, שלב המאופיין בשוטטות עצבנית של מחוג הסל"ד על סף השטח האדום. אני מעדיף את זה על פני כוח מלאכותי הנחבט בין סערות ונפילות, כמו למשל בפולו ג'י-טי, שבה צ'ארג'ר מכני מנסה למלא את חוסר הנשימה של מגדש הטורבו בסיבובים הנמוכים.

הפילונים הוזמנו, הנמרה לא

באותו שבוע בדיוק, ביצע מגזין רכב לועזי מבחן השוואתי בין שש מתחרות של קליאו ספורט, מבלי להזמין אותה עצמה. הם התעלמו מקליאו ספורט, כנראה כדי להימנע מתחרות אמיתית ולהגיש את הניצחון לפולו ג'י-טי החדשה (1.4, 180 כ"ס), שזכתה בתואר 'המכונית הטובה ביותר ליומיום'.
ואולם, במבחן הסלאלום, שהתפתל בינות 11 פילונים המוצבים ברווח של 18 מטרים זה מזה, המנצחת הייתה מיני קופר, שרשמה מהירות ממוצעת של 67.5 קמ"ש (המדורגות אחריה במדד הפתלנות: סיטרואן DS3, פולקסוואגן פולו, אלפא מיתו וסיאט איביזה קופרה).
מול בית הקברות קריית-שאול מצאנו די מקום ל-11 פילונים, כמספר ששימש את האירופים, אך ממבחני העבר נותרו לי רק ארבעה פילונים, כולל אחד נכה, עקום, כי עליתי עליו.

מוהיקנית אחרונה לפני המבול

רנו קליאו ספורט, כמו גם פורד פוקוס RS, הן מוהיקניות אחרונות של גזע שאהבנו, אם נתעלם לרגע ממכוניות יקרות להבהיל מבית מרצדס, אאודי, פורשה ודומותיהן, הנמצאות רק בהישג ידם של מרופדי-היכולת. בקיצור, לחובבי נהיגה בארצנו, שבה פוקוס RS השרירית נראית רק בתצלומים, רנו קליאו ספורט היא בעצם האופציה היחידה שמבטיחה שפע של סיפוק נוסח פעם.
ואולם, חוששני שבגלל טרור הירוקים, אחרי קליאו זו ינחת כאן מבול של דאון-סייזים למיניהם. מדובר ביצורים מגודשים שאמינותם פרובלמטית, ועוד מצוידים בתיבת הילוכים DSG, המאפשרת לגמדים ליהנות מהחלפת ההילוכים – ולא לנו.

מעצורים ממש אוצר

קליאו ספורט שייכת לקבוצת ההאצ'בקים השריריות 14/15, כלומר אלה שבסולם הפרטי שלי, מסוגלות במבחן רבע מייל לסגור את הסטופר על 14-15 שניות. הונדה שלי הוותיקה, למשל, הגיעה ברבע מייל ל-14.6 שניות, אם כי אחיותיה למועדון CRX, המגודשות עד 450 כ"ס, מבצעות את רבע המייל ב-12 שניות בערך.
מצד שני, היפנים עוד לא בנו הונדה עם מעצורים כמו אלה שכובדה בהם קליאו ספורט. כדי להגיע לרמתם של מעצורים אלה, אין די להגדיל את הדיסקים ולהרכיב קאליפרים 'ברמבו'. בדוק.

קץ האבולוציה

לזכותה של קליאו ספורט נזקפת העובדה שהיא אינה שייכת לקטגוריה הנבזית של 'זאבים בפרווה של כבש'. אני מתעב את הזן הערמומי הזה, כי להשקפתי מכונית צריכה להיראות כמו שהיא נוסעת. קליאו היא כזו. בנוף של מכשירי תנועה סטנדרטיים להשמים שתופסים מקום על האספלט, קליאו מאותתת מרחוק את דבר שייכותה לגזע הגזעיות.
במהלך מבחן הבזק שערכתי לקליאו ספורט, הבנתי שאני בעצם חוזר שוב לסורי, כלומר: משווה מכונית מבחן תורנית להונדה CRX שלי. ואולם במקרה זה, ההשוואה בין מכוניתי הפרטית, הקשישה במקצת, לקליאו ספורט, עשתה חסד לקליאו דווקא, משום שהיא נהנית ממצבור הידע של הטכנולוגיה הצרפתית המודרנית, שלמדה לא מעט מהניסיון של היפנים.
בהזדמנות זו גיליתי שכל ההאצ'בקים השריריות-מיוחסות (ובכללן קליאו ספורט והונדה שלי) הן כמו גבינה שוויצרית: נהדרות, אבל עם חורים. הסעיפים הרעועים הם: הראות לאחור (למי בכלל אכפת מה קורה מאחוריה של מכונית כזו?) והקשיחות, הנדרשת לאחיזת הכביש בסיבובים.

רוקדת בשיכרון מבוקר

ויתרנו על תענוג ה-ESP, המונע החלקה, והחלנו לזגזג בין הפילונים. התגלה מיד שקליאו ספורט מיומנת בריקודי סלאלום, אף כי היא אינה מוותרת כליל על אמצעי בטיחות (ESP ו-ASR) ואינה נחפזת להחליק. אומנם על מד המהירות נדלק משולש שבתוכו איור שובבי של מכונית מחליקה, אך למעשה, ESP ו-ASR (המנותקים כביכול) מרסנים עדיין, גם אם במידה מופחתת, את ההחלקה המבוקרת.
ואולי קליאו ספורט אינה מחליקה כי אני בכל זאת הזדקנתי, או שצמיגי קונטיננטל קונטי-ספורט במידה 215/45/17 טובים כל כך באחיזת האספלט?
אמא שלה, קליאו ספורט הקודמת, הייתה מחליקה בקלות, וכך גם סבתה הרוחנית קליאו וויליאמס, שכמעט קניתי ב-1993. קליאו וויליאמס זו (2.0, 150 כ"ס), שלא קיבלה היתר כניסה לישראל, הייתה משתוללת בשמחה. רק תרשה לה (ראו ביוטיוב את הסרטון Ragnotti Clio Williams GR A Jean).
אך קליאו ספורט בגלגולה הנוכחי היא מכונית מודרנית לתפארת: היא בנויה לא רק לחוויית הנהיגה שסיפקו קודמותיה – אלא דואגת גם, בטוב-ליבה, לבטיחות הנהג.

פורסם במקור: דיוקן, מקור ראשון
תאריך:  19/09/2010   |   עודכן:  19/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוחפת, אך לא נסחפת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא לקנות רנו!!!!
צפוני  |  19/09/10 14:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
אדם תובע רופא ברשלנות רפואית    האם מותר לאותו רופא ליתן חוות דעת הקובעת כי לא הייתה התרשלות בטיפול?    לא! הן בשל ניגוד העניינים המובנה והן בשל כללי האתיקה הרפואית האוסרים על רופא לפנות כנגד מטופלו לשעבר
אורה קורן
הם משתחררים בגיל 46, מקבלים פנסיה שמנה ויוצאים לחפש את דרכם אבל התסכולים בדרך למציאת עבודה רבים וזה עוד לפני שעולה נושא דרגות המס על הפנסיה    אז מה הפלא שאנשי קבע פשוט רוצים להמשיך לשרת
טובה ספרא
אובמה, הכוכב הדמוקרטי, עומד ליפול?    חשיפות חדשות בתחום הכלכלי    מהפכה חברתית חדשה    תמונת הכוכבים לשבוע 24.9.10-17.9.10
ליאת פיטקובסקי
היתרונות הבריאותיים, התזונתיים והמטהרים של צום יום הכיפורים    וגם: טיפים מקצועיים מה לעשות לפניו, במהלכו ובסופו
ליאת הלוי
בישראל קיימות עמותות רבות, השאלה היא לאן בפועל מגיעים כספי התרומות    בדקנו עבורכם דוחות כספיים של רשם העמותות וליקטנו שלוש עמותות שאפשר לתרום להן בלב שקט
רשימות נוספות
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
גדי טאוב: המתנחלים מסכנים את קיומה של המדינה  /  דוד מרחב
שערוריית הבשר הפלשתיני  /  פזית רבינא
הקלות הבלתי נסבלת של לשון הרע  /  אילה חסון-נשר
שם לוהט ירח  /  חגית כהן
עדיין מצפה לפריצה הגדולה  /  יעקב בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il