קניון ארנה החליף לאחרונה ידיים ובעקבותיו נכנס גם לשדרוג, למתיחת פנים וכל שאר מיני ירקות ומילים יפות. לצערי חבל על הכסף - כי בהגדרה המקום הזה לא יצליח כקניון במתכונת הרגילה. אין מה להשקיע ולהלחם בכוחות הטבע. הטעות הבסיסית והיסודית היא בהקמה של הקניון על הים. תיקחו את הקניון ותעתיקו אותו כמה ק"מ - ושם הסיכוי להצלחתו יגדל כמה מונים (רק לא מערבה).
הסיבה נעוצה בתפיסת הלקוח ובקשר האסוציאטיבי של הלקוח עם ים / מרינה. הלקוח רואה במקומות אלא בילוי של כיף - אוכל, מסעדה, אוויר טוב, שמש נעימה, חברים והכרויות- במקום הראשון ולא קניות.
זה לא אומר שלא תתבצענה קניות במקום, אלא שהן בהגדרה תהינה מאולצות - וכל דבר מאולץ בסופו של דבר לא מצליח. בואו ונראה מה קורה בעולם הגדול, האם קיים מרכז קניות סואן ומוצלח השוכן על הים? - אולי בברצלונה, אבל הוא מיועד בעיקר לתיירים וגם הוא לא מהמוצלחים.
הסיכוי היחיד של היזמים זה להפוך את המקום למשהו חווייתי ברמה בינלאומית - מקום שיגיעו אליו מכל הארץ - א ט ר ק צ י ה. אטרקציה במחיר, אטרקציה בפעילויות, אטרקציה בחוויה, אטרקציה שאנשים ידברו על זה ויספרו לחברים ולא אטרקציה ביוקרה בלבד. עוד חנות של דיזל ועוד מבצע 1+1 לא יקבעו את המקום במודעות, אלא רק "יקבעו" אותו יותר ויותר לכיוון מטה.
בנוסף מותג המקום, כמקום יוקרתי, כבית של מותגי על ואיכות - עבור איזה קהל יעד? אם זה עבור תושבי הרצליה פיתוח, אזי חבל על הכסף, מאחר שהם יכולים לקנות את המוצרים האלה בחו"ל במחירים זולים מן הסתם, אז בשביל מה למתג את המקום ככה - ולא כמקום עממי?
לצערי הרבה כסף יושקע שם, לא רק כסף של היזמים, אלא של הציבור אשר גם אם לא שם לב הוא מושקע שם באג"ח או קרן ואו דרך השקעות שאולי הוא בעצמו לא יודע היכן הן מושקעות.