X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הטיפול הרפלקסולוגי יעיל להפגת כאבים, מתח ועייפות ולשיפור החיוניות הנטורופת מסייע בעיצוב דרך חיים בריאה ההומאופתיה מתמודדת עם בעיות הקשורות למערכת הורמונלית נשית לפי הרפואה הסינית, אנרגית החיים (צ'י) מזינה את איברי הגוף
▪  ▪  ▪
הרפואה המשלימה מסייעת לנשים
[צילום: פלאש 90]

לא תמיד פשוט להיות אישה - להיות האמא הכי טובה, העובדת המצטיינת, בת הזוג המושלמת - וגם לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן. כשהסימפטומים של אורח החיים המתוח והאינטנסיבי מתחילים לצוץ - בדרך-כלל גם אין זמן לטפל בהם.
הנטייה הטבעית של רובנו היא להמשיך במרוץ, להתעלם מחוסר נוחות ולעיתים אף מהכאב ולנסות "להשתיקו" פעם אחר פעם עם כדור נגד כאבים.
חשוב לעצור לרגע, לבדוק מה הסיבה לחוסר הנוחות, פיזית ונפשית ולהתמלא באנרגיות חדשות. להחליט שמהיום את מעניקה לעצמך. קודם כל כי מגיע לך, וגם כדי שתוכלי להמשיך להעניק גם לאחרים. כאן לתמונה נכנסת הרפואה המשלימה המתבססת על גישה הוליסטית, שאינה מטפלת רק בבעיה מסוימת, אלא בכל המכלול.
המודעות לבעיות בריאות המטרידות נשים גדלה בשנים האחרונות והגישה המניעתית לבעיות בריאות שונות, מקבלת במה נרחבת.
עוד בימי הקיסרות הסינית הועסקו רופאים שכל תפקידם היה למנוע הופעה של מחלות על-ידי טיפול מקדים, ורופא מוצלח היה בעצם רופא שכל מטופליו היו בריאים. הגישה המניעתית החינוכית הינה חלק מפילוסופיית החיים בסוגי הטיפול השונים ברפואה משלימה. אולם כיום עדיין רוב הפונות לשירותי הרפואה המשלימה באות בשל בעיה אקוטית שהן רוצות לפתור, כאשר זו מתחילה לפגוע משמעותית באיכות החיים שלנו.
במאמר שלפנינו נסקור את המצבים בהם הרפואה המשלימה יכולה לסייע לנשים ונציג גם את הפן המניעתי.

מהם אם כן הטיפולים המסייעים ברפואה המשלימה?

רפלקסולוגיה:
השיטה המתבססת על לחיצות ועיסוי עדין של כפות הרגליים כאשר תוך כדי העיסוי מתגלות נקודות "קשות" או כואבות אשר נותנות אינדיקציה למטפל מהיכן נובעת הבעיה הגורמת להפרעה בסדירות המחזור.
המילה רפלקסולוגיה נגזרת מהמילה "REFLECTION" שמשמעותה השתקפות. הגוף כולו משתקף בכפות הרגליים, שהן כמו לוח שליטה קטן המאפשר גישה לכל אזורי הגוף. הטיפול הרפלקסולוגי יעיל במיוחד להפגת כאבים, מתח ועייפות ולשיפור ההחיוניות, להקלה על כאבי מחזור ויכולה לסייע בהסדרת מחזור בלתי סדיר.
נטורופתיה:
שיטה טיפול המתבססת על שינוי הרגלי החיים והתזונה ושימוש בצמחי מרפא, ויטמינים, מינרלים. האמונה בבסיסה של הנטורופתיה היא כי גוף האדם מסוגל לרפא את עצמו, ולכן הנטורופת משמש רק כמסייע לגוף לרפא את עצמו בדרכים עדינות. כשאדם נקלע למצב מחלה שלגוף קשה להתגבר עליה, הנטורופת מסייע לאותו אדם להתגבר על המחלה על-ידי הסרת המכשולים כגון: זיהום חיצוני, תזונה לקויה, היעדר פעילות גופנית וכדומה.
הנטורופת אינו עוסק בדיכוי התסמינים - תפקידו הוא לסייע בעיצוב דרך חיים בריאה. כך, למשל, תופעות גיל המעבר מגיבות היטב לטיפול נטורופתי אם על-ידי שימוש בנוגדי חמצון ואם על-ידי שימוש בצמחי מרפא הידועים ביכולתם התרפויטית הגבוהה בשיכוך תסמיני גיל המעבר. גם השימוש בסויה ובחומרים דמויי אסטרוגנים מהצומח (פיטואסטרוגנים) מועיל מאוד לנשים אשר אינן יכולות או אינן מעוניינות ליטול טיפול הורמונלי חלופי.
הומאופתיה:
השיטה מתבססת על עיקרון הדומה בדומה ירפא. כלומר, חומר הגורם לאדם בריא להופעת סימפטומים מסויימים, ירפא את אותם סימפטומים בדיוק אם ינתן בצורתו ההומאופתית לאדם חולה.
התרופות ההומאופטיות מתבססות על חומרים מן החי והצומח במינונים נמוכים במיוחד שנמהלו באופן סדרתי מספר רב של פעמים. תרופות אלו הינן בטוחות לחלוטין ואינן כרוכות בתופעות לוואי. זו הסיבה שטיפול הומאופתי מתאים לכולם, כולל תינוקות, ילדים ונשים בהריון. ההומאופתיה מתמודדת בהצלחה רבה עם בעיות הקשורות למערכת הורמונלית נשית, כגון: כאבי מחזור, תסמיני גיל המעבר ועוד.
רפואה סינית:
על-פי הרפואה הסינית, אנרגית החיים (צ'י) זורמת במרידיאנים (מסלולי זרימת ה אנרגיה) השונים ומזינה את איברי הגוף השונים. הרפואה סינית בוחנת, כאמור, את האדם באופן הוליסטי ועושה שימוש במגוון של כלים לטיפול: אקופונקטורה (דיקור סיני) - שיטה עתיקת יומין העושה שימוש במחטים דקות וסטריליות על-מנת להפעיל לחץ על נקודות מסוימות לאורך המרידיאנים. בנוסף, קיימות שיטות עיסוי, כגון טווינא ושיאצו מתבססות על הפעלת לחץ על נקודות זרימת האנרגיה.
מחקר שנערך בארה"ב הוכיח, כי דיקור ועיסוי בלחיצות, משחררים בגוף חומרים כימיים (אנדורפינים ואנקפלינים) בעלי תכונות אנטי-דלקתיים, שבולמים את הכאב ומעוררים תחושת נינוחות. גם לצמחי מרפא, תזונה ושינוי אורח חיים יש מקום חשוב בתהליך הטיפול שמטרתו לטפל בשורש הבעיה ולא רק להפחית כאב. הרפואה הסינית מתמודדת בהצלחה רבה עם מגוון בעיות בריאות האופייניות לנשים ויעילה במיוחד להקלה על כאבים ובמצבים של חוסר איזון.
כל מטופלת הפונה לכללית רפואה משלימה, מקבלת יעוץ רפואי, על-ידי רופא שהוכשר ברפואה קונבנציונלית ורפואה משלימה. הרופא יבחן את המצב של המטופלת ויתאים תוכנית טיפולים היעילה והבטוחה ביותר עבורה. ייעוץ זה מבטיח כי המטופלת תקבל תוכנית טיפולים אישית המותאמת על-פי צרכיה היחודיים ולמנוע סיכונים מיותרים.

מחזור חודשי, גיל המעבר, פריון וחוסר איזון הורמונלי

כאבי מחזור:
אחת התופעות היותר נפוצות (מעל ל-50% מהנשים סובלות ממנה) היא הופעת כאבים בזמן המחזור. בעת המחזור, ישנן התכווצויות לא מורגשות של הרחם, אולם אצל קבוצה מסויימת של נשים, תדירות ההתכווצויות ועוצמתן גדולה עד לגרימת כאבים לעיתים מאוד קשים הדורשים נטילת תרופות להקלה.
תסמונת טרום-ווסתית (PMS)
תסמונת קדם-וסתית הינה הפרעה שכיחה ביותר בקרב נשים פוריות וכ-40 מיליון נשים סובלות ממנה כל שנה. התסמונת מאופיינת על-ידי רצף של שינויים הורמונלים שגורמים לתופעות לוואי משמעותיות עד לשבועיים לפני הופעת הווסת. אלו הם סימפטומים מקדימים להופעת המחזור ונגרמים עקב השינויים ברמות ההורמונים בדם. התופעות מתחילות במרווח זמן של מספר שעות עד 10 ימים לפני הווסת. אצל רוב הנשים, מדובר בתופעות קלות יחסית, אולם אצל 5%-3% מדובר במצבים של עצבנות, תיאבון מוגבר, מגרנות, כאבי בטן או עייפות קשים והפרעה בתפקוד היומיומי. הסיבה היא כפי הנראה רמות אסטרוגן גבוהות בדם אשר משפיעות על מגוון תפקודי הגוף, כגון: אגירת נוזלים ומלחים, שמירה על רמות סוכר תקינות ואף הגברה של פעילות מערכת העצבים המרכזית.
חוסר פוריות
חוסר יכולת להרות יכול להיגרם ממגוון רחב מאוד של סיבות, החל מסיבות מכניות כמו חסימת חצוצרות וכלה בסיבות הורמונליות. קיימת קבוצה של נשים אשר למרות בדיקות מקיפות לא נמצאת כל סיבה לחוסר הפוריות וכאן יכולה הרפואה המשלימה לתרום רבות באמצעות מגוון טיפולים שהעיקרי שבהם הוא הרפואה הסינית עליה נרחיב בהמשך.
תופעות גיל המעבר
מנופאוזה, בעברית אל-וסת, היא תקופה שכל אישה חווה בנקודה מסוימת בחייה, לרוב בעשור החמישי או השישי. רשמית ניתן לאשר את תחילת המנופאוזה כאשר עברו יותר מ-12 חודשים ללא וסת. התקופה מתבטאת בהפסקת יצור ההורמון הנשי אסטרוגן על-ידי השחלות. הירידה ברמות האסטרוגן הנשי, מסמלת את תהליך דעיכת תפקוד מערכת הרבייה הנשית ובעקבותיה, מתרחשים שינויים דרסטים במאזן של הורמונים בגוף האישה.זהו תהליך ארוך המתבטא בשינויים הורמונלים וגופניים הגורמים באופן הדרגתי להעלמות המחזור. הסימפטומים הנפוצים הם: גלי חום והזעות, יובש בנרתיק, מצבי רוח משתנים.

מיגרנה

המיגרנה הינה הפרעה חמורה הנפוצה מאוד בקרב האוכלוסיה: 15%-10% מהגברים ו-30%-25% מן הנשים סובלים ממיגרנה. מיגרנה היא אחד מסוגי כאבי הראש הנפוצים ביותר בעולם - וכנראה גם הכאב המטריד ביותר. התקפי המיגרנה מתחילים בדרך-כלל במחצית אחת של הראש ובהמשך יכולים להתפשט לראש כולו. ההתקפים יכולים להמשיך מפרק זמן של דקות ספורות ועד ימים אחדים. הכאב אצל נשים יופיע בדרך-כלל בזמן המחזור או לפני קבלתו. מיגרנות יכולות אף להיגרם מחוסר דם (לא מדובר באנמיה בשפת הרפואה המערבית) ומופיעות ביום האחרון של הוסת עקב אובדן דם.
מדוע נשים סובלות יותר ממיגרנות?
נשים סובלות ממיגרנות פי ארבע מגברים והסיבות לכך הן ככל הנראה הורמונליות. תימוכין לכך ניתן למצוא בקשר שבין העלייה בהתקפי המיגרנה אצל נערות לבין הופעת המחזור החודשי. בנוסף, נשים בהריון שסבלו ממיגרנות בעברן, מדווחות על העלמות כאבי הראש בתקופת ההריון. כמו-כן, נשים שהגיעו לגיל המעבר ומדווחות על הפסקת המחזור - מדווחות גם על היעלמותן של המיגרנות.

מתח

בראיה הוליסטית, מתח הינו הסיבה העיקרית לרוב המחלות הכרוניות של תקופתנו. המתח גורם להפרשת הורמונים מבלוטת יותרת הכליה אשר לאורך זמן מביאים אותנו להופעה של עייפות מתמשכת, חוסר חיוניות, ולעיתים גם להופעה של מחלות כרוניות.
בראיה מניעתית, מוטב לטפל במתח עוד לפני שהנזק המצטבר שלו בא לידי ביטוי. הטיפולים היעילים והנפוצים ביותר להפגת מתחים הם טיפולי מגע למיניהם, כגון: שיטות העיסוי, שיאצו (טיפול מגע המתבסס על לחיצות וכיפוף ומתיחה עדינים של האיברים) או רפלקסולוגיה (עיסוי עדיך של כף הרגל). טיפולים אלה מסייעים לשיפור החיוניות והפגת העייפות ומקלים על ההתמודדות עם מתחים ולחצים שפוקדים אותנו בחיי היומיום. ואולם, רבים אינם יודעים, שכיום קיימות שיטת טיפול רבות המלמדות דרכי התמודדות עם מתחים וביופידבק (משוב ביולוגי) היא אחת מהן.
זהו אחד הטיפולים היעילים ביותר להרפיית מתחים ושליטה על פונקציות לא רצוניות. סדרת הטיפול כוללת 10 מפגשים בדרך-כלל שלאחריה המטופלת אמורה לדעת לשלוט על המתח ובתרגול מתאים לדעת להתמודד עם הגורמים למתח בחיי היום-יום. ביצוע תרגילי הרפיה אלו על בסיס יומיומי, יכול למנוע מחלות שונות ולשפר את איכות החיים בצורה משמעותית.

הכותב הוא רופא ראשי של רשת מרפאות כללית רפואה משלימה
תאריך:  10/03/2011   |   עודכן:  10/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על בריאות האישה ורפואה משלימה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ריפוי פיתוי
ד"ר ז'קלין  |  10/03/11 11:43
 
- תגובתך זו לא עומדת במבחן  ל"ת
מול ממצאי הכורכום  |  10/03/11 13:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זיו יצחקי
שלושה שבועות לפני הגמר, ההפקה מנסה להחזיר למתמודדים קצת אנושיות ועל הדרך, לסחוט דמעות: ג'קי עוזב את האלכוהול וחוזר להיות ליצן, ליעוז מראה סימני חיים וליהיא עם צחקוקי פנסיונרית מפלורידה
אבי דוידוביץ
אישה התרשלה בשמירה על בנה הפעוט    כתוצאה מכך בלע התינוק נקניקייה, נחנק ונותר משותק לגמרי    מצבו כנראה בלתי הפיך    לא רק שאותה אישה לא השגיחה כראוי על התינוק, אלא היא ניסתה גם להכניס יד לכיס הציבורי ולהוציא ממנו כסף שלא ביושר    תביעת נזיקין שהגישה נגד זוגלובק ונגד המדינה נדחתה ע"י ביהמ"ש
אלישע פורת
בשנות הארבעים והחמישים לא היו מעילים נגד הגשם לחברי הקיבוץ. ואלה שהיו, היו מאולתרים: משקי דורה ריקים, מחתיכות ברזנט קרועות, ומאריגים גסים של מצעי מיטה שיצאו מהשימוש. היום, לאחר ששים וכמה שנים אני מתגעגע מאד לימי התום והצנע ההם
יובל לובנשטיין
האם הסיפור המקראי של יעקב ועשו לא חוזר לנו בפרשת רכישת קלאב מרקט על-ידי שופרסל במהדורה מחודשת?    מי הוא יעקב ומי כאן עשו? האם רוזנהויז הוא הקול? וגידור הוא עשו? האם נוחי דנקנר הוא הקול? ורוזנהויז וגידור הם ידיו של עשו? האם רפי ביסקר הוא יעקב או עשו?
יעקב בר-און
נתיבה בן-יהודה הייתה אז בת 43, ממורמרת כהרגלה, עדיין לא מפורסמת, רגע לאחר שהוציאה עם דן בן-אמוץ את 'המילון העולמי לעברית מדוברת' שנתן לגיטימציה לסלנג. ראיון מלפני 40 שנה עם הפלמ"חניקית שמרדה לא רק בעברית המצוחצחת של משפחתה, אלא גם בתרבות הישראלית המפלה נשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il