X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האם מוצר מצליח בישראל לבטח יצליח גם בחו"ל? האם ייבוא של "מוצרים מנצחים מחו"ל" אשר הוכיחו את עצמם, יחזרו על הצלחתם גם בארץ? האם מדובר רק ב"מזל" או שישנם גורמים נוספים התורמים להצלחה?
▪  ▪  ▪
הטעם אינו המרכיב הבלעדי [צילום: פלאש 90]

כולנו רוצים להצליח ולשם כך אנו עמלים בפיתוח ואו במציאת המוצרים המתאימים ביותר לצרכנים שלנו, אולם לא כולנו מצליחים. ישנם המביאים מוצרים "מנצחים מחו"ל", אשר הוכיחו את עצמם שם, אולם לא מצליחים בארץ. האם זה רק "מזל" או שישנם גורמים נוספים?.
לאחרונה שמעתי סיפור, אשר אם תהיה לכם סבלנות, לקרוא עוד כמה שורות, משהו כמו עוד 330 מילים, אולי תצאו מכך מורווחים, נשכרים ואולי עם מוסר השכל קטן בצידו. מוכנים? קדימה לעבודה!.
הסיפור אינו לקוח מספורי האגדות, אלא מעשה שקרה בארצות הברית הגדולה מלפני כ-35 שנה, בתקופה שרבים כאן בישראל, חשבו שאין כמו אמריקה ורק שם ניתן להצליח ולהתבסס. מיודענו שנקרא לו בשם המקורי, ישראל, בן למשפחה תימנית ענפה, החליט לנסות את מזלו ופתח בעיר ניו-יורק דוכן לפלאפל. הוא רקח והשתמש במיטב החומרים, השקיע בחנות ואף תלה שלט ענק בקדמת החנות בשם פלאפל באנגלית.
ישראל לא וויתר בשום פרט, רכש פיתות טובות, השקיע בציוד, החליף את הריצוף, רכש ציוד מטבח ואף הקפיד להחליף את השמן בעיתו, אולם הלקוחות מיעטו לפקוד את המקום. ישראל לא ויתר, החליט אף להשקיע בפרסום בעיתונות המקומית ואף ניגש לבית הדפוס המקומי וייצר פליירים כולל פליירים עם קופונים, אשר החלו באותה עת לככב בארה"ב, אולם ההצלחה לא האירה לו פנים בלשון המעטה, אלא נהפוך הוא, שכן רמת ההוצאות שלו גדלה פלאים והעסק החל לסחוט את משאביו הנפשיים שלא לדבר על מקורות המזומן שלו.
רצה הגורל ובאותה עת הגיע לניו-יורק, קרוב משפחה שלו, אשר סיים באותה עת צבא וגם הוא רצה לנסות את מזלו בעיר הגדולה, נקרא לו בשם הספרותי, משה. למשה היה זמן פנוי ולכן עזר לישראל בחנות והיה לו מאד עצוב שהעסק לא הלך, על-אף העובדה שהפלאפלים היו מעולים, מהטובים שאכל מימיו. חשב משה וחשב, איך מוצר כזה טוב לא מצליח במקום הכי טוב והכי סואן בעולם?. החליט משה לקחת "יום חופש" מהעסק, אשר במהלכו למד משהו על הרגלי הצריכה המקומיים וחזר בערב עם רעיון לישראל.
למחרת נגשו במרץ ליישם את הרעיון, אשר במהלכו לא הכינו כדורי פלאפל "רגילים", אלא קציצת פלאפל אשר דומה בצורתה החיצונית לקציצת בורגר אמריקני, שהצרכן מכיר מבשר ובמקום שירות מאחורי דלפק, הפכו את הסלטים לבר סלטים בשירות עצמי. הלקוחות שלמו עבור פיתה ובתוכה קציצת בורגר שעשויה מאותם החומרים כמו שבכדור פלאפל רגיל.
כמובן שהשלט פלאפל הוסר ובמקומו הונח שלט חדש תחת השם בורגר צמחוני. כמובן שההצלחה הייתה היסטרית....והכול משום שהם דיברו לצרכנים בשפה שהם מבינים (הצרכנים האמריקנים מלפני 35 שנה לא ידעו בכלל מה המושג פלאפל, דבר שלא קיים היום), מבלי הצורך לחנך אותם וללמד אותם על מוצרים חדשים. נראה, שמוצר שמצליח במקום אחד בעולם, הוא הבסיס, אולם לבטח לא הערובה היחידה להצלחתו.

תאריך:  16/05/2011   |   עודכן:  16/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם כדי להצליח צריך רק מוצר טוב?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
איל הממון האוסטרי, שהתאבד בשבוע שעבר בשל מחלת האלצהיימר, לא התיר בחייו לשום עובר-אורח לחלוף בה, כדי שלא ייאלץ, חלילה, להתחכך ב"המון העם" הפוקד את פלדן, עיר הנופש והשעשועים האטרקטיבית של חבל קרינתיה
עליס בליטנטל
אנטון צ'כוב מרתק יותר תמיד, בסיפוריו הקצרים. כך הצגת "אגף שש" שמעלה קבוצת הצעירים שסיימו את בית צבי ב-2007 בתיאטרון הסימטה, ממעוזי הפרינג' הישראלי. הצגה משובחת, בבימוי ובביצוע כה מעולים, שהתלהבות השחקנים הצעירים והתמקצעותם הן שמעניקות חוויה כזו לצופים
רפי מן
היום שבו נפרץ הגבול לא היה יומם הגדול של הכתבים הצבאיים. את המלאכה עשו כתבי השטח, ובעיקר אחד: כתב קול ישראל ערן זינגר, שהביא ממג'דל שאמס ראיונות בשידור חי עם מסתננים פלשתינים. על התקשורת של יום הנכבה ואתגר ההסברה
חיים נוי
אלדד זיו הצליח להעלות מחזה נוקב ועולץ שאין בו רגע דל, בזכות להקת השחקנים הצעירה, התוססת והמוצלחת. "רווקים ורווקות" הוא מחזה קומי, מעניין ובועט, אך עם ניחוח של תקופות בחיים שלנו, לטוב ולרע, ובצורה נוקבת ומכאיבה
עליס בליטנטל
הפקת האופרה הישראלית ל"חליל הקסם" מאת מוצרט, היא קסומה, מופלאה ומרנינה. אין דקה אחת דלה באופרה היפהפייה, שמוצרט כתב אומנם קרוב למותו, אך עם הרוח של הילד שבתוכו. לכן, היא אופרה שמקסימה צעירים ומבוגרים כאחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il