X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
נתן גד מנכ"ל   |  היפריון ישראל
מדוע הניסיונות לטפח את עור הפנים יכולים לגרום לתוצאה הפוכה ולזרז הזדקנות? ומדוע עור הפנים של נשים מזדקן באופן דרמטי יותר לעומת הגברים?
▪  ▪  ▪
התייעצו עם איש מקצוע [צילום אילוסטרציה: AP]

אנו מתוכננים להשיר את מבטינו הראשון לאזור הפנים בכל פעם שאנו פוגשים אדם, תוך כדי שאנו מתחילים לפענח בחלקי שניה את גילו, כוונותיו וגורמים נוספים.
כשעור הפנים מאבד מצעירותו ומתחילים להופיע קמטים, הדבר גורם לנו לתפוס את האדם כמבוגר יותר לגילו. דוגמה טובה לכך היא ההרגל ליישר מבט לאזור העיניים שחושף את קמטי ההבעה שמופיעים בין הגבות, בצידי העיניים ומסגירים את ההזדקנות. למרקם העור יכולה להיות השפעה ביחס שונה כלפי האדם וכתוצאה מכך השפעה על דימויו העצמי.
הזדקנות עור הפנים מורגשת עוד יותר אצל נשים. בשלב מסוים, עם התקדמות הגיל, נוצרת ירידה דרמטית בעוביו של העור האחראי להיווצרות הקמטים. זאת לעומת הגברים שמאבדים בממוצע 1% בשנה ולכן הזדקנותם איטית יותר.
אין להעמיס על העור מוצרי טיפוח ללא פיקוח
תעשיית הטיפוח מלאה במגוון רב של מוצרים וטיפולים שנועדו להצעיר את עור הפנים. המחשבה ש"כל המוסיף הרי זה משובח" היא טעות גדולה ביותר. אין להעמיס על העור מוצרי טיפוח ללא פיקוח של אנשי מקצוע. שימוש עודף במוצרים עלול לגרום לתוצאה הפוכה של האצת הזדקנות העור. קל מאוד לגרום לנזקי גוף, אך קשה מאוד לתקן ולכן כדאי להתייעץ עם איש מקצוע ולנהל מעקב קבוע.
כדי שהטיפול יהיה יעיל, אסור להסתמך על סוג טיפול מתוך כך ששמענו שטיפול דומה עורר פלאים לעור, אלא יש לבדוק את השפעת הטיפול על מספר ממרכיבי העור שאחראים על מראה עור צעיר. לדוגמה, כדאי לבחור בטיפולים שמביאים להאצה טבעית של ייצור התאים. עם התקדמות הגיל הגוף מורה לעור להקטין את ייצור התאים וזו דרך לפצות על כך.
הקולגן והאלסטין הם חלק ממרכיבי העור שאחראים על נפחו וגמישותו, לכן הם יוצרים גם את מראה העור הצעיר המבוקש. ירידה בהם הופכת את העור נוקשה והוא מאבד מהאלסטיות. חשוב שהטיפול שנבחר ישפיע על שניהם, מאחר ששיפור רק של אחד מהם, אינו משיג תוצאות. הדבר דומה לרקמת בד. לא ניתן ליצור בד עמיד אם כל החוטים יהיו שזורים לכיוון אחד, יש לחצות החוטים בשתי וערב לאורך ולרוחב. כך גם הקולגן והאלסטין בונים יחד את התמיכה בעור וטיפוח רק של אחד מהם חסר תועלת.
יש מספר גורמים שפוגעים בקולגן ובאלסטין, כולל חשיפה לשמש, אקלים, זיהום אוויר ועישון. אורח החיים המודרני והתנאים הסביבתיים בארץ, חושפים אותנו לגורמי הסיכון יום יום. הפנים הם איבר חשוף שצובר וסופג את ההשפעות הסביבתיות ולכן הזדקנות העור מתרחשת בכל יום.

הכותב הוא מנכ"ל חברת היפריון ישראל
תאריך:  24/11/2011   |   עודכן:  24/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il