X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
על-מנת לעלות או לרדת 1 ק"ג במשקל אנו צריכים לגרוע או להוסיף 7,000 קלוריות למה שאנחנו אוכלים בדרך כלל כדי לשמור על משקל לא קיים אף ממתק שמכיל כל כך הרבה קלוריות
▪  ▪  ▪
מותר [צילום: יח"צ]

המחשבה על התחלת דיאטה מאלצת אותנו להימנע ממתוקים, לפעמים אנחנו מצליחים לקנות פחות, לאכול פחות ולעיתים להימנע לחלוטין מתוך מחשבה שכל דבר מתוק הוא מיד משמין. ההימנעות הממושכת הזאת והפחד מלאכול מתוקים נמשך עד שאנחנו נתקלים בהם באירוע או מסעדה או סתם אצל חברים ולא מצליחים לעמוד בפיתוי, נשברים ומתחילים לאכול ללא שליטה כאילו זאת הפעם האחרונה שאי פעם נרשה לעצמנו שוב לאכול.
במאמר הבא אני רוצה לשכנע אתכם כן לשלב מתוקים ומזונות אהובים כחלק מהדיאטה ומתהליך הירידה במשקל ולהסביר כיצד לשלב אותם בצורה חכמה כך שלא נצא משליטה.
קודם כל אני רוצה לציין שעל-מנת לעלות או לרדת 1 ק"ג במשקל אנו צריכים לגרוע או להוסיף 7,000 קלוריות למה שאנחנו אוכלים בדרך כלל כדי לשמור על משקל וממה שידוע לי לא קיים אף ממתק שמכיל כל כך הרבה קלוריות. נתון זה בא להראות שלא עולים במשקל מכל מתוק שאוכלים. נכון שאם נפריד ונאכל על בסיס יומי מתוקים וללא שליטה זה עלול בסופו של דבר להביא לעלייה ולכן אסביר כיצד מומלץ לאכול כדי לדעת גם לעצור.
שלב 1
השלב הראשון הוא שלב פיסיולוגי - בכל פעם שאנחנו רעבים הסוכר שלנו בדם יורד ואנחנו חשים צורך במתוק או בפחמימות. עם זאת, אם נאכל מתוק כשאנחנו רעבים נצטרך לאכול הרבה ממנו על-מנת לשבוע ואז נרגיש פחות בשליטה. לכן אני ממליצה - קחו מתוק רק לאחר ארוחה, כך המתוק יהיה בשביל הטעם הטוב ולא במטרה להשביע ויהיה לכם קל יותר לעצור אחרי כמות קטנה.
דבר פיזיולוגי נוסף, נסו להקפיד על ארוחות מסודרות ומאוזנות (המכילות חלבון פחמימה וירק) כל כ-3-4 שעות, כך תייצרו רמות סוכר קבועות בדם, תרגישו יותר אנרגתיים והחשק למתוק ירד משמעותית.
שלב 2
השלב השני הוא התנהגותי, יש לנו נטייה לאכול מתוקים על הדרך, לא לתת להם את תשומת הלב הראויה להם, לגנוב, ליישר, לחטוף בדרך לאוטו, לקחת קובייה מהמקרר. אולם כל ה"גניבות" הקטנות הללו מצביעות על כך שאנחנו לא באמת מרשים לעצמנו לקחת 2 שורות שוקולד, להתיישב ולהתענג על כל ביס או לקחת פרוסת עוגה בצלחת עם הקפה.
קבעו לעצמכם, "בא לי, עכשיו זה זמן טוב למתוק" קחו ממתק מספק, שימו בצלחת, שבו ותתענגו על כל ביס. ברגע שתתנו את תשומת הלב הזאת גם למתוק ולא רק לארוחות תרגישו סיפוק רב יותר ויהיה לכם קל לעצור.
דבר שני, הקניות. הקניות שלנו קובעות מה נאכל ואיך. זה לא אומר שצריך להימנע מלקנות מתוקים, להפך. אך רצוי לקנות אותם בחוכמה, מה זה אומר? לקרוא תוויות מזון גם במתוקים, אנחנו נוטים לקרוא כשמדובר על אוכל אך במתוק אנחנו מוותרים מראש וחבל. קנו באריזות קטנות והימנעו מאריזות משפחתיות שבדרך נפתחות ונאכלות על-ידי בן אדם אחד. הפעילו שיקול דעת גם בכמות שאתם קונים.
שלב 3
השלב השלישי הוא פסיכולוגי. הימנעות ממושכת ממתוקים עלולה להביא להתקף אכילה. נסו להבין כי המתוק הזה שבא לכם מספק גם טעם טוב והרגשה טובה שגם הם חשובים מאוד להמשך הדיאטה. ברגע שתרשו לעצמכם מתוק אחרי האוכל מתי שבא לכם ולא תמנעו לאט לאט הצורך ירד ותשימו לב שלא תמיד בא לכם.
גם המיקום של המתוקים בבית מראה הרבה. רצוי לא להחביא את המתוק מאחר שהחיפוש אחר המתוקים המוחבאים בבית הופך את המתוקים למשהו אסור ומגביר את חוסר השליטה. מצד שני גם לא מומלץ שהמתוקים יהיו מונחים על השולחן מול העניים וכל פעם שתעברו תיקחו. רצוי לאחסן מתוקים בארון או במגירה, במקום קבוע וידוע לכולם.
בהצלחה!

הכותבת היא תזונאית קלינית B.Sc, ברשת סטודיו C, סניף רמת-גן. www.studioc.co.il
תאריך:  17/04/2012   |   עודכן:  17/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שליטה במתוקים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
טיפים טובים מאוד!
חנית  |  18/04/12 10:04
2
מאוד נהנתי
lilibalili  |  19/04/12 22:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רוקסנה קלפר
כליותיו של העובר נוצרות כבר בשבוע העשירי להריון, ועד לרגע הלידה עלולים להתגלות בהן מגוון מומים, מציסטות ועד להיעדר אחת הכליות    בדיקות המבוצעות ביחידת האולטרה-סאונד נשים בבית-החולים "ליס" מאפשרות לעקוב אחרי תקינות התפתחות הכליות ומערכת השתן, ולהעריך את הסיכון לפגיעה עתידית. רק במקרים נדירים הפגיעה בכליות העובר מחייבת להקדים את הלידה
עליס בליטנטל
לאט לאט צומח דור חדש ורענן בתיאטרון "גשר". הצעירים המדהימים האלה, כולם בוגרי בתי ספר למשחק, מעלים את המחזה "בין לילה ובין שחר" שעובד בידי גור קורן על-פי סיפורו של יהושע קנז. הצגה מחממת את הלב, מלאה ניחוח נוסטלגי לשנים בהן הנוער היה חלוצי וחי בצניעות. אך גם בתוך כל האידיליה, היה קיים משהו אפל. האכזריות כלפי החלש, וההתעללות, שגם כיום מוצאת לה ביטוי
איתמר לוין
שמונה שנים המתין בית המשפט העליון בטרם פסק בערעור בנוגע לפעילות בשדה התעופה בהרצליה - ואז גילה שמצד אחד המציאות השתנתה, ומצד שני המדינה לא עשתה דבר לפתרון הבעיות    בנושא מגרון, אגב, לא היה בית המשפט העליון מוכן להמתין
זיו יצחקי
אם מצאתם את עצמכם שרועים על הספה, בוהים בכלום ארוז בריק מוגש בחבילת ואקום ומתנשאים על יכולות אינטלקטואליות של ילד בן עשר, זה סימן שצפיתם בתוכנית החדשה של הזכיינית
איתמר לוין
שאלה שגרתית של עורך דין הקפיצה את השופט מנחם קליין וכמעט גרמה לו להפסיק את הדיון דקות אחדות לאחר שהחל. לאחר מכן הוא נרגע וקידם את התיק לקראת הכרעה מהירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il