X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שיווק בפייסבוק עולה הרבה כסף. אם התקציב שלכם הוא קטן, ככל הנראה שיווק ברשתות חברתיות זה לא הדבר הנכון בשבילכם. יחד עם זאת, לפתוח דף ברשת חברתית ולקרוא לזה שיווק, זה פשוט לא נכון. קמפיין אמיתי הוא קמפיין רחב שמסיים את דרכו בטלוויזיה או בעיתון
▪  ▪  ▪
פייסבוק. לפתוח דף ברשת חברתית זה לא שיווק [צילום: AP]

ראינו באמת הרבה מאוד טיפים ומדריכים (ברמה כזו או אחרת) לעבודה עם פייסבוק ורצינו לעשות אחד משלנו, אחד אמיתי. כזה שבאמת ניתן לקבל ממנו תועלת. אנחנו די בטוחים שאם אתם ברגע זה מחפשים חברה שעוסקת בתחום שיווק ברשתות חברתיות או פייסבוק או כל שירות דומה, אתם תפיקו הרבה תועלת מהמדריך הזה, גם אם לא, נשמח לשמוע את הביקורת שלכם:
  • כסף, הרבה כסף - שיווק בפייסבוק ובכלל, עולה הרבה כסף. אם התקציב שלכם הוא קטן, ככל הנראה שיווק ברשתות חברתיות זה לא הדבר הנכון בשבילכם. שלא ימכרו לכם כלום ולא יספרו לכם שום דבר, אבל אין שום כלום מוחלט שאתם יכולים לעשות בפייסבוק עם תקציב קטן מאוד. פשוט אין כאן קסמים שיכולים לקרות, בכל דבר ובמיוחד בתחום השיווק, העבודה האיכותית היא יקרה. אם אין לכם את התקציב הנ"ל, אנחנו מצטערים מאוד- אבל ככל הנראה זה לא מתאים לכם. הסיבה שאנחנו אומרים את זה היא כדי לחסוך לכם את הכסף שהולך להיזרק לפח האשפה של ההיסטוריה. נכון, יש הרבה אנשים שמציעים שירותים מוזלים, אבל כדי להגיד את האמת, זה ככל הנראה לא יביא לכם שום תועלת ממשית, אז פשוט תימנעו מזה.
  • דף בפייסבוק זה לא שיווק - בהמשך לסעיף הקודם: לפתוח דף ברשת חברתית ולקרוא לזה שיווק זה פשוט לא נכון. לא ככה זה עובד. זאת באמת עבודה שהבת שלכם יכולה לעשות אך לצערינו זה פשוט לא שיווק אמיתי. כאשר מדברים על עבודה אמיתית בפייסבוק או בכלל, מדברים על תהליך ארוך של פעולות רבות ויום יומית שצריך לעשות קבוע על-מנת להגיע לתוצאות שאתם רוצים. תבינו רק את זה: העובדה שפתחתם דף בפייסבוק- לא מעניינת אף אחד בעולם, חוץ מכם. בהמשך לפיסקה הראשונה- העובדה שפתחתם, לא משנה שום כלום בעולם השיווק. אז תיקחו בבקשה את כל ההצעות שקיבלתם בנוסח הזה ותעבירו אותן ישירות לזבל. ככה לא בונים חומה. זה בטוח.
  • אין שום קסמים - הלקוחות הכי מצחיקים שמגיעים אלינו זה חברות שנתקעו עם קמפיין דחוף, הגיעו לרגע האחרון ומצפות למעשי ניסים ונפלאות שיגרמו להצלחה של האירוע או הפרויקט שהן מתכננות בדיוק בדקה ה90. אז גבירותי ורבותיי המנכ"לים, אתם אולי יכולים להגיע לישיבה ברגע האחרון, ככל הנראה תוכלו להשיג כרטיס טיסה בשנייה לפני ההמראה, אך לצערינו, קמפיין שיווק ברשתות חברתיות או באינטרנט בכלל, לא יוצא לדרך בלי שיש הרבה זמן ותקציב כדי להקימו לתחייה. זה שלא ניתן לעשות את זה- בהחלט ניתן, אבל תבינו שרק קמפיין ארוך שרץ זמן מה יוכל להניב תוצאות "אמיתיות" כאלו שיורגשו בשטח היטב, כאלו שיגרמו לאנשים לדבר על זה, כל אלו בהחלט לא קורים ביום אחד בלבד. אז הבחירה שלכם.
  • לא על הפייסבוק לבדו - נכון שפייסבוק היא הרשת הכי צומחת בעולם עם מיליוני גולשים ועוד מיליוני מצטרפים בכל שבוע או מספרים דומים מאוד לכך, אבל העובדה היא הייתה ונשארה אחת: העולם שאנו קוראים לו עולם השיווק באינטרנט לא בנוי לבדו מהפייסבוק אפילו לא קרוב לכך. כבר אמרנו מקודם למעלה שהעובדה שיש לכם דף לא מעניינת אף אחד, אז בואו נוסיף עכשיו שרק קמפיין בפייסבוק לבד לא מעניין גם כן. כל קמפיין טוב צריך לרוץ בכל המדיות במקביל, חובה לעלות הרבה מאוד סרטונים ליו טיוב, אבל סרטונים מעניינים כאלו שהצפייה בהם היא "חובה", הסרטונים ירוצו גם במקומות אחרים כמובן, כל קמפיין חייב שיהיה לו - אתר הבית. דהיינו אתר אינטרנט אמיתי עם דומיין, כזה שיוביל וירכז את הפרויקט כולו, הרי אתר זה סוג של משרדים לקמפיין פרסומי. זה חובה, הקמפיין חייב לרוץ בפורומים, בלוגים, קבוצות עניין כאלו ואחרות, הכוונה היא שזה בכלל לא משחק ילדים. קמפיין אמיתי עם דגש על אמיתי זה קמפיין רוחב ברשת כולה שבסופו מסיים את דרכו בטלוויזיה ועיתון. כל דבר פחות מזה - תנו לבת שלכם לעשות, חבל על הכסף.
  • פוסט של אמת - מבחינתנו זה פוסט אמיתי לחלוטין, אין בו שום דבר מוסווה, שום דבר שיווקי והוא אומר את כל האמת ואת כל האמת כולה. אנחנו לא באמת יודעים כמה אנשים יטרחו לקרוא את כל זה, אולי אפילו לא מאה אנשים, אבל מי שכן יקרא, יבין שהחברה שלו תרוויח כסף מאותן הדקות שהוא השקיע בקריאה.

הכותב הוא תקציבאי במשרד MARTINS יחסי ציבור
תאריך:  28/06/2012   |   עודכן:  01/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיווק נכון בפייסבוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
100 זה הרבה או מעט?
לא מבין  |  1/07/12 07:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
לאחרונה מצא מי שחוקר את יצירתו של משה ליפשיץ בגרמניה, הדוקטורנט הצעיר פריידר קרסטן, מאוניברסיטת בִּילֶפֶלד, סיפור מעניין. הוא גילה שברטולד ברכט הגדול והנערץ, השתמש בסיפור של משה ליפשיץ שקרא בעיתון! הסיפור התגלגל לידיו של ברכט שקרא אותו ואימץ אותו לעצמו
עליס בליטנטל
המחזאית עדנה מזי"א כתבה, בהשראת סיפורו הנוגע ללב של שלום עליכם, את "סטמפניו"    אלא שזו רק נגיעה    כל המחזה שמעלה הקאמרי הוא יצירה בפני עצמה, מעין תיאטרון-מחול, שנראה כמו נוצר במיוחד על-פי מידותיו של יחזקאל לזרוב, ועבורו
ראובן לייב
הגדולים שבנגני הכינור וכלי הקשת מרחבי העולם מגיעים לקיבוץ אילון שבגליל המערבי לשלושה שבועות של כיתות-אמן, קונצרטים, סדנאות ואירועים מיוחדים. חוויה מוסיקלית שאסור להחמיץ
אלי אלון
בשטח שעליו שכן המחנה הצבאי מש"א, הסמוך לצומת בית דגן, נמצא מבנה היסטורי, שלפי סגנון בנייתו ומבנהו האדריכלי הוקם בתקופה העות'מאנית    כמו-כן, קיימים בשטח כמה מבנים שכנראה הוקמו בתקופה המנדטורית    כל הניסיונות שלי לברר את העבר ההיסטורי של מבנים אלה, כולל פנייה לברי סמכא בתחום, עלו בתוהו
עידן יוסף
הדחתה של יו"ר ועד עובדי הרכבת נדרשה מזמן. אולם הסכם הכניעה של שר התחבורה, שוויתר על הקמת חברה-בת לתחזוקה בניגוד לעמדה המקצועית, עלולה לעלות בחיי אדם    האם דוח מבקר המדינה הבא ייכתב בדם הנוסעים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il