X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כתב העת עבריתון נמצא בשלבי לידה מתקדמים, הוא מגשש את דרכו בכרך כתבי העת, מנסה לגבש לעצמו מטרות ברורות ולמצוא את הנתיב המתאים בעבורו שיבדיל אותו מנתיבם של כתבי העת האחרים. תנו לו הזדמנות, אולי תופתעו. לטובה
▪  ▪  ▪
פתוח לסיפורים ושירים בלשון העברית
בחירת העורכים
שושנה ויג
כתב העת "עבריתון" נולד בעקבות הרצון שלי לחשוף את ההוצאה שלי לכותבים נוספים, כותבים שלא זכו להכיר את "פיוטית", ובמיוחד להעניק במה נוספת לפרסום יצירות ליוצרים חדשים ובלתי מוכרים
לרשימה המלאה

את שושנה ויג, משוררת ובעלת הוצאת פיוטית, אני מכיר חודשים ספורים בלבד. היא פנתה אליי לצורך עריכה לשונית לספר האחרון שראה אור בהוצאה שלה, ושמו ערפִלית, מאת יוסף ש'. כשפנתה אליי יום אחד בהצעה להתמנות לעורך ראשי של כתב עת חדש שהיא מייסדת, אני מוכרח לומר שלא התלהבתי, בלשון המעטה. מבול של כתבי עת לספרות שוטף את ארצנו, אז מה יתרום עוד כתב עת לאוסף?
אלא שאז באה ההפתעה הגדולה: כתב העת ייקרא עבריתון. כבר הצליל של השם כבש אותי. "עבריתון - כתב עת אחר," מלמלתי לעצמי, וההתרגשות אחזה בי. מיד הסכמתי למינוי, אף שמעולם לא ערכתי כתב עת בעבר ולא ממש ידעתי לאן אני נכנס.
מרגע שקיבלתי על עצמי את המינוי כעורך הראשי של עבריתון התחלתי לפעול בשצף-קצף: דבר ראשון, עיצבתי את סמליל כתב העת, הסמליל שאתם רואים מצד ימין למעלה, אחר כך פתחתי דף פייסבוק והוספתי בו דפים, וכמובן, פתחתי תיבת דוא"ל מיוחדת לשליחת יצירות. בעצה אחת עם שושנה ויג ניסחנו תקנון וקול קורא, והופ... תוך שעה-שעתיים כבר היו לנו כעשרים אוהדים לדף.
אנשים החלו להתעניין, מה זה עבריתון הזה, אט-אט זרמו היצירות, השאלות וגם הבעיות. אף שהכול כתוב בתקנון אנשים לא הפסיקו לשאול שאלות, והיו כאלה ששלחו יצירות בניגוד מוחלט לתקנון.
שושנה ואני התחלנו לעבוד בשיתוף פעולה פורה, היא השיגה קוד בינלאומי לכתבי עת ואני מיינתי יצירות שהגיעו לתיבת הדוא"ל של עבריתון. היא עמלה להשיג סקופ בצורת מאמר ממצרים ואני התחלתי את הקשר עם בית הדפוס, קשר שהתבסס והעמיק במיוחד מאז ששושנה טסה לארצות הברית. שושנה ואני עומדים בקשר רציף ויום-יומי בדוא"לים ובשיחות סקייפ ומתייעצים ביחד על דרכי הפעולה.
היצירות החלו לזרום, והגיעו, ברוך ה', לא מעט יצירות. אני מוכרח לומר שהופתענו ממספר הפניות לתיבת הדוא"ל, שהרי כל פרסום כתב העת נעשה בפייסבוק ובפייסבוק בלבד. עד כדי כך הופתענו שהחלטנו להקדים את מועד סגירת הגיליון בחצי חודש. בכל זאת, תקציב הגיליון מוגבל והיה לא הוגן להמשיך לבקש לשלוח יצירות שבוודאות ידוע כי אין מקום להכניסן לגיליון.
דף האוהדים של עבריתון נפתח לפני כחודשיים והספיק מאז לצבור כ-220 אוהדים, ותמיד מדברים עליו (כרגע 39 מדברים עליו, לדוגמה). אכן, הישג מרשים!
עבריתון - כתב עת אחר
כתב העת עבריתון עדיין בחיתוליו, ובקרוב יצעד את צעדיו הראשונים בעולם כתבי העת. הוא ממש בתחילת הדרך, עדיין לא מגובש, מבולבל-משהו ומנסה למצוא את דרכו. ועדיין, יש כמה התוויות שכתב העת שואף ללכת בהן כדי לשמור על עצמיותו, עצמאותו וייחודו. התוויות אלו מנוסחות יפה בתקנון, ואלה עיקריהן:
  • כתב העת יהיה פתוח לַכול וחופשי מתפיסות כלשהן, ללא הבדל דת, גזע, מין, עדה או השקפה פוליטית;
  • כל גיליון יוקדש לנושא מסוים שייקבע על-ידי העורך הראשי והמוציאה לאור;
  • בכתב העת יתקבלו בברכה יצירות בעברית יפה, שאינן פוליטיות ואין בהן גסויות או הסתה לאלימות; כתב העת פתוח לפרסם שירים, סיפורים ומאמרים העוסקים בלשון העברית ובספרות העברית.
נוסף על כך, החלטנו שכל יוצר יהיה רשאי לשלוח יצירה אחת בלבד - שיר או סיפור - לפרסום בכתב העת. אבל אז נתקלנו בבעיה: מה עושים עם יוצר ששלח שיר אחד וגם סיפור אחד? לפי התקנון, אפשר לשלוח יצירה אחת בלבד, אבל כאן מדובר בשתי סוגות שונות של יצירה. החלטנו לאפשר למי שמעוניין לשלוח גם שיר וגם סיפור ובלבד שיֵדע שרק יצירה אחת מביניהן תוכל, אם בכלל, להתפרסם - השיר או הסיפור.
לתקן או לא לתקן?
בהיותי עורך לשון חשתי צורך ודחף פנימי לעבור על החומר הרב שהגיע ולעָרכו. אולם שושנה והתקנון עצרו אותי מלעשות כן. ועדיין, החוש הלשוני שלי לא אִפשר לי לשלוח לפרסום יצירות שלא עברו עריכה או בדיקת ניקוד, כך שמצאתי את עצמי עובר על ניקוד השירים ועל הסיפורים לוודא שאין שיבושים או טעויות הגהה. לא ביצעתי עריכה יסודית כי אם הגהות בלבד. אומנם התקנון מבקש לשלוח שירים מנוקדים אבל גם עליהם יש לעבור ולוודא שלא נפלו שגיאות בניקוד. כך גם בסיפורים ובמאמר. לא יכולתי להרשות לעצמי לפרסם סיפורים עם שגיאות הגהה. כאן המקום לספר שכל העבודה על כתב העת - שלי ושל שושנה - נעשית בהתנדבות מלאה ללא תשלום כספי.
אם כן, היצירות המפורסמות בגיליון עברו על ידיי הגהה בסיסית ובדיקת ניקוד בטרם נכנסו לכתב העת.
כתב העת עבריתון נולד בפייסבוק, פעילותו רובה ככולה מתבצעת בפייסבוק, ובפייסבוק אפשר להתעדכן, לשאול, להתעניין וגם להחמיא. עבריתון אומנם נולד בפייסבוק אך הוא בהחלט אינו כתב עת וירטואלי. כתב העת עתיד להתפרסם בקרוב בדפוס, ואפילו נקבע לו ערב השקה בהשתתפות יוצרי הגיליון שיקראו את יצירותיהם. על הפרק עומד גם גיליון מקוון שיכלול את כל היצירות של הגיליון המודפס וכנראה גם עניינים נוספים (סודות מחדר העורך אולי?). אבל עוד חזון למועד.
כתב העת עבריתון נמצא בשלבי לידה מתקדמים, הוא מגשש את דרכו בכרך כתבי העת, מנסה לגבש לעצמו מטרות ברורות ולמצוא את הנתיב המתאים בעבורו שיבדיל אותו מנתיבם של כתבי העת האחרים. תנו לו הזדמנות, אולי תופתעו. לטובה.

ערב ההשקה של כתב העת ייערך בתאריך 10 בספטמבר 2012 בבית הסופר בתל אביב. פרטים בפייסבוק בסמוך למועד ההשקה.
תאריך:  24/07/2012   |   עודכן:  24/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבריתון: דבר העורך הראשי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תהיה גרסה אינטרנטית? ל"ת
צבי גלברד  |  26/07/12 01:29
 
- לא, כפי הנראה
בן־חור עריכת לשון  |  16/08/12 08:27
2
מהדורה מקוונת
בן־חור עריכת לשון  |  15/08/12 23:02
3
הגליונות הבאים
אלון בר   |  11/09/12 19:47
 
- הגיליון הבא
יאיר בן־חור  |  2/12/12 21:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרן אלמוג
כאשר חל שינוי מהותי בחיינו, יש צורך לעדכן ולשנות את הזיכרון הרגשי הלא מודע שמוטמע בנו וכך לשנות את תפקודינו, את הדרך בה אנו תופסים מידע ואת הניתוב ובסיס קבלת ההחלטות שלנו
פזית רבינא
חיסול הבכירים בהנהגה הסורית הרודנית הפיח תקווה ושמחה בקרב האזרחים המדוכאים, והמרד צבר תאוצה. האור בקצה המנהרה כבר נראה, אבל האם זה באמת סופו של אסד? והאם סוריה תתפצל למדינה סונית ואזור עלאווי?
יאיר שלג
הרב יוסף שלום אלישיב, שהפך לפוסק המובהק של הציבור החרדי, היה מקורב בצעירותו לרב קוק, וקודם לתפקידי דיינות בכירים בידי הרב הרצוג. למעמדו הבכיר בחברה החרדית הגיע לאחר שהרב שך בשנותיו האחרונות הפנה אליו שאלות מרכזיות
תמיר מורג
ממעצמה כלכלית שדורגה כשביעית בעולם - הפכה ספרד למדינה שדירוג איגרות החוב שלה הוא רמה אחת מעל "איגרות זבל". תוכנית הקיצוץ המקיפה שעליה הודיע ראש הממשלה מריאנו ראחוי עשויה להביא להבראה - אך נכון לעכשיו הממשלה נאלצת להתמודד עם מחאות המוניות ואלימות. בינתיים, הנחמה הלאומית היא הישגי הספורט
איתמר לוין
בן ואב רצחו בדקירות סכין את אחיו של האב ובנו, אך המדינה הסתפקה באישום של הריגה. בית המשפט המחוזי גזר על השניים 12 שנות מאסר, ואילו בית המשפט העליון הפחית את עונשו של הבן לעשר שנים. בניכוי שליש, יוכל הבן לצאת לחופשי לאחר 6.5 שנים בלבד    תזכורת: העונש על רצח הוא מאסר עולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il