X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ובמסגרת פינתנו "אקסיומות והאם חובה לקבלן" בחרתי להעלות הפעם את נושא עמלת הרכישה באינטרנט של כרטיסי הקולנוע וההטבות שניתנות בצורה מוגבלת משהו לכוחות הביטחון
▪  ▪  ▪
סרט בקולנוע. בילוי יקר [צילום: אתר סרט]

ובמסגרת פינתנו "אקסיומות והאם חובה לקבלן" בחרתי להעלות הפעם את נושא עמלת הרכישה באינטרנט של כרטיסי הקולנוע וההטבות שניתנות בצורה מוגבלת משהו לכוחות הביטחון
האם חשבתם פעם מדוע קיימת עמלה על רכישת כרטיסי קולנוע באינטרנט? או שגם אתם מאלה שרואים, נאנחים ומשלמים?. מדוע בעצם אנחנו שותקים לנוכח העמלה שנעה בטווח של 3.90-4.50 שקלים לכרטיס?, הרי אם תחשבו על זה, אין לעמלה זו שום סיבה נראית לעין.
הרי מעצם הרכישה באינטרנט אנו מוזילים עלויות לבעלי בתי הקולנוע. הם צריכים פחות כוח אדם על-מנת לטפל במכירת הכרטיסים ומערכת ממוחשבת יש להם הרי ממילא כי אחרת איך הם ינהלו את מכירת הכרטיסים בקופות?. רוב האנשים מדפיסים היום את הכרטיסים בבית, אז הנה חסכנו להם גם את הוצאות הנייר על הדפסה אצלם במסופי קבלת הכרטיסים.
תגידו שעולה להחזיק את אתר האינטרנט? - נכון ולא נכון, הרי את האתר הם הקימו על-מנת לפרסם את עצמם ועל הדרך הכניסו שם את המכירה עצמה להגדלת הכנסות. ומערכת הסליקה באתר קיימת ממילא כי בקופות הקולנוע משתמשים בה גם כן.
אז מה הסיבה לעמלה הזו?
הסיבה היא כי אנחנו פראיירים ומשלמים, מקטרים ושותקים. מה שמעניין הוא שבתי הקולנוע מציעים לכם (אמנם בקטן מאוד בתפריטים שלהם) לרכוש מנוי לכמות כניסות 6 או 10 כניסות, שמוזילות לכם משמעותית את מחיר הכרטיס, ומשום מה על רכישת מנוי באינטרנט אין עמלה. דווקא המנוי מגיע בצורת כרטיס מגנטי שיש עלויות לייצורו, וכן עלויות כוח האדם שצריך לחלקו למנויים המגיעים לקופות לאסוף את המנוי. אתם הבנתם את ההיגיון הזה?
"הטבות" לכוחות הביטחון
אמשיך עם עוד נושא בעניין בתי הקולנוע ואלו הן ההטבות לאנשי כוחות הביטחון. בתי הקולנוע מציעים כרטיסים בהנחות לחיילים, ויתר אנשי כוחות הביטחון. אבל מה? את ההנחה ניתן לממש רק בקופות בתי הקולנוע ולא ניתן להזמין טלפונית או באינטרנט.
מה הועילו חכמים?
זה אומר שחייל שמגיע לחופשה יכול בעצם לנצל את ההטבה הזו רק לסרטים שהביקוש אליהם נמוך, שהרי בהגיעו לקופה לפני הסרט, מן הסתם המקומות הטובים לסרטים המבוקשים כבר אזלו מזמן. האם כל כך קשה להוסיף במערכות המחשב של אתרי האינטרנט עידכון תוכנה שיקבל גם את מספרו האישי של איש שירות הביטחון? (ולכל איש שירות ביטחון יש מספר כזה) ובלי עמלה כמובן???, האם לחיילינו לא מגיע לצפות בסרטים חדשים בכיף?
אינני מעלה כאן את סוגיית עלויות המזון במזנוני בתי הקולנוע מאחר שכולנו מחכים לראות בכיליון עיניים מה יקרה ב-1.1.2013, היום בו יהיה מותר להכניס מזון ומשקאות לבתי הקולנוע. אין לי ספק שבאותו יום מחירי הכרטיסים יעלו ו...כמובן עמלות הקנייה באינטרנט.
איפה אנשים כמו השר כחלון (שפורש וחבל) שיביאו לשינוי גם בנושאים האלה?
ולתגובות בתי הקולנוע:
פניתי לרשתות בתי הקולנוע המובילות והעברתי להם את המאמר לפני פרסומו על-מנת לקבל את תגובותיהם.
רשת "רב-חן" לא חזרה אלי וגם מרשת "Yes Planet" עוד לא חזרו אלי עם תשובה עד לפרסום המאמר.
מרשת "סינמה סיטי" חזר אלי גיל, מנהל שירות הלקוחות, ולדבריו עמלת הרכישה באינטרנט של כרטיסי הקולנוע נגבית על-ידי חברה חיצונית בשם טיקט.נט שמוכרת את הכרטיסים עבור כל בתי הקולנוע ולדבריו הם לא רואים אגורה שחוקה מהעמלה הזו.
לשאלתי מדוע לא יתחזקו הם מערכת כזו ויחסכו ללקוחות את העמלה נעניתי ע"י גיל שאין להם את היכולות האלה והם לא בית תוכנה. עוד ציין גיל שממילא רוב הציבור היום משלם על כרטיס קולנוע אחד ומקבל את השני בחינם במסגרת ההטבות השונות שניתנות במועדונים השונים ובאתרי הקופונים השונים.
לגבי ההטבות לכוחות הביטחון אמר גיל שהם עובדים על פתרון וכבר כיום קיימת לטענתו האפשרות להתקשר ולבקש שמירת כרטיסים בטלפון, ולפני הסרט להגיע ולהציג את התעודה הנדרשת ולשלם בהנחה. האפשרות הזו קיימת לא רק לאנשי כוחות הביטחון, אלא גם לגבי נכים, אזרחים ותיקים ועוד. אישית, אני תוהה כמה מכם, הקוראים, מכירים את האפשרות הזו.
לגבי הכנסת מזון לקולנוע, אומר גיל, כי כבר כיום הם מאשרים להכניס כל מוצר מזון אשר תביאו עמכם מהבית ובתנאי שהוא נמכר אצלם במזנונים.
מרשת בתי הקולנוע "לב" קיבלתי את התגובה הבאה:
העמלות של רשת בתי קולנוע לב הן מהנמוכות בבתי הקולנוע בארץ . ההזמנות באינטרנט מתבצעות דרך חברה חיצונית, אשר מפעילה ומתחזקת את האתר. חשוב לציין שמנוי קולנוע לב פטורים מתשלום עמלות- במקרה שלהם אנחנו סופגים את עלות העמלה. אגב, למעלה ממחצית המזמינים באינטרנט הם מנויים של הרשת, והם כאמור נהנים מהזמנת כרטיסים מראש ללא תוספת עמלה.
כרטיסים מוזלים אשר נדרשים בהצגת תעודה לא ניתנים להזמנה באנטרנט מאחר שאין לנו גישה לבסיסי נתונים חיצוניים (צה"ל,משרד הביטחון, משרד לאזרחים וותיקים...). ניתן בהחלט לפנות לקופות הקולנוע טלפונית לשמירת כרטיסים ולשלם בהצגת תעודה רלוונטית בקופה. המחירים במזנוני לב הם הנמוכים ביותר בבתי הקולנוע בארץ ובהפרש ניכר.
לשאלתי מדוע לא יקימו מערך מכירות כזה על בסיס מערכת המחשוב שלהם ויימנעו מלהשתמש בחברה חיצונית קיבלתי מבתי הקולנוע "לב" את התשובה ש"לצערנו, אין לנו את הציוד הנדרש או הידע המקצועי הדרוש להפעלת מערך הזמנות שכזה. יש לזכור שללקוח חשוב גם המוצר\שירות הסופי שהוא מקבל ולא רק המחיר."
ואני עדיין תוהה, מדוע דרושה העמלה כשאפילו הבנקים מורידים לנו את העמלות על פעילות באינטרנט במקום בסניף???

הכותב הוא בלוגר ואיש הייטק בן 50, שאכפת לו ומנסה לשנות באמצעות המילה כתובה.
תאריך:  16/10/2012   |   עודכן:  16/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עמלת כרטיסי הקולנוע באינטרנט - הכרח?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
התגובות נכונות
מזכיר_המדינה  |  16/10/12 18:07
2
האמת העירומה - כדאי לקרוא
החתול שמיל  |  17/10/12 09:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ערן בר-טל
הגלובליזציה מצרה את צעדיהם של מנהיגים בעולם. נתניהו, כמו ראשי מדינות באירופה ובארה"ב וראשי חברות ציבוריות, נאלץ להחליט ללכת לבחירות משום ששוק ההון אומר את דברו
מרדכי קידר
שניהם מוסלמים סונים, העומדים בראש מדינות סוניות גדולות, וחוששים מהתפקיד שאירן השיעית ממלאת בסוריה בפרט ובמזרח התיכון בכלל. האם התרגיל הימי המשותף שהחליטו עליו נשיא מצרים מורסי וראש הממשלה הטורקי ארדואן מלמד על תוכניותיהם העתידות?
שרון נריה בר-און
לפני קרוב ל-2000 שנה, הנבואה בישרה את נפילת ממלכת בבל בידי הפרסים לאחר שהקב"ה "מנה" את גורלה הנה והנה מעל כפות המאזניים. כיום, בחינה על כף המאזניים של מדינת ישראל אל מול אותה פרס, הלא היא הרפובליקה האיסלאמית של אירן, יכולה לחשוף בפנינו את גורלן הבלתי נמנע. הכתובת על כל פנים, גם היום, כבר רשומה על הקיר
יורם מרקוס
לשני אנשים שמשיקים: במלאת 26 שנה לנפילתו של רון ארד בשבי ו-רותי. רותי גלמן. לזכר הטוב, היפה, הטהור - שלא ישוב עוד
ד"ר מיקי בלוך
עוצמת התסמינים המאפיינים דכדוך היא נמוכה יחסית ואינה מביאה לרמת פגיעה משמעותית וקבועה בתפקוד    מנגד, עוצמת התסמינים המאפיינים דיכאון לאחר לידה, היא חזקה הרבה יותר ומובילה לפגיעה משמעותית בתפקוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il