X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אתמול במליאת רשות השידור: האם יו"ר הרשות אמיר גילת ינסה להוסיף לעצמו סמכויות ולסגור את דיוני המליאה הציבורית בפני הציבור לתמיד?
▪  ▪  ▪
אמיר גילת, יו''ר רשות השידור [צילום: אביב חופי]

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מבקש לסגור את דיוני מליאת הרשות בפני הציבור. הצעת החלטה שהגיש אתמול (יום ב', 26.11.12) היו"ר גילת למליאת הרשות מבקשת לשנות את סדרי העבודה של המליאה, וזאת לנוכח "השינויים המהותיים אשר עברו ועוברים על הרשות, ההתפתחות הטכנולוגית וניסיון השנים", כפי שנכתב בדברי ההסבר.
כמה מהשינויים אכן מתבקשים לנוכח הזמן שחלף מאז עודכנו סדרי עבודתה של מליאת רשות השידור בפעם האחרונה. כך, לדוגמה, במקום להודיע על ישיבה שלא מן המניין באמצעות מברק, ניתן יהיה, אם תתקבל הצעתו של גילת, להודיע על ישיבה שלא מן המניין באמצעות הדואר האלקטרוני.
לצד זאת בולטים שינויים המעצימים את כוחו של היו"ר על חשבון המליאה ופוגעים בשקיפות הציבורית של הגוף המכריע ברשות השידור. בין היתר מוצע לשנות את סעיף 11 בסדרי עבודתה של מליאת רשות השידור, סעיף ה"פומביות", כך שיאסור את פומביות הדיונים כברירת מחדל.
כיום מנוסח הסעיף כך: "ישיבות המליאה תהיינה פומביות אלא אם החליטה המליאה אחרת; החלטה על קיום דיון שאינו פומבי יכול שתהיה לגבי ישיבה שלמה או לגבי חלק ממנה". לפי הצעת היו"ר, הסעיף ישונה. תיווסף לו המלה "לא" ותימחק המלה "שאינו", כך שיתקבל הנוסח הבא: "ישיבות המליאה לא תהיינה פומביות אלא אם החליטה המליאה אחרת; החלטה על קיום דיון פומבי יכול שתהיה לגבי ישיבה שלמה או לגבי חלק ממנה".
משמעות ההחלטה ברורה: הפורום שבו נפגשים נציגי הציבור כדי להתוות את מדיניות השידור הציבורי בישראל יהיה, כברירת מחדל, סגור בפני הציבור. עיתונאים ואורחים, משלמי אגרה וסתם אזרחים סקרנים לא יוכלו לקבל גישה חופשית לדיונים שבהם מוחלט על מדיניותה של הרשות המנהלת את השידור הציבורי בישראל.
שינוי נוסף שמבקש היו"ר להעביר קובע כי חברי המליאה לא יקבלו פרוטוקול מקוצר של דיוני המליאה, כפי שהם אמורים לקבל כיום, אלא "סיכום החלטות" בלבד. עוד מבקש היו"ר לשנות את סדרי העבודה כך שחברי המליאה יוכלו להגיש ערעור על ההחלטות שהתקבלו בה בתוך חמישה ימים בלבד ולא בתוך 14 יום, כפי שקובעים סדרי העבודה כיום.
שינויים נוספים שמבקש גילת להכניס מחזקים את כוחו של היו"ר, שמינויו נקבע על-ידי השר הממונה על רשות השידור (כיום מכהן בתפקיד ראש הממשלה בנימין נתניהו). כך, למשל, יוכל היו"ר להחליט על הצבעה שמית או חשאית, והוא היחיד שיקבע את סדר היום של הישיבות (כיום יכולים חברי המליאה להעלות בפתח הישיבות הצעות לסדר היום).
בתגובה לדברים נמסר הבוקר מדוברות רשות השידור כי "הנושא לא עולה על סדר יומה של המליאה", אלא שגם בנוסח ההזמנה המעודכן שנמסר לחברי המליאה הנושא השני מבין תשעה נושאים שעל סדר היום הוא שינוי נוהל עבודת המליאה.
רשימות קשורות:
- "'פראבדה' לא היה עושה זאת טוב יותר"
- הרפורמה ברשות השידור על קצה המזלג
- מי לא צריך שידור ציבורי?
- זכות הציבור לדעת?
- הטאלנטים של ה-BBC

תאריך:  27/11/2012   |   עודכן:  27/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
להוציא את הרשות מזרועןות הסמול
666 כנסו  |  28/11/12 19:41
 
- תפסיק להתלהם, זה לא כל כך פשוט
757575  |  28/11/12 20:16
2
רשות השידור מעצבנת את
פנינית  |  28/11/12 20:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
תקלת מחשב מאלצת את השופט משה גינות לנהל שיחת חולין עם סניגור. כאשר מאפשרים לו לעבוד, הוא מוכיח שניתן לנהל דיוני מעצרים בשילוב של יעילות, הגנה על הציבור ושמירה על זכויות החשודים
עודד ערן, רובי סייבל
אם הפלשתינים יקדמו את יוזמתם בעצרת הכללית של האו"ם, אזי התוצאה הידועה מראש היא שהם ישיגו רוב משמעותי וההחלטה תאומץ. החלטת האו"ם ברוח זו עשויה להעניק לפלשתינים תחושה של שביעות רצון ולהתפרש כניסיון מוצלח לבינאום הסכסוך
שולמית קיסרי
האופרה וויצק, על-פי מחזה מאת גיאורג ביכנר ומוזיקה של אלבן ברג, שאינה יורדת מהבמות החל משנת 1925, היא אופרה הנחשבת "כבדה" ונטולת זוהר. אופרה ייחודית שלא דומה לאופרות הפופולריות נוסח ורדי פוצ'יני, מוצרט, ביזה וכדומה
יוסף כהן אלרן
טוב, אנחנו הלא יודעים שמפלצות, כּמו יצורים מוזרים אחרים, הן פרי דמיון שמקורו באגדות עם ובמיתולוגיות שונות, ובדרך כּלל זה כּינוי לדבר גדול במיוחד, או מפחיד, חייתי ואכזרי    ילדים פוחדים ממפלצות, פוחדים ממחשבות על מפלצות, פוחדים אפילו מהמילה עצמה, וביחוד בשעת חשיכה, כשהדמיון מתחיל לפעול וזו מתחילה להצטייר לעיני רוחם בכל הנוראוּת שלה    ומה אתנו, הגדולים?
פזית רבינא
הירי הישראלי אל עבר סוריה היה סימן אזהרה שתבע: אל תתקרבו אל גבולנו. עד לאחרונה, רמת הגולן נחשבה לאזור הבטוח ביותר בסוריה, אבל עכשיו יש בה קרבות בין המורדים למשטר אסד, ופליטים רבים מצטופפים בה. את הצ'רקסים הלוחמים סילקו. בפיקוד צפון מתכוננים לחורף קר ולוהט
רשימות נוספות
זרועו הארוכה  /  אורן פרסיקו
לא שוחד   /  אורן פרסיקו
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
קיצוצים ב-BBC   /  רפי מן
"בחיים לא ראיתי כזאת קבלת החלטות"   /  אורן פרסיקו
רצון טוב   /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il