X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סיפור-חייו של מייסד חסידות-ברסלב קוצר בימים אלה הצלחה מסחררת בניו-יורק, בזכות הצגת-תיאטרון אידישאית, המועלית מעל בימת תיאטרון מאולתר של הסמינר היהודי-תיאולוגי
▪  ▪  ▪
הבימאי יוסי יזרעאלי [צילום: באדיבות הסמינר התיאולוגי]
המארגנת והמפיקה פרופ' עדנה נחשון [צילום: באדיבות הסמינר התיאולוגי]

הסמינר היהודי התיאולוגי [צילום: באדיבות הסמינר התיאולוגי]

ההצגה האידישאית, "ברסלב-בטהובן-ברסלב", המועלית מעל בימת תיאטרון יהודי מאולתר במנהטן, זוכה בימים אלה להצלחה חסרת-תקדים, שלא הייתה מביישת שום תיאטרון מסחרי נוסח ברודוויי. ההצגה, שכבר הצליחה לקנות את עולמה כיצירה תיאטרלית ממעלה ראשונה, מתמקדת בסיפוריו, חלומותיו ותפילותיו של מי שנודע כרבי נחמן מאומן, הלא הוא נכדו של הבעל שם טוב.
"ברסלב-בטהובן-ברסלב" משלבת בתוכה טקסט עם מוזיקה משני עולמות: זו של פולקלור יהודי נדוש מה"שטטל", לעומת מוזיקה קלאסית טהורה של לודביג ון בטהובן, מי שנחשב לגדול הקומפוזיטורים אי פעם ושחי בתקופתו של הרבי מברסלב (1827-1770).
את השילוב הזה מסביר יזרעאלי בצורך שהוא חש להרחיק את רבי נחמן מאומן מן העולם היהודי, כדי למזג אותו דווקא עם העולם האוניברסלי. תוך כדי ההצגה מתפתח, אגב, קשר ישיר ואינטימי בין השחקנים והזמרים המשתתפים בה לבין קהל-צופים מרותק מסביב לשולחנות בצורת חית.
הצגה מבריקה
הצלחת ההצגה נזקפת, מעל לכל, לזכותו של יוצרה ומעבדה, הבימאי הישראלי המיתולוגי, יוסי יזרעאלי, המשמש כמרצה-אורח בסמינר, שהוא גם בית המדרש הרבני והמרכז האקדמי של חוכמת ישראל בארצו של הדוד סם.
אף כי ההצגה מועלית באולם קטן ואינטימי של תיאטרון מאולתר בסמינר, היא מושכת אליה קהל-מעריצים נרחב, בחלקו גם לא יהודי, וזוכה לתשואות-חן סוערות. בהעדר תלבושות מתאימות ושאר אביזרי-תיאטרון, משכיל יזרעאלי להשתמש בכיסאות, נעליים ופסנתר כתחליף, בעזרתם הצליח להוציא מתחת ידיו הצגה מבריקה, שעל-פי הביקורת האוהדת לא הייתה מביישת שום תיאטרון מסחרי.
הצלחה מסחרית
בתוך כך לא נעלם גם חלקה של פרופסור עדנה נחשון, המארגנת והמפיקה של ההצגה. נחשון, המוכרת בארה"ב כחוקרת מספר אחת של התיאטרון האידי, היא אף זו ששמה יצא לפניה בזכות מערך הקשרים ההדוק שהצליחה ליצור בין היהדות לבין אמנות הבימה. פרופ' נחשון היא גם האוצרת של תערוכת תיאטרון האידיש, המתקיימת בימים אלה במוזיאון העירוני של ניו-יורק והזוכה אף היא להצלחה מרשימה.
להישגיה הבולטים של ההצגה ולהצלחתה המסחרית תרם לא מעט פרופ' בועז טרסי, מומחה בעל-שם למוזיקה יהודית ואיש סגל הסמינר, שתיאם את המלודיקה עם קולות הזמרים. ועוד יוזכרו לטובה תלמידי הסמינר הישראלים - זמרת האופרה ליאן אהרוני (סופרן), שהופיעה רבות עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית; זמר הבריטון רפאל פרידר, חזן שהופיע בתוכניות-טלוויזיה; והשחקנים מילי הלר, בעלת ניסיון עשיר במשחק, הלומדת לימודי תיאטרון באוניברסיטת קולומביה; שבטה אברמסון, בעלת ניסיון עתיר-הישגים במשחק, המתמחה גם בחינוך; ואריה סחייק, שההצגה היא הופעתו הראשונה מעל הבימה.

תאריך:  24/05/2013   |   עודכן:  24/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהטן מצדיעה לנחמן מאומן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
היו אלה שנות חושך לדיאספורה י
ראיס-פוטין-טיל300  |  25/05/13 12:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
הסרט "שומרי הסף" מפספס את ההזדמנות לפענח את האישיות האניגמטית של ראשי השב"כ    במקום לשאול שאלות לא נוחות, הוא מסתפק בטיעון הפלקטי החוזר ונשנה - הכל באשמת הכיבוש
ראובן לייב
מסעדת "נלסון 33" שברמת-אביב מוכיחה קבל עם ועדה שניתן לשבוע ואף ליהנות מארוחת-צהריים בתעריפים שאינם קורעים את כיס הסועד, וגם זה משהו שאין לזלזל בו בימים של הידוק-חגורה
מיטל עזר
חשובה המתינות, לקבל את החריגות באכילה ולא לנסות להילחם ולייסר את עצמנו    בקבלת החריגות, אין הכוונה לשחרור כל רסן, אלא אכילה מעט מעבר לשגרה מתוך הבנה שאי-אפשר לשלוט בכל ביס ולדעת שכל עוד נתייחס אל החריגות האלו כמעידות קטנות, סטייה קלה מהדרך ולא נפילה משמעותית נוכל להמשיך להתנהל נכון מבחינת האוכל
עמי דור-און
האם נוכח התהום התקציבית שנפערה בכלכלת ישראל והגזירות שהושתו על אזרחי המדינה, בוצע באמת הקיצוץ הנדרש בתקציב הביטחון?
ד"ר אביבה פנקס
מהי תופעת חריקה ונעילת שיניים בקרב מבוגרים וילדים כאחד? מדוע חשוב לאבחן תופעה זו הנמצאת במגמת עלייה? מהן הסיבות לתופעה? כיצד תמנעו את המשך שחיקת השיניים ותשמרו על בריאות הפה לאורך זמן?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il